آموزش ریباندینگ مو در خانه

  دوشنبه، 25 فروردین 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش ریباندینگ مو در خانه
برای کسانی که موهای وز دارند باید به طور مدام از سشوار و اتومو برای صاف کردن موهایشان استفاده کنند که استفاده از این ابزارها آسیب جدی به موها می رساند از این رو ساعد نیوز توصیه می کند از روش های طبیعی برای صاف کردن موها استفاده شود.

زمان انجام این فرایند: سه الی هشت ساعت بسته به طول موها.

آموزش ریباندینگ

در ابتدا موها با یک شامپوی ملایم، به خوبی شسته می شود. در این شرایط نیازی به اعمال نرم کننده نیست.می توان موها را به طور طبیعی و با هوای ازاد خشک کرد یا اینکه از سشوار برای اینکار استفاده نمود. آرایشگر یا فرد متخصص موها را بسته به بافت و حجمی که دارند به بخش های مختلف تقسیم می کند.سپس ماده شل کننده ای که داخل کیت ریباندینگ قرار دارد بر روی موها اعمال می شود و در عین حال موها به کمک گیره های پلاستیکیِ نازک صاف نگه داشته می شود. آرایشگر باید ماده شل کننده را بر روی هر رشته از مو اعمال نماید. سپس ماده شل کننده بسته به بافت مو، 30 الی 45 دقیقه بر روی موهای فرد باقی می ماند. بسته به شرایط مو، حجم و بافت آن، 10 الی 40 دقیقه به آن بخار داده می شود. بعد از انجام مراحل بالا، آرایشگر موها را می شوید و خشک می کند.

لوسیون کراتینه بر روی مو اعمال می گردد و سپس موها به کمک مو صاف کن در دمای 180 درجه سانتیگراد صاف و مسطح می شود. بعد از طی شدن مراحل بالا، ماده خنثی کننده بر روی موها اعمال می گردد و به مدت 30 دقیقه بر روی آن باقی می ماند و سپس با آب سرد شسته می شود.در نهایت موها سشوار کشیده می شود، سرم موجود بر روی آن اعمال می گردد و موها برای یکبار دیگر صاف می شود.

چگونه باید از موی ریباند شده محافظت کنیم؟

فرآیند ریباندینگ در برگیرنده استفاده از گرما و مواد شیمیایی قوی است. بلافاصله بعد از فرایند، موهای شما به شدت به اسیب حساس می شود و باید از آن مراقبت گردد. اگر موهای خود را اخیرا ریباند کرده اید یا اینکه قصد دارید اینکار را انجام دهید به نکات زیر توجه داشته باشید:

برای 72 ساعت موهای خود را شستشو ندهید

این موضوع مهم ترین مسئله ای است که بعد از ریباندینگ موها باید مدنظر داشته باشید. شما نمی توانید موهای خود را برای 72 ساعت مرطوب کنید. تقریبا 3 روز طول می کشد تا مو با ساختار و بافت خود اشنا شود و به آن عادت کند.

موهای خود را نبندید

موهای خود را پشت گوش نیندازید و از سنجاق یا گیره برای بستن آن استفاده کنید. مواردی که برای بستن موها استفاده می شود می تواند به ساختار جدید مو آسیب برساند.

با موی صاف به رختخواب بروید

انجام اینکار ممکن است برای برخی از افراد بسیار دشوار باشد اما باید مطمئن شوید که سه روز قبل از شستن موها، با موی صاف به رختخواب می روید. از هر چیزی که باعث تغییر شکل موها می شود خودداری کنید.

می توانید بعد از سه روز از نرم کننده و شامپو استفاده کنید

بعد از اینکه سه روز تمام شد می توانید موهای خود را بشویید و مطمئن شوید که از شامپوی ملایم با فرمول مخصوص برای موهای درمان شده استفاده می کنید. بعد از شستن موها، کمی نرم کننده روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا موها کاملا مرطوب شود.

از استایل موها با گرما خودداری کنید

موهای شما در حال حاضر استایل شده است. اگر نمی خواهید موهای خود را نابود کنید از سشوار و سایر موارد استفاده نکنید. از گرما دوری کنید تا اسیبی به موهایتان وارد نشود.

برنامه رنگ کردن موها را مدنظر داشته باشید

بعد از شش ماه می توانید موهای خود را رنگ کنید. قبل از این بازه زمانی قادر به رنگ کردن موها نخواهید بود.

کوتاه کردن موها را نادیده نگیرید

ریباندینگ مو ممکن است اسیبی به موهای شما وارد کند و این اسیب می تواند به معنای موخوره باشد. باید هر 6 الی 8 هفته یکبار به آرایشگر سر بزنید و موهایتان را کوتاه کنید. اینکار مانع از اسیب رسیدن به موها می شود

توصیه هایی در مورد صاف کردن مو در منزل با شسوار

  1. خشک کردن با سشوار(Blow dryer) در ابتدا برای تسریع در عمل خشک شدن، سشوار را روی حالت داغ قرار دهید.
  2. وقتی نیمی از رطوبت مو خشک شد، آن را به بخشهائی تقسیم کنید تا بتوانید خشک کن و برس را روی منطقه خاصی متمرکز نمائید.
  3. با استفاده از گیره(Clips)، مو را به چند قسمت (بالائی، جلوئی و کناری) تقسیم بندی نمائید. سپس هر قسمت را به صورت جداگانه با استفاده ازسشوار و با کمک یک برس پهن خشک کنید. بهتر است اندازه رشته ها، کوچک و از جنس موی بدن حیوانات (مثل موی گراز) باشد. برس های پدالی پهن(Flat paddle brush)، بهترین عملکرد را برای صاف کردن مودارند. زیرا سطح وسیع آن مو را به خوبی در بر گرفته و محکم نگه می دارد.
  4. وقتی که مو تقریبا خشک شد حرارت را کم نموده و از جمع کننده(Nozzle) استفاده نمائید. از ریشه شروع کرده و به سمت پائین برس بزنید. موها را محکم و به حالت کشیده(Taut) نگه دارید اما نه آنقدر که کش بیاید. توجه داشته باشید حرارت بیش از حد باعث تخریب مو می گردد.
  5. در آخرین مرحله سشوار را روی درجه خنک قرار دهید. جریان هوای خنک مدل دلخواه را بر روی موی شما تثبیت می نماید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (54 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان