دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

عمر مفید ضد یخ خودرو چقدر است؟ 

دوشنبه، 18 دی 1402
زمان تعویض ضد یخ در خودروهای سواری از اهمیت فراوانی برخوردار است. البته این موضوع بیشتر به نوع ضد یخی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین کیفیت آن بستگی خواهد داشت. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره عمر مفید ضد یخ ها بحث می کنیم.

با سرد شدن هوا یکی از موادی که زیاد به کار می رود و استفاده از آن برای خودرو داران و سایر افراد ضروری است.ضد یخ ماشین از ترکیب نوعی الکل با آب مقطر به وجود آمده است که علاوه بر اینکه دمای انجماد آب را پایین می آورد، باعث بالا رفتن دمای جوش آب نیز می شود.

نکاتی درباره عمر ضد یخ


در مجموع ضد یخ‌های معدنی عمر کوتاه‌تری نسبت به نمونه‌های آلی دارند و باید آنها را زود به زود تعویض کرد. در واقع زمان تعویض ضد یخ معدنی به طور متوسط حدود یک سال است. البته ضد یخ‌هایی هم از همین نوع وجود دارند که گاه تا دو سال می‌توانند خاصیت خود را حفظ ‌کنند.

در سوی دیگر قضیه ضدیخ‌های آلی قرار دارند. زمان تعویض ضد یخ آلی معمولا بلندتر از نمونه‌های معدنی بوده و حداقل به سه سال می رسد. در واقع این دسته از ضد یخ‌ها که از نظر کمیت دست پایین را در بازار دارند طول عمر بیشتری را نسبت به رقیبان معدنی خود به نمایش می‌گذارند. این تفاوت طول عمر به دلیل استفاده از مواد متفاوت در تولید ضد یخ‌های معدنی و آلی نسبت به یکدیگر است.

البته باید به این نکته توجه داشت که زمان تعویض ضد یخ به عوامل مختلفی وابسته است و نمی‌توان آن را یک امر مطلق قلمداد کرد. به این معنی که ممکن است در شرایط متفاوت زمان تعویض ضد یخ برای دو خودروی یکسان کاملا متفاوت باشد. با این حال زمان تعویض ضد یخ در خودروهای سواری به طور متوسط حدود دو سال خواهد بود. به این معنی که اگر شما تحت هر شرایطی از وجود ضد یخ در خودروی خود استفاده می‌کنید، پس از گذشت دو سال باید به فکر تعویض آن با ضد یخ تازه باشید.

سخن پایانی


از آنجایی که مایع ضد یخ یکی از مهم‌ترین سیالات به کار رفتنی در اتومبیل است و مانع از یخ زدن آب درون موتور در فصل زمستان و جوش آوردن آن در فصل تابستان می‌شود، بنابراین نقش مهمی در حفظ سلامت موتور و اجزای داخلی آن ایفا می‌کند. بنابراین باید از عمر و زمان تعویض آن اطلاع داشته باشیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به اولین روز خاله شدن هانده ارچل با تصویری از چهره شاد و بدون میکاپ خانم بازیگر محبوب+عکس/ آیلین ماویِ کوچولو😍
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مروری بر بازیگران و هنرمندانی که دریا رو به عنوان لوکیشن جشن تولدشون انتخاب کردند؛ از الناز شاکردوست و ترلان پروانه تا سارا حاتمی و آزاده زارعی+عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC