آموزش صداقت و راستگویی به کودک با بازی

  سه شنبه، 30 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش صداقت و راستگویی به کودک با بازی
آموزش صداقت به کودکان مستلزم صرف وقت و شکیبائی است. فراگیری هر مهارتی اگر از سال‌های دوران خردسالی و کودکی آغاز شود تأثیری دو چندان بر زندگی او خواهد گذاشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، صداقت یعنی، حقیقت گوئی؛ یعنی، گفتن آن چه که رخ داده است؛ یعنی،درستی با خود؛ یعنی، مقابله با اشتباه های خود؛ یعنی، صحبت کردن درباره آن چه که فکر می کنیم و عمل کردن به آن چه که می گوئیم؛ تا حدی که هیچ تناقض و دوگانگی ای بین افکار، رفتار و کلمات ما وجود نداشته باشد.

صداقت، اهمیتی است که فرد به رفتار و روابط اجتماعی خود با دیگران می دهد.

صداقت داشتن یعنی، عدم دوروئی، ریاکاری و رفتارهای ساختگی ای که موجب بی اعتمادی نسبت به خود و دیگران می شود.

صداقت داشتن در زندگی موجب استحکام و دوام روابط بین افراد می شود؛ زیرا فرد هم چون آینه ای شفاف آن چه را که در درون خود دارد، منعکس می سازد.والدین می توانند با تشویق کودکان به راست گوئی و گفتن آن چه که واقعاً دیده اند، صداقت را در آنها پرورش دهند.

مطمئنیم دوست دارید فرزندتان صادق باشد تا اینکه تقلب کند، دروغ بگوید، پنهان کاری یا دزدی کند. اما بهترین راهکار برای آموزش صداقت به فرزندانتان چیست؟

در این مطلب ۴ بازی آموزش می دهیم که انجام آنها به کودک راستگویی را می آموزد و یاد می دهد به هیچ وجه دروغ نگوید.

تلفن

بازی قدیمی تلفن بازی نه تنها مهارت های حافظه و تمرکز را افزایش می دهد، بلکه به کودکان پیش دبستانی می آموزد که داستان هایی که می شنوند را شاخ و برگ ندهند. شما می توانید با کودک دو ساله خود ورژن ساده این بازی را انجام دهید مثل “رنگ مورد علاقه من بنفش است و من فیل های صورتی را خیلی دوست دارم” . وقتی که مهارت های کودک شما رشد می کند ، داستان های واضح و طولانی تری سر هم می کند مثل ” دو میمون آبی بودند که دوست داشتند در جنگل مارشمالو بازی کنند و پیتزای پپرونی بخورند.”

دو حقیقت و یک دروغ

ایجاد تغییر در سر تیتر های اخبار مشهور ، یک بازی بسیار ساده است. سه حقیقت در مورد فعالیت هایی که در طول روز فرزند شما رخ داده است را انتخاب کنید ولی یکی از آن ها را به انتخاب شاخ و برگ دهید و تغییر دهید مثل رفتن به پارک به جای مدرسه و یا پوشیدن پیراهن قرمز به جای نارنجی . وقتی که کودک شما دروغ را تشخیص داد ، در مورد این صحبت کنید که چه حسی دارد که کسی در مورد شما دروغ بگوید.

در برابر من مقاومت کن

شما می توانید با یک آزمایش استاندارد روانشناسی ، راستگویی کودک پیش دبستانی خود را بسنجید. یک اسباب بازی مورد علاقه ای که صدای متمایزی زیر پتو ایجاد می کند را قایم کنید و به کودک خود بگویید که اگر آن را حدس بزند ، جایزه می گیرد مثل داستان اضافی ( بیشتر ) وقت خواب. قبل اینکه حدس بزند ، اتاق را به بهانه ای ترک کنید و از فاصله دوراو را مشاهده کنید و ببینید که آیا زیر پتو را نگاه می کند.

اگر او دزدکی نگاه کرد نگران نباشید زیرا او هنوز در گروه خوبی قرار دارد. یک مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ در قانون و رفتار انسان انتشار یافت که زمانی ۳۷ درصد کودکان ۳ تا ۴ ساله دزدکی نگاه می کنند ، ۸۶ درصد کودکان ۴ تا ۷ ساله تقلب می کنند تا مطمئن شوند که جایزه را می گیرند.

گوسفند یا گرگ

حتی بچه های کوچک هم شروع به فهمیدن اعتقادات مذهبی می کنند، مثل ” تو نباید دروغ بگویی ” به اشتراک گذاشتن داستان هایی مثل ” گرگ در لباس بره “یک معرفی فوق العاده به ارزش های اخلاقی مثل راستگویی و امانت و درستی است. بعد از خواندن داستان یک تصویری از گرگ و بره به کودک خود بدهید و از آن ها بخواهید که اگر جمله درستی شنیدند تصویر بره را بالا ببرند مثل ” کسی که اعتراف کند شیطنت کرده است.” و اگر جملات فریبنده ای شنیدند تصویر گرگ را بالا ببرند مثل ” کسی که دیگران را سرزنش کند.”


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان