انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرستان‌ها

  سه شنبه، 11 خرداد 1400 ID  کد خبر 153282
انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرستان‌ها
ساعد نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش ۱۸ درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش ۲۲ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش ۱۳.۴ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل تر بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوپرمارکت ها و مراکز خواربار فروشی همچنان دارای بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی در کشور هستند، به طوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه تعداد ۶ هزار مورد اخطار و مراجعه به مراجعه قضایی برای این اماکن گزارش شده است.

لاری اظهار کرد: کمترین میزان رعایت توصیه های بهداشتی در هفته گذشته در کشور در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده و استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه و اردبیل دارای رعایت مطلوب تر عمل به دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سایر استانها هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از کلیه هموطنان عزیز کشورمان حتی عزیزانی که واکسن تزریق کرده اند، خواهشمندیم همچنان نسبت به استفاده از ماسک، حفظ اصول فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متر و شست وشوی مرتب دست ها اقدام کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز