دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

آموزش راستگویی به بچه ها با بازی 

دوشنبه، 13 مرداد 1399
دروغگویی یکی از انواع اختلالات رفتاری در کودکان است و برای درمان، نیاز به ریشه‌یابی و علت‌یابی دارد. کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است دلایل مختلفی برای دروغگویی داشته باشند. بعضی از این دلایل با بزرگسالان مشترک است و بعضی از آن‌ها نیز به صورت اختصاصی در کودکان مشاهده می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دروغگویی در کودکان از سنین بسیار پایین و حتی شاید حدود دو سالگی آغاز می شود و تا حدود 12 سالگی به اوج می رسد. کودکان به ویژه در سن کمتر از 10 سال توانایی تشخیص دروغ کوچک و بزرگ را ندارند. دروغگویی در کودکان آموخته می شود اما این آموزه قابل تغییر است. والدین با اتخاذ یک سبک فرزندپروری مناسب می توانند از مشکلات آتی جلوگیری کنند.

در این مطلب ۴ بازی آموزش می دهیم که انجام آنها به کودک راستگویی را می آموزد و یاد می دهد به هیچ وجه دروغ نگوید.

تلفن

بازی قدیمی تلفن بازی نه تنها مهارت های حافظه و تمرکز را افزایش می دهد، بلکه به کودکان پیش دبستانی می آموزد که داستان هایی که می شنوند را شاخ و برگ ندهند. شما می توانید با کودک دو ساله خود ورژن ساده این بازی را انجام دهید مثل “رنگ مورد علاقه من بنفش است و من فیل های صورتی را خیلی دوست دارم” . وقتی که مهارت های کودک شما رشد می کند ، داستان های واضح و طولانی تری سر هم می کند مثل ” دو میمون آبی بودند که دوست داشتند در جنگل مارشمالو بازی کنند و پیتزای پپرونی بخورند.”

دو حقیقت و یک دروغ

ایجاد تغییر در سر تیتر های اخبار مشهور ، یک بازی بسیار ساده است. سه حقیقت در مورد فعالیت هایی که در طول روز فرزند شما رخ داده است را انتخاب کنید ولی یکی از آن ها را به انتخاب شاخ و برگ دهید و تغییر دهید مثل رفتن به پارک به جای مدرسه و یا پوشیدن پیراهن قرمز به جای نارنجی . وقتی که کودک شما دروغ را تشخیص داد ، در مورد این صحبت کنید که چه حسی دارد که کسی در مورد شما دروغ بگوید.

در برابر من مقاومت کن

شما می توانید با یک آزمایش استاندارد روانشناسی ، راستگویی کودک پیش دبستانی خود را بسنجید. یک اسباب بازی مورد علاقه ای که صدای متمایزی زیر پتو ایجاد می کند را قایم کنید و به کودک خود بگویید که اگر آن را حدس بزند ، جایزه می گیرد مثل داستان اضافی ( بیشتر ) وقت خواب. قبل اینکه حدس بزند ، اتاق را به بهانه ای ترک کنید و از فاصله دوراو را مشاهده کنید و ببینید که آیا زیر پتو را نگاه می کند.

اگر او دزدکی نگاه کرد نگران نباشید زیرا او هنوز در گروه خوبی قرار دارد. یک مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ در قانون و رفتار انسان انتشار یافت که زمانی ۳۷ درصد کودکان ۳ تا ۴ ساله دزدکی نگاه می کنند ، ۸۶ درصد کودکان ۴ تا ۷ ساله تقلب می کنند تا مطمئن شوند که جایزه را می گیرند.

گوسفند یا گرگ

حتی بچه های کوچک هم شروع به فهمیدن اعتقادات مذهبی می کنند، مثل ” تو نباید دروغ بگویی ” به اشتراک گذاشتن داستان هایی مثل ” گرگ در لباس بره “یک معرفی فوق العاده به ارزش های اخلاقی مثل راستگویی و امانت و درستی است. بعد از خواندن داستان یک تصویری از گرگ و بره به کودک خود بدهید و از آن ها بخواهید که اگر جمله درستی شنیدند تصویر بره را بالا ببرند مثل ” کسی که اعتراف کند شیطنت کرده است.” و اگر جملات فریبنده ای شنیدند تصویر گرگ را بالا ببرند مثل ” کسی که دیگران را سرزنش کند.”


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه