دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

انتخاب رشته مجاز سنجش چیست؟ 

دوشنبه، 18 مرداد 1400
سازمان سنجش هر سال برای کمک به کنکوری ها، نرم افزار مجازی انتخاب رشته کنکور سراسری را در اختیار داوطلبان تمام گروه های آزمایشی قرار می دهد. انتخاب رشته مجازی مزایای بسیاری دارد به خصوص برای کسانی که اطلاعات چندانی در مورد رشته ها ندارند. در ادامه در مورد انتخاب رشته مجازی کنکور بیشتر توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

داشتن یک انتخاب رشته اصولی و دقیق بعد از اعلام نتایج بسیار مهم میباشد و در واقع سرنوشت شما در این مرحله رقم خواهد خورد و شغل و زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش چیست؟

این سامانه یک ابزار کمکی برای داوطلبان کنکور است و به داوطلبان این امکان را می دهد تا با توجه به وضعیت علمی و نمره ای که در آزمون سراسری کسب کرده اند، خود را با داوطلبان مشابه آزمون سراسری سال های گذشته مقایسه کرده و امکان قبولی و رشته های احتمالی خود را مشاهده کنند. برای درک بهتر موضوع می خواهیم از تعریف نرم افزار شروع کنیم. نرم افزارها با توجه به داده ها و کدهای دستوری که مهندسین نرم افزار برای آن ها تعبیه می کنند، اطلاعاتی را دریافت کرده و خروجی مشخصی را ارائه می دهند. نرم افزار انتخاب رشته نیز با توجه به اطلاعاتی مانند رتبه، سهمیه، شهر و رشته ی داوطلبین کنکور سال های گذشته و نتایج قبولی آن ها تنظیم شده است.

محاسن انتخاب رشته مجازی

از محاسن این سامانه ها می توان به نزدیک بودن نتایج آن با نتایج نهایی انتخاب کنندگان اشاره کرد. تا جایی که سازمان سنجش اعلام کرده است در ۹۰ درصد مواقع این سامانه توانسته نتایج مشابهی با قبولی داوطلبین ارائه دهد. به علت اینکه این انتخاب توسط سامانه بدون دخالت انسان انجام می گیرد، درصد خطای آن نیز کمتر است. با استفاده از این سامانه ها دانش آموزان می توانند بدون نیاز به مراجعه ی حضوری با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه لیست دانشگاه ها و رشته هایی که احتمال قبولی دارند را به دست آورند.

معایب انتخاب رشته مجازی سنجش

یکی از معایبی که انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته توسط خود فرد دارد، نادیده گیری علایق و استعدادهای داوطلبان کنکور است. انتخاب رشته ای که مشاورین و متخصصین انجام می دهند براساس علایق و استعدادهای داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور سراسری است.

در انتخاب رشته سازمان سنجش تمامی رشته هایی که با احتمال قوی و ضعیف در آن ها قبول می شوید به شما معرفی می شوند. بنابراین، باز هم در بین رشته های پیشنهادی لازم است دست به انتخاب بزنید و آنچه مورد علاقه و مطابق با استعدادهایتان است را انتخاب کنید.

کد رشته های جدیدی که هر ساله به دفترچه ی انتخاب رشته اضافه می شوند در این سامانه گنجانده نشده اند و باید خود داوطلبین این رشته ها را به لیست خود اضافه کنند. این نرم افزار با توجه به رتبه ی داوطلب لیست قبولی را ارائه می دهد درحالی که انتخاب دانش آموزان از سوی سازمان سنجش با توجه به تراز درسی داوطلبین صورت می گیرد، در این حالت سخت یا آسان بودن کنکور در هر سال باعث تغییراتی در این تراز شده و از کارایی این نرم افزار می کاهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل اکسپت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی