ساعدنیوز
ساعدنیوز

تفاوت مبلمان استیل و راحتی در دکوراسیون داخلی

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
تفاوت مبلمان استیل و راحتی در دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی ساختمان برخوردار است. در طراحی دکوراسیون منزل المان های متفاوتی مورد طراحی و اجرا قرار می گیرند

دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی ساختمان برخوردار است. در طراحی دکوراسیون منزل المان های متفاوتی مورد طراحی و اجرا قرار می گیرند. یکی از این المان ها که همواره نقش اصلی را در نمای کلی دکوراسیون خانه ایفا می کند, مبلمان است. طراحی مبلمان منزل باید کاملا اصولی و با توجه به سبک های طراحی داخلی صورت گیرد.مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می گیرد. در کنار انتخاب مبلمان، چیدمان مبلمان منزل نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین در این نوشته سعی کردیم تا انواع مبلمان را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب مبلمان منزلتان یاری نمائیم. فراموش نکنید که انتخاب مبلمان شیک تاثیر بی اندازه ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت.

ویژگی های مبلمان استیل و راحتی

مبل های استیل یا مبل های راحتی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. ما در مطلب پیش رو شما را با اختلافات بارز این دو مبل بیشتر آشنا خواهیم کرد. این تفاوت ها عموماً در موارد زیر دیده می شوند:

  • طراحی و ساخت
  • متریال استفاده شده
  • قیمت
  • اندازه و تعداد

طراحی و ساخت مبلمان استیل و راحتی

مبل های استیل به مبل های سلطنتی در کشور نیز شهرت دارند و از همین رو در زمان ساخت به جنبه تشریفاتی این محصول بیشتر توجه می شود. مبلمان استیل از زرق و برق بیشتری برخوردار هستند و برای چیدمان کلاسیک و سلطنتی گزینه های مناسب تری به شمار می روند. مبل های راحتی اکثرا به صورت ساده تر و مدرن تر طراحی و ساخته می شوند و در چیدمان های مدرن و امروزی بیشتر از مبل های استیل مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از مبل های استیل و راحتی در فضاهای مختلف متفاوت است. مبل استیل یا مبل راحتی هر کدام دنیای مختص به خود را دارند و این شما هستید که نوع انتخاب خود را با توجه به فضای داخلی مد نظر قرار می دهید.

تصویر

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن می توان خستگی روزانه را رفع کرده و به حسی سرشار از آرامش و آسایش دست یافت. این گونه از انواع مبل در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی ساخته می شوند. مبل کاملا راحتی جنبه شخصی دارد و هدف از ساخت آن با توجه به طرح ، جنس و رنگ راحتی کامل در هنگام استراحت خواهد بود. قسمت اعظم اینگونه مبل از پارچه با جنس های مختلف می باشد. مبل های راحتی تنوع بسیاری دارند و ازآنجایی که اغلب تماما پارچه هستند، طراحان خلاق با ترکیب انواع پارچه های خوش نقش ونگار مبل های زیبایی طراحی کرده اند و مهم تر اینکه به لحاظ هماهنگی با فضاها و دکوراسیون های مختلف انتخاب راحت تری خواهید داشت. این مبل ها را می توان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

انواع مبلمان استیل

غلو نکرده ایم اگر بگوییم که این روزها سبک دکوراسیون مدرن بیشتر از سایر سبک های دکوراسیون محبوب است و به تبع انواع مبلمان راحتی در سبک دکوراسیون مدرن بیشتر استفاده می شود. اما هنوز هم انواع مبلمان استیل انتخاب لوکس پسندان است. ظرافت های منبت کاری در چوب، طرح و جنس پارچه هایی که در انواع مبلمان سلطنتی به کار می رود، جلوه ای شیک، لوکس و مجلل به فضا می بخشد و به همین دلیل محبوب لوکس پسندان است.

سوالی که همیشه پرسیده می شود این است که تفاوت مبلمان استیل با مبلمان سلطنتی چیست؟ این دو مبلمان هیچ تفاوتی با هم ندارند و دلیل نامگذاری مبلمان سلطنتی به استیل به دلیل استایل خاص و ظرافت آن بود و کلمه استیل از واژه انگلیسی استایل گرفته شده است. بنابراین منظور از مبلمان استیل همان سلطنتی است.

در مبلمان استیل کلاف از انواع چوب گردو، توسکا، راش استفاده می شود، یکی از دلایلی که قیمت مبلمان استیل استفاده از چوب مرغوب در ساخت آنها است. کلاف چوبی قسمت غالب مبلمان استیل را تشکیل می دهد، برعکس انواع مبلمان راحتی و کلاسیک که پارچه غالب است.

منبت کاری در قسمت تاج، پایه ها و دسته ها انجام شده، رنگ چوب مبلمان بیشتر طلایی و نقره ای است که باعث شده این نوع مبلمان مجلل و با شکوه به نظر برسد. البته گاهی رنگ قهوه ای نیز در ساخت انواع مبلمان استیل به کار می رود که در کنار پارچه های کرم رنگ چیزی از شکوه آن نمی کاهد.

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر طراحی و ساخت

یکی از جنبه های مهم در این زمینه تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر طراحی است، همان طور که خودتان نیز مطلع هستید نام دیگر مبل های استیل، مبلمان سلطنتی می باشد برای همین در زمان ساخت ان توجه ویژه ای به تجملاتی و تشریفاتی و لوکس و شکیل بودن ان می شود. این نوع مبل در مقایسه با سایر مبلمان از زرق و برق وِیژه ای برخوردار است و برای دکوراسیون منزل برای سبک های سلطنتی و کلاسیک جز بهترین ها به شمار می آید.در مقابل مبل راحتی در کمال سادگی و بی آلایشی و از همه بارز تر به صورت مدرن طراحی و ساخته می شوند و برای دکوراسیون منزل به صورت سبک مدرن، بهترین گزینه به شمار می آیند.تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر کارایی نیز هست، هر یک از این مبل ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و این شما هستید که با توجه به سلیقه و فضایی که می خواهید از آن ها در ان جا استفاده کنید، یکی از این دو سبک را بر می گزینید.

استفاده از مبل های استیل

اگر شما قصد خرید مبل استیل جدید را دارید باید بدانید که به طور معمول از این مبلها در مکان های رسمی مانند پذیرایی منازل استفاده می کنند. شما می توانید از آنها در اتاق هایی که به لحاظ اندازه بزرگ می باشند، استفاده کنید. مطمئن باشید که بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای چیدمان یک پذیرایی لوکس بلاشک مبلمان استیل می باشد زیرا از شکوه و جلال و هیبت به خصوصی برخوردار می باشد و می تواند چشم همگان را به خود جذب نماید و می تواند در هر چه زیباتر، لوکس تر و شکیل تر شدن منزل به شما کمک کند. اگر در کنار استفاده از این نوع مبل که بسیار تشریفاتی و تجملاتی و لوکس و شکیل می باشد از یک دکوراسیون سلطنتی نیز برخوردار باشید می تواند پذیرایی شما را به یک مکان محشر تبدیل کند جوری که هیچ کس هم چنین فضایی را تا حالا به چشم خود ندیده باشد و غرق در تماشای ان شود. با این کار شما یک فضای منحصر به فرد، بی نظیر، لوکس و شکیل را فراهم ساخته اید تا خود را به همگان اثبات نمایید.

استفاده از مبل های راحتی

اگر شما می خواهید که دکوراسیون منزلتان به صورت مدرن باشد، بهترین گزینه برای شما مبلمان راحتی می باشد. یقیناً ایجاد کردن فضایی با سبک مدرن که به صورت به روز ترین دکوراسیون مدرن دنیا باشد، تنها با استفاده از این نوع مبل امکان پذیر می باشد. در ایجاد سبک مدرن ان قدر دست شما باز است که به راحتی می توانید با گلچین کردن از یک دست مبل راحتی کامل، یک فضای زیبا را فراهم سازید و اگر در کنار استفاده از مبل های راحتی شما بتوانید یک دکوراسیون مدرن را در منزلتان برقرار کنید یعنی این که از چندین گلدان کوچک و بزرگ با گیاه های طبیعی بهره بگیرید و از یک قاب عکس ساده استفاده کنید و هم چنین از یک اباژور با ارتفاع بلند استفاده کنید بلا شک دکوراسیون منزل شما کاملاً به یک سبک مدرنیزه تبدیل خواهد شد. به طور معمول از مبل راحتی بیشتر در فضا های صمیمانه، دوستانه و خودمانی تر و عموماً در اتاق های نشیمن خانواده مورد استفاده قرار گرفته می شود. این مبلمان به گونه ای طراحی شده اند تا شرایط کامل و مناسب برای استراحت شما را فراهم سازند و شما بتوانید از آن ها در کمال آرامش استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (160 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (29 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...