آنچه که در مورد سامانه سجفا فرهنگیان sajfa.cfu.ac.ir بدانید!

  پنجشنبه، 04 آبان 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
آنچه که در مورد سامانه سجفا فرهنگیان sajfa.cfu.ac.ir بدانید!
سامانه سجفا فرهنگیان به منظور ارتقای امور فرهنگی و توسعه فعالیت های اجتماعی تربیت معلم برای دانشجویان، اساتید، دانش آموزان و کارکنان و معلمان مدارس آموزش و پرورش راه اندازی شده تا متقاضیای این سامانه بتوانند به ادرس sajfa.cfu.ac.ir مراجعه کرده و از امکانات این سایت استفاده کنند.

سامانه سجفا فرهنگیان یکی از سامانه هایی است که برای خدمات رسانی بهتر به عوامل و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است. با این که این سامانه امکانات متنوع و بسیار خوبی مانند خرید خدمت، بهره مندی از تولیدات فرهنگی و … را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از نحوه ورود به سایت sajfa.cfu.ac.ir امکان بهره مند شدن از این امکانات را از دست می دهند. در همین راستا آشنایی با این سایت برای تمامی عوامل دانشگاه فرهنگیان بسیار ضروری است.

برای ورود مستقیم به سامانه سجفا فرهنگیان کلیک کنید.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد هنگام استفاده از سامانه سجفا با آن مواجه می شوند، نحوه اطلاع از رمز عبور و نام کاربری است. تعداد زیادی از کاربران تنها به دلیل عدم اطلاع از این دو مورد، نمی توانند وارد سایت سجفا فرهنگیان شوند. در راستای اهمیت این موضوع و برای حل این مشکل، در ادامه این مطلب به معرفی سامانه سجفا فرهنگیان، نحوه ورود به آن و نحوه به دست آوردن رمز عبور و نام کاربری آن پرداخته شده است.

معرفی سامانه سجفا فرهنگیان sajfa.cfu.ac.ir

سامانه سجفا یکی از سامانه هایی است که امکانات زیادی را در اختیار عوامل دانشگاه فرهنگیان قرار داده و به آن ها در انجام انواع مختلف امور مربوط به دانشگاه کمک می کند. آشنایی با این سامانه می تواند برای تمامی دانشجویان و پرسنل دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم باشد. به همین دلیل تمامی عوامل و دانشجویان باید با این سامانه به خوبی آشنا باشند. در همین راستا در ادامه این بخش به طور کلی به معرفی سامانه سجفا فرهنگیان sajfa.cfu.ac.ir پرداخته شده است.

نام سامانه سجفا فرهنگیان مخفف عبارت سامانه جامع فرهنگی اجتماعی است. هدف از طراحی این سایت بهبود فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوده است. این سامانه نه تنها برای دانشجویان طراحی شده است، بلکه تمامی عوامل دانشگاه فرهنگیان اعم از کارمندان، مهارت آموزان، دانشجو معلمان و اساتید نیز می توانند از سایت سجفا و امکانات آن استفاده کنند.

عوامل دانشگاه فرهنگیان برای ورود به سایت sajfa.cfu.ac.ir نیازی به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری ندارد. تمامی این عوامل می توانند با نام کاربری و رمز عبور از پیش تعیین شده، وارد سایت شده و از امکانات آن استفاده کنند. تنها کافی است که رمز عبور و نام کاربری خود را بدانند و با امکانات این سایت هم آشنایی کامل داشته باشند. امکاناتی که سامانه سجفا فرهنگیان برای عوامل این دانشگاه فراهم کرده است بسیار زیاد هستند و به همین دلیل هم توصیه می شود که حتما تمامی داوطلبان یک آشنایی کلی با آن ها داشته باشند تا بتوانند هرچه بهتر از این سامانه استفاده کنند.

راهنمای ورود به سامانه سجفا فرهنگیان

همان طور که در بخش های پیش اشاره شد، برای ورود به سایت sajfa.cfu.ac.ir نیازی به ساخت حساب کاربری جدید نیست و عوامل دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشجویانی که از طریق ثبت نام دانشگاه فرهنگیان امکان حضور در این دانشگاه را داشته اند، می توانند به راحتی و با استفاده از رمز عبور و نام کاربری از پیش تعیین شده وارد آن سامانه شوند. رابط کاربری این سامانه هم بسیار ساده بوده و نیاز به دانش اینترنتی و کامپیوتری زیادی برای ورود به آن نیست. اما با این وجود برای سهولت کار عوامل دانشگاه فرهنگیان هنگام ورود به سایت، در ادامه این بخش یک راهنمای ورود به سامانه سجفا فرهنگیان ارائه شده است.

  • داوطلبان ابتدا باید با وارد کردن نشانی اینترنتی sajfa.cfu.ac.ir در مرورگر خود، وارد صفحه اصلی این سامانه شوند.

  • پس از ورود به صفحه اصلی، فرم ورود به سایت جهت استفاده از امکانات نمایش داده می شود.

  • برای ورود به سایت نیازی به ساخت حساب کاربری نیست و تمامی رمز عبور و نام کاربری از پیش تعیین شده است.

  • پس از انتخاب نوع کاربر، باید رمز عبور و نام کاربری با توجه به آن وارد شود.

  • همان طور که در تصویر زیر مشاهده می شود، پس از وارد کردن تمامی این اطلاعات، می توان روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد تا وارد سایت شد.

داوطلبان و عوامل محترم دانشگاه فرهنگیان در نظر داشته باشند که رمز عبور از پیش تعیین شده آن ها با توجه به نوع کاربری می تواند متفاوت باشد. به طور مثال رمز عبور دانشجویان با معلم ها متفاوت خواهد بود. به همین دلیل ضروری است که تمامی افراد با توجه به نوع کاربری خود، درباره نام کاربری و رمز عبور خود اطلاعات لازم را به دست بیاورند. پس از اطلاع از رمز عبور و نام کاربری، می توان به راحتی و بی هیچ مشکلی وارد سایت شد و از امکانات آن استفاده کرد.

احراز هویت سامانه سجفا فرهنگیان

همان طور که تا به اینجا اشاره شد، دسترسی به سامانه سجفا فرهنگیان و استفاده از امکانات این سامانه تنها برای عوامل دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است. به همین دلیل برای ورود به سایت sajfa.cfu.ac.ir باید احراز هویت صورت بگیرد تا فرد به امکانات سایت دسترسی داشته باشد. اما نحوه احراز هویت سامانه سجفا فرهنگیان چیست و چگونه انجام می شود؟ از جایی که بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند، در ادامه این مطلب تمامی توضیحات لازم در این راستا برای علاقه مندان و عوامل دانشگاه فرهنگیان ارائه شده است.

اولین نکته حائز اهمیت این است که سامانه سجفا فرهنگیان یکی از سامانه هایی است که دارای سیستم ورود به سامانه از پیش تعیین شده می باشد. به این معنی که تمامی اطلاعات مربوط به دانشجویان یا عوامل این سایت در سیستم فرهنگیان ثبت شده و سپس اطلاعاتی مانند شماره پرسنلی، شماره دانشجویی و… در آن قرار می گیرد. به این ترتیب تمامی داوطلبان می توانند با استفاده از این اطلاعات پایه، در بسیاری از سیستم ها وارد شوند و از اطلاعات آن استفاده کنند. برای استفاده از برخی از سایت ها مانند ورود به سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان باید ابتدا حساب کاربری ایجاد کرد، اما سایت سجفا به نشانی اینترنتی sajfa.cfu.ac.ir چنین عملکردی ندارد.

برای احراز هویت در سامانه سجفا و ورود به بخش دسترسی به امکانات این سایت، باید حتما به اطلاعاتی که به آن ها اشاره شد مانند شماره پرسنلی و شماره دانشجویی دسترسی داشت. در واقع در همان صفحه اول هنگام ورود به سایت sajfa.cfu.ac.ir، این اطلاعات از کاربران درخواست می شود. در صورتی که کاربران واقعا در کادر عوامل دانشگاه فرهنگیان باشند یا در این دانشگاه مشغول به تحصیل باشند، می توانند با استفاده از این اطلاعات احراز هویت خود را انجام داده و وارد سامانه شوند.

خرید خدمت سامانه سجفا

یکی از امکاناتی که سامانه سجفا فرهنگیان در اختیار کاربران خود قرار می دهد، طرح خرید خدمات است. معلمانی که قصد خرید خدمات آموزشی را داشته باشند می توانند از سامانه سجفا استفاده کرده و طرح خدمات را خریداری کنند. در راستای اهمیت اطلاع از این طرح، در ادامه این بخش درباره نحوه خرید خدمت سامانه سجفا توضیحات بیشتری ارائه شده است. تمامی معلمانی که قصد خرید خدمت را از این سامانه داشته باشند می توانند در زمان معین شده برای انجام این کار اقدام کنند.

معلمان می توانند در تاریخ های اعلام شده به سامانه سجفا به نشانی اینترنتی sajfa.cfu.ac.ir وارد شده و از بخش امکاناتی که در دسترس آن هاست، گزینه های مربوط به خرید خدمت را انتخاب کنند. خرید خدمت برای معلمان در بخش ها و استان های مختلفی امکان پذیر است. بنابراین معلم هایی که قصد خرید خدمات سامانه سجفا را دارند، باید به استان انتخابی هم دقت داشته باشند. به طور معمول سامانه سجفا برای ارائه چنین خدماتی، تفکیک استانی انجام می دهد.

پس از ورود به سایت، داوطلبان می توانند تمامی نکات مربوط به خدمات مورد نظر خود را مشاهده کنند. به طور مثال معلمانی که قصد خرید خدمات در سامانه سجفا را داشته باشند، می توانند به راحتی پس از ورود به این سامانه، شرایط و سایر نکات ضروری مربوط به این امکانات را مشاهده کنند. تنها کافی است که با استفاده از راهنمای ورود به سامانه، به سایت sajfa.cfu.ac.ir وارد شده و از این خدمات استفاده کنند.

رمز سامانه سجفا فرهنگیان

برای استفاده از خدمات و امکانات سامانه سجفا فرهنگیان نیازی به ساخت یک حساب کاربری جدید نبوده و تمامی افراد می توانند به راحتی با استفاده از رمز عبور و نام کاربری از پیش تعیین شده خود، وارد حساب کاربری شده و از امکانات سامانه سجفا استفاده کنند. اما برای ورود به سامانه هم نیاز است تا کاربران با رمز عبور و نام کاربری خود آشنا باشند. در همین راستا در ادامه این بخش یک راهنمای پیدا کردن رمز سامانه سجفا فرهنگیان برای عوامل مختلف این دانشگاه ارائه شده است.

نام کاربری و رمز عبور افرادی که قصد دارند وارد سامانه سجفا فرهنگیان شوند با توجه به نوع کاربری آن ها تعیین می شود. به طور مثال در صورتی که دانشجو باشند، نام کاربری و رمز عبور آن ها با پرسنل این دانشگاه متفاوت است و باید اطلاعات دیگری وارد کنند. در جدول زیر می توان به راحتی راهنمای جستجوی رمز سایت sajfa.cfu.ac.ir را پیدا کرد.

نوع کاربری

رمز عبور

نام کاربری

مهارت آموز آموزش و پرورش

شماره دانشجویی

کد ملی

کارمند

شماره پرسنلی

کد ملی

استاد

کد مدرسی

کد ملی

دانشجو معلم

کد ملی

شماره شناسنامه

همان طور که در راهنمای بالا مشاهده می شود، نام کاربری تمامی عوامل به غیر از دانشجو، همان کد ملی است. در سامانه سجفا فرهنگیان به نشانی اینترنتی sajfa.cfu.ac.ir امکان تغییر رمز عبور وجود نداشته و به همین دلیل گزینه فراموشی رمز عبور هم وجود ندارد. تمامی داوطلبانی که قصد استفاده از امکانات این سایت را داشته باشند، می توانند به راحتی به کارت دانشجویی، کارت ملی یا کارت پرسنلی خود مراجعه کرده و اطلاعات لازم را استخراج کنند.

سایر امکانات سامانه سجفا فرهنگیان

پیش تر نیز به این موضوع اشاره شد که سامانه سجفا فرهنگیان امکانات بسیاری را در اختیار عوامل این دانشگاه قرار می دهد. درباره یکی از امکانات این سامانه، خرید خدمات، کمی پیش تر توضیح داده شد. اما علاوه بر آن، امکانات بسیار زیاد دیگری هم برای افراد در نظر گرفته شده است تا بتوانند از آن ها استفاده کنند. تنها کافی است که عوامل دانشگاه فرهنگیان، با این امکانات آشنا بوده تا به راحتی پس از ورود به سایت sajfa.cfu.ac.ir از آن ها استفاده کنند. سایر امکانات سامانه سجفا فرهنگیان شامل موارد زیر می شوند.

  • بهره مندی از تولیدات فرهنگی

  • استفاده از نشست ها و انجمن ها در سامانه سجفا

  • اطلاع از بازدیدها و اردوهای فرهنگی

  • بازدید از جشنواره ها و اطلاع از جزئیات آن ها

  • بهره مندی از طرح های ابتکاری در سایت

این سامانه همچنین یکی از سامانه های نوپای کشور بوده و در حال پیشرفت است. انتظار می رود که با توجه به روند پیشرفت سامانه سجفا فرهنگیان به آدرس اینترنتی sajfa.cfu.ac.ir در آینده ای نه چندان دور، به تعداد خدمات و امکاناتی که در این سایت ارائه می شود افزوده شود. در حال حاضر رابط کاربری این سایت بسیار ساده بوده و تمامی خدمات آن به طور کامل در بخش منوی سایت معرفی شده اند. بنابراین در صورتی که امکانات جدید در سایت اضافه شود، داوطلبان می توانند به راحتی از این امکانات مطلع شوند. در ضمن شرایط و قوانین مربوط به ارائه هر کدام از این امکانات هم در صفحه مربوط به آن نوشته شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس