دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

عمر لنت ترمز چقدر است؟ 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
طول عمر لنت ترمز هم مانند سایر قطعات مصرفی خودرو محدود است و پس از مدتی باید تعویض شود. ما در این مطلب از ساعد نیوز توضیح خواهیم داد که عمر مفید لنت ترمز چقدر است.

لنت‌های ترمز از سخت‌ترین قطعات خودرو هستند و به همین دلیل طول عمر لنت ترمز نسبتاً کوتاه می باشد. یک سیستم ترمز انرژی ماشین را از طریق وسایل اصطکاکی مانند لنت ترمز به انرژی گرمایی تبدیل می کند. اگر شدید ترمز می کنید یا اغلب از آن استفاده می کنید، از اصطکاک بیشتری استفاده می کنید و طول عمر لنت ترمز شما به نصف می رسد.

عمر تقریبی لنت چقدر است؟

بهترین زمان تعویض لنت که نه ایمنی را به خطر بیندازد و نه جیب شما را بی‌مورد خالی کند، وقتی است که میزان روغن موجود در مخزن، از حد استاندارد توصیه شده توسط سازنده پایین‌تر برود. در این شرایط به دلیل سایش لنت‌ها، سطح روغن در مخزن پایین می‌رود. وقتی سطح روغن به قسمت تعیین‌شده رسید، لنت‌ها را تعویض کنید. البته توجه داشته باشید که پایین رفتن سطح روغن در مخزن به دلیل نشتی روغن از مجموعه مدار ترمز نباشد. هر‌از‌گاهی به‌صورت منظم زیر خودرو رفته و سلامت مجموعه مدار ترمز و شلنگ‌های منعطف را بررسی کنید.

البته به نظر برخی از کارشناسان بهتر است هر 35 تا 40 هزار کیلومتر لنت خودرو بررسی شود. همچنین زمانی که لنت خودرو 80 درصد مصرف شده باشد باید حتما اقدام به تعویض کرد.

سخن پایانی

اگر در هنگام گرفتن ترمز به مشکل بر می خورید یا صدایی از چرخ ها می شنوید احتمالا عمر لنت ترمز شما تمام شده و باید به فکر تعویض آن باشید. عدم توجه به علائم تمام شدن لنت ترمز موجب می شود آسیب جدی به دیسک ترمز وارد شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله