دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان نمادین و نمایشی است! 

چهارشنبه، 18 بهمن 1402
کد خبر: 374592
دکتر احسان موحدیان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر احسان موحدیان کارشناس مسائل قفقاز در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز در تشریح روند انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان گفت: امروز انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان برگزار می شود. این انتخابات آنقدر غیررقابتی است که تقریباً هیچ رسانه ای آن را پوشش نمی دهد. حتی رسانه های غربی که هر انتخاباتی را پوشش می دهند، به انتخابات آذربایجان به همان دلیل ماهیت غیررقابتی اش نمی پردازند.

موحدیان افزود: شاید تنها انتخابات در دنیا است که تمام رقبای رئیس جمهور مستقر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مردم را ترغیب می کنند که به رئیس جمهور مستقر رأی داده شود! به همین دلیل است که انتخابات در آذربایجان جنبه نمادین دارد و خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

این کارشناس تصریح کرد: سال 2018، که دوره قبلی انتخابات در آذربایجان بود و علیف برای سومین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، فیلمی وجود دارد که رأی ها در حال شمارش است و علیف از تعداد رأی های موجود شمرده شده در آن صندوق، بیشتر رأی آورده است! این نشان می دهد که این انتخابات تا چه حد غیررقابتی و ناسالم و غیرشفاف است.

موحدیان گفت: هدف از برگزاری این انتخابات، در واقع حصول مشروعیتی برای اقداماتی است که علیف قرار است در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت دهد. خصوصاً یک جنبه مهم این انتخابات آن است که یک سری صندوق هایی در منطقه قره باغ کوهستانی که جدیداً به تصرف باکو درآمده است مستقر خواهد شد،آنجا هم انتخابات برگزار خواهد شد و علیف خواهد گفت که من در این منطقه رأی دارم و انتخاب شده ام و مشروعیت دارم! از این جهت که پای خودش را در آن مناطق مستحکم کند، این انتخابات اهمیت دارد.

این کارشناس مسائل قفقاز در پایان گفت: علیف در واقع در تلاش است با ادعای حمایت مردمی سیاست های خودش را در منطقه پیش ببرد و تهاجمی تر عمل کند. او می خواهد با آرای بالای خود بگوید که من هر سیاستی را بخواهم با تکیه به همین آرای نمادین انجام دهم. پیشبینی می شود که بعد از این انتخابات، سیاست های آذربایجان در قبال همسایه اش جمهوری ارمنستان تهاجمی تر شود و احتمالاً شاهد دور تازه ای از لفاظی ها و فشارهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به این کشور خواهیم بود.


2 پسندیدم 15 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به سِت ساعت و دستبند فریبا نادری پری سیمای سریال ستایش +عکس/شیک ، خاص ، اعیانی
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد و بینظیر خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است/ آدم اینجا با این ویو و سرسبزی و اون دریاچه زیبا پیر نمیشه!
(ویدئو) پروژه‌ای به عظمت تاریخ؛ یک شاهکار مهندسی در آمریکا رقم خورد! / ساخت کشتی نوح با ابعاد باورنکردنی و واقعی انجیل در کنتاکی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تصاویری جالب و دیدنی از جشن تولد سیاستمداران معروف و روسای جمهوری ایران؛ از احمدی‌نژاد و روحانی تا حاج قاسم و پزشکیان + عکس