دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

امتحانات مدارس الکترونیکی می‌شود 

چهارشنبه، 05 مرداد 1401
کد خبر: 215763
ساعد نیوز: معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است که آزمون‌های شهریور یا دی‌ماه را به طور آزمایشی با استانداردهای متناسب مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و به صورت الکترونیکی برگزار کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فارس، به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی 25 تیرماه توسط سیدابراهیم رئیسی رئیس این شورا برای اجرا ابلاغ شد.

به گفته سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در مورد کنکور سراسری برای برقراری عدالت آموزشی است، زیرا سبب ایجاد شانس یکسان برای داوطلبان در تمام نقاط کشور و در هر طبقه اجتماعی و اقتصادی می شود، برگزاری کنکور سراسری با اضطراب در میان داوطلبان همراه است که با اجرای مصوبه جدید این اضطراب بسیار کاهش می یابد و از طرفی با اجرای مصوبه جدید عدالت آموزشی بیشتری برقرار می شود چرا که در حال حاضر ۸۰ درصد قبولی ها در رشته های پرطرفدار به دهک های بالای جامعه اختصاص دارد.

* کسب رتبه زیر ۳ هزار برای پولدارها

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار کارشناسان، سه دهک بالای جامعه دارای ۸۷ درصد معدل پایین و ۸۴ درصد کسب رتبه زیر ۳ هزار هستند که این مسأله نشان دهنده برقراری عدالت آموزشی نیست. البته این مسأله در مقایسه آماری استان های کشور هم وجود دارد.

عاملی گفت: آمار نشان می دهد دانش آموزان دارای معدل ۱۹ و ۲۰ در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کرمان، گلستان و گیلان درصد کمی از قبولی های رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی را دارند، با اجرای این مصوبه، سنجش داوطلبان کنکور به صورت متناسب انجام می شود یعنی دیگر تفاوتی بین دهک های مختلف اقتصادی وجود نخواهد داشت و افراد داوطلب کنکور در مناطق محروم هم می توانند در رشته های پررقابت دانشگاه، ادامه تحصیل دهند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم