ساعدنیوز
ساعدنیوز

امتحان ورودی پزشکی آلمان

  چهارشنبه، 24 اسفند 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
امتحان ورودی پزشکی آلمان
اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های آلمان را دارید، می‌توانید به صورت داوطلبانه در امتحان ورودی پزشکی آلمان شرکت کنید. شرکت در این امتحان به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های پزشکی آلمان کمک زیادی خواهد کرد.

1. امتحان ورودی پزشکی آلمان برای داوطلبان

امتحان ورودی پزشکی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند، واجب است. این امتحان Test for Medical Student نام دارد که به اختصار به آن TMS می‌گویند. شرکت در این امتحان برای تمام دانشجویان رشته‌های پزشکی ضروری است. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های آلمان را دارید، می‌توانید به صورت داوطلبانه در امتحان ورودی پزشکی آلمان شرکت کنید. شرکت در این امتحان به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های پزشکی آلمان کمک زیادی خواهد کرد.

اکثر دانشگاه‌های پزشکی آلمان برای انتخاب میان دانشجویان پزشکی، علاوه‌بر نمره Abitur که شامل معدل و نمرات دوره متوسطه است، نتیجه آزمون TMS یا نتیجه امتحان ورودی پزشکی آلمان را نیز در نظر می‌گیرند. هدف از این آزمون، ارزیابی اولیه متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های آلمان است. با وجود اینکه امتحان ورودی پزشکی آلمان داوطلبانه است، آیا می‌دانید چطور باید در آن شرکت کنید؟ برای پذیرش چه دانشگاه‌های موظف به شرکت در آزمون ورودی پزشکی آلمان هستید؟ آیا می‌دانید این آزمون شامل چه مواردی است و هزینه شرکت در TMS چقدر است؟

دانشگاه های پزشکی آلمان

2. امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS)

در امتحان ورودی پزشکی آلمان دقیقا بر اساس آموخته‌های شما در دوره دبیرستان و متوسطه بوده و بیشتر شامل دروس پایه زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات می‌شود. امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS) پیش از ارسال پذیرش تحصیلی از طرف دانشگاه‌های پزشکی آلمان و در مراکز آزمونی که مورد تایید دانشگاه مورد نظر شما هستند، برگزار می‌شود.

پذیرش در امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS) شرط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از اکثر دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های پزشکی آلمان بر اساس دیپلم Abitur انجام می‌شود. دیپلم Abitur در واقع همان گواهی یا مدرک پایان دوره متوسطه (دیپلم) در آلمان یا کشوری دیگر است که شامل 12 تا 13 سال تحصیلات متوالی است. اگر گواهی Abitur شما در آلمان به رسمیت شاخته نشود، باید قبل از شروع تحصیل در آلمان، دوره‌ای 1 ساله را در کالج‌های این کشور بگذرانید.

علاوه‌بر موفقیت در امتحان ورودی پزشکی آلمان و گواهی Abitur، داشتن رزومه علمی-تحصیلی قوی، ارائه انگیزه‌نامه قوی و همین‌طور داشتن مدرک زبان آلمانی از جمله امتیازهای اصلی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های پزشکی آلمان هستند.

دانشگاه هایدلبرگ، سایت هماهنگ‌کننده امتحان ورودی پزشکی آلمان است. موفقیت در این آزمون برای دانشجویانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های دولتی آلمان تحصیل کنند بسیار حائز اهمیت است چون پذیرش در TMS شرایط را برای تحصیل رایگان پزشکی فراهم می‌کند.

بعضی از دانشگاه‌های پزشکی آلمان، امتحان ورودی پزشکی آلمان را بعد از دوره کالج پزشکی نیز برگزار می‌کنند. این آزمون در اصل روشی برای انتخاب متقاضیان برتر تحصیل پزشکی و تعیین افرادی است که برای تحصیل پزشکی در این کشور آماده هستند.

امتحان ورودی پزشکی آلمان یک گزینه اجباری در سطح دانشگاه‌های پزشکی این کشور نیست، اما اکثر دانشگاه‌ها این آزمون را معیاری برای انتخاب میان متقاضیان تحصیل در نظر گرفته و آن را شرط اصلی پذیرش تحصیل پزشکی می‌دانند.

3. شرایط دانشجویان ایرانی برای تحصیل پزشکی در آلمان

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند، ابتدا باید در رشته پزشکی در کنکور سراسری ایران پذیرفته شوند. تنها پس از قبولی در کنکور است که می‌توانید برای شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان و اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید.

اگر دانشجویان ایرانی مدرک قبولی در کنکور پزشکی ایران را داشته باشند، دیگر نیازی به گذراندن دوره تحصیلی 1 ساله در کالج‌های آلمان نخواهد بود و می‌توانند در امتحان ورودی پزشکی آلمان شرکت کنند.

اگر دانشجویان ایرانی در کنکور پزشکی قبول نشده یا در کنکور پزشکی شرکت نکرده باشند، باید قبل از شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان، در دوره 1 ساله آمادگی درسی کالج‌های آلمان شرکت کنند. دانشجویان در این دوره 1 ساله دروس علوم پایه دوره متوسطه را به زبان آلمانی فرا می‌گیرند. این دروس پایه شامل فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضیات است.

اگر می‌خواهید با ساختار امتحان ورودی پزشکی آلمان آشنا شوید، به مطالعه ادامه دهید.

تحصیل پزشکی در آلمان

4. اهمیت شرکت و قبولی در امتحان ورودی پزشکی آلمان

اینکه شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان چقدر شانس پذیرش تحصیلی شما را افزایش می‌دهد، بیشتر به دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. البته لازم است بدانید که غیر از چند دانشگاه، تقریبا همه دانشگاه‌های پزشکی آلمان نتیجه آزمون TMS را یکی از معیارهای اصلی انتخاب و جذب دانشجویان خود می‌دانند. موفقیت در امتحان ورودی پزشکی آلمان و کسب نمره‌ای خوب می‌تواند به قوی‌تر شدن رزومه تحصیلی شما و همچنین افزایش شانس دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های پزشکی آلمان کمک کند.

5. ساختار و محتوای امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS)

امتحان ورودی پزشکی آلمان شامل 8 گروه سوال است که دانشجویان باید در مدت 5 ساعت به آن‌ها پاسخ دهند. البته با احتساب زمان ثبت‌نام، پذیرش و ناهار، این آزمون حدود 8 ساعت زمان می‌برد. بخش‌های مختلف امتحان ورودی پزشکی آلمان به شرح زیر هستند.

- درک اولیه پزشکی و علوم

- شناخت الگوها

- Tube Figures

- مسائل کمی و صوری (حل مسئله کمی)

- آزمون حافظه (یادگیری ارقام / یادگیری حقایق)

- نمودارها و جداول (تجزیه‌ و تحلیل نمودارها)

- درک و تفسیر متون

6. آمادگی برای شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان

به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون TMS می‌توانید از کتاب‌های استاندارد و نسخه‌های اصلی TMS استفاده کرده یا در دوره‌های آمادگی برای این آزمون شرکت کنید. در این دوره‌ها نکات و راهکارهایی دقیق ارائه شده و از آموزشی ساختاریافته و اصولی بهره‌مند خواهید شد.

ما در ادامه سایر جزئیات امتحان ورودی پزشکی آلمان را ذکر می‌کنیم.

7. نکاتی برای شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS)

- شیوه کار در آزمون TMS بسیار منظم و دقیق است. متقاضیان باید سر وقت در جلسه آزمون حاضر شوند، چون تاخیر در حضور به ندرت توسط مسئولین پذیرفته خواهد شد و ممکن است فرصت شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان را از دست بدهید.

- به همراه داشتن برخی از وسایل در جلسه آزمون TMS ممنوع بوده و به منزله تقلب خواهد بود. از جمله این وسایل می‌توان به ساعت مچی اشاره کرد.

- در روز امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS) باید کارت شناسایی معتبر، دعوت‌نامه و دو مداد سیاه همراه داشته باشید.

- اگر متقاضی شرکت در آزمون TMS زیر سن قانونی است، باید رضایت‌نامه والدین را ارائه دهد.

- برای ثبت‌نام در امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS) باید از 1 دسامبر تا 15 ژانویه وارد وب‌سایت tms-info.org شوید.

8. زمان برگزاری امتحان ورودی پزشکی آلمان

امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS) در سال 2023 در دو نوبت بهار و پاییز برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن‌ها به شرح زیر است.

امتحان ورودی پزشکی آلمان در بهار

· شنبه 13 می 2023

· یکشنبه 14 می 2023

امتحان ورودی پزشکی آلمان در پاییز

· شنبه 04 نوامبر 2023

· یکشنبه 05 نوامبر 2023

9. هزینه شرکت در امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS)

هزینه شرکت در آزمون TMS، 100 یورو است. وقتی وارد سایت رسمی ثبت‌نام این آزمون شدید، باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت کرده و سپس بین مراکز مختلف برگزاری آزمون، یکی را انتخاب کنید.

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه‌های آلمان را دارند، قبل از پذیرش تحصیلی باید در امتحان ورودی پزشکی آلمان شرکت کنند. تنها بعد از شرکت در این آزمون است که می‌توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی و سپس دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. اگر در هر کدام از این مراحل نیاز به مشاوره دارید، پیشنهاد می‌کنیم از دانش وکلای خبره و کارشناسان حرفه‌ای موسسه مهاجرتی سروش فردا استفاده کنید. این موسسه سابقه‌ای طولانی در اعزام دانشجو به برترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان را دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (605 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (152 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (90 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (51 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (44 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (41 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (28 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (20 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس