دکوراسیون اتاق کودک چگونه است؟

  یکشنبه، 25 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دکوراسیون اتاق کودک چگونه است؟
تزیین و طراحی دکوراسیون اتاق کودک ایرانی یکی از مباحث مهم در طراحی داخلی است زیرا کودکان بعنوان تعیین کنندگان سرنوشت کشور باید محیطی مناسب و ایده آل برای رشد ذهنی و فکری خود درا ختیار داشته باشند.

دکوراسیون اتاق کودک یکی از متنوع ترین مکان ها در طراحی داخلی است زیرا هر روز شاهد سبک و شیوه ای جدید در نوع چیدمان و تزیین دکوراسیون این اتاق ها هستیم. از استیکرهای دیواری گوناگون گرفته تا تخت خواب های لوکس و شیک همگی در ایجاد این گستردگی نقش زیادی ایفا می کنند. اما مدل هایی که از همه لحاظ یگانه و تک باشند نیازمند دقت و نقشه ریزی درست هستند، مدل هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد از بین همین نمونه های یگانه و منحصر بفرد انتخاب شده که با طراحی ویژه خود هیچ وقت فراموش نمی شوند.

زمانی که به طراحی داخلی اتاق کودک می رسیم، استفاده از سبک مدرن و ساده همیشه جزء بهترین روش ها خواهد بود. مسلما وسایل اتاق کودک نقش مهمی در تعیین سبک مدرن اتاق دارند بنابراین باید در انتخاب لوازم اتاق، بخصوص مبلمان مانند تخت خواب و کمدها دقت زیادی بخرج دهید. پس از تهیه وسایل اصلی، چیدمان آنها مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون اتاق است. بنابراین قفسه های نگهداری لوازم و اسباب بازی های کودک یک وسیله لازم و ضروری برای اتاق بحساب می آید

شما به راحتی می توانید برای اتاق کودک خود چادرهای متفاوت به منظور یک چیدمان دنج و البت هیجان انگیز برای کوکان بهره ببرید. ایده های مختلفی برای این کار وجود دارد. از ارتفاع تخت ها استفاده کنید و زیر آن برای پسربچه ها یک چادر جنگلی با پارچه های زیبا طراحی کنید. برای دختر خانم ها با سبک و سیاق عشایری و با همان دیزاین نخ های ریسه ای چادر بزنید. می توانید گاهی به صورت سرخ پوستی یک چادر ایده آل طراحی کرده و فضا را کاملا تغییر دهید.

تغییر دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک

به راحتی با جابجایی وسایل می توانید در نوع چیدمان مؤثر واقع شوید. این تغییر دکوراسیون می تواند با جابجایی تخت، میز تحریر، کتابخانه و وسایل دیگر انجام شود. در کنار این تغییر دکوراسیون می توانید وسایل مورد علاقه کودکتان را قاب کرده و در فضا استفاده کنید. به عنوان مثال اسباب بازی مورد علاقه دوران کودکی او را تبدیل به یک قاب زیبا کنید. یا اگر کودک شما نوزاد نیست می توانید لباس های نوزادی او را برای این قاب های نوستالژی استفاده کنید.

.

دیوارها

رنگ های صورتی یا آبی روشن ممکن است برای مهد کودک خوب باشند، اما کودکان اغلب به سرعت بزرگ می شوند به جای دیوارهای رنگارنگ ، رنگ های خنثی وجود دارند که باید برای اتاق فرزندتان از آن استفاده کنید دیوارهای خنثی یکی از امن ترین ایده های اتاق خواب کودکان هستند، چون آن ها پس زمینه عالی شخصیت رو به رشد کودک را فراهم می کنند.

دیوارهای خنثی روشن هم چنین می توانند باعث شوند اتاق کودک درخشان تر و مجذوب کننده به نظر برسد می توانید دیوارهای اتاق کودک خود را با چیزهای مختلفی تزئین کنید که علایق کودک را منعکس می کنند حتی با دیوارهای سفید، این اتاق با اثاثیه و فرش آبی کمتر خسته کننده به نظر می رسد.

مدل های کاغذ دیواری اتاق کودک

اتاق کودکان باید در عین جذابیت، محیطی آرام و دل نشین برای کودک باشد. به طوری که کودک در آن احساس آرامش کند و از بودن در اتاق خود لذت ببرد. از این رو تزیین اتاق کودک اهمیت بسیاری دارد. کاغذ دیواری اتاق کودک یکی از وسایل تزیین دکوراسیون است.

امروزه در تزیین منازل از انواع مدل کاغذ دیواری استفاده می شود. در انتخاب این مدل ها باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. کاربرد فضای مورد نظر از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب کاغذ دیواری می باشد. در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کودک علاوه بر توجه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک باید به روحیات کودکانه او نیز توجه ویژه شود.

رنگ اتاق کودک

هنگام انتخاب رنگ اتاق کودک همه ما بر اساس سلیقه خود که چه رنگی را بیشتر دوست داریم، رنگ دیوار را انتخاب می کنیم که البته به خاطر علاقه ما به آن رنگ بیشتر مواقع هم از تصمیم خود راضی هستیم.باید بدانیم که رنگ ها تاثیرات متفاوتی روی بدن و ذهن انسان می گذارد برای همین انتخاب رنگ اتاق خواب کودک اهمیت زیادی دارد. هیچ پدر مادری نمی خواهد کودکش دچار اختلالات رفتاری شود. پس باید به همه نکات ریز برای انتخاب رنگ اتاق کودک دقت شود.

معمولا رنگ صورتی برای اتاق کودک دختر و رنگ آبی برای اتاق کودک پسر در نظر گرفته می شود و وقتی نمی دانید که فرزند شما دختر است یا پسر، زرد و سبز رنگ های مناسبی هستند. البته رنگ اتاق بچه به این چند رنگ محدود نمی شود و رنگ های زیبای دیگری هم وجود دارند که برای اتاق کودک فوق العاده اند.

در وهله اول قرار است اتاق خواب باعث آرامش و داشتن خوابی آرام برای کودک و از طرفی فضایی برای سرگرمی و رشد توانایی ذهنی و جسمی او باشد. امنیت کافی برای کودک را ایجاد نماید و به گونه ایی چیدمان گردد که با رشد و بزرگ شدن امکان تغییر دکوراسیون، متناسب با سن فرزند را به سادگی دارا باشد. بتوانید به راحتی سرویس خواب کودک، اسباب بازی و دیگر وسایل را در آن قرار دهید.

تزئین اتاق خواب کودک با وسایل ساده و ارزان

  • چادر زدن به سبک های متفاوت
  • تغییر دکوراسیون با تغییر نوع چیدمان
  • استفاده از پارچه های رنگی
  • استفاده از کاغذ رنگی
  • خلق شخصیت های کارتون های داستانی با کاغذ و لوازم دور ریختنی
  • استفاده از گلدان های طبیعی در فضای اتاق
  • چیدمان به سبک بومی
  • استفاده از وسایل دور ریختی و ایده پردازی با آن ها
  • تزئین دیوار با آینه و کاشی رنگی
  • نقاشی کشیدن روی دیوار
  • ایجاد یک کلکسیون
  • کاغذ دیواری
  • پروانه های رنگی کاغذی
  • ساخت خانه با بالشت


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (470 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (368 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (117 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (104 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (31 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (29 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (22 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده اهوازی، با نوشته جالب پشت آمبولانس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)
تیتر امروز   
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌