نحوه ی دکوراسیون اتاق کودک با چیدمان ساده

  یکشنبه، 25 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه ی دکوراسیون اتاق کودک با چیدمان ساده
تزیین و طراحی دکوراسیون اتاق کودک ایرانی یکی از مباحث مهم در طراحی داخلی است زیرا کودکان بعنوان تعیین کنندگان سرنوشت کشور باید محیطی مناسب و ایده آل برای رشد ذهنی و فکری خود درا ختیار داشته باشند.

دکوراسیون اتاق کودک ایرانی با چیدمانی بسیار ساده و شیک

تزیین و طراحی دکوراسیون اتاق کودک ایرانی یکی از مباحث مهم در طراحی داخلی است زیرا کودکان بعنوان تعیین کنندگان سرنوشت کشور باید محیطی مناسب و ایده آل برای رشد ذهنی و فکری خود درا ختیار داشته باشند. همچنین برای والدینی که می خواهند فضایی عالی برای رشد ذهنی و جسمی فرزندشان فراهم کنند کاری سخت و چالش برانگیز است، اگر در این مورد اطلاعاتی کسب نکنید. امروزه تم ها و رنگ های بسیار متنوعی به دکوراسیون این اتاق ها اضافه شده و از طرفی وسایل اتاق مانند تخت خواب، کمد و لوازم دکوری نیز تغییرات زیادی پیدا کرده اند. همین موضوع می تواند ریسک انتخاب یک تم مناسب برای دکوراسیون را افزایش دهد. اما نمونه مدل هایی که در این پست برای شما عزیزان گرد آوری کرده ام، راه حلی بسیار کارآمد و البته مدرن برای طراحی اتاق کودک و نوجوانان پیش روی ما قرار می دهند. بازی با فضاهای روشن، رنگ های تازه و عناصر جذاب این اتاق ها را به دوست واقعی کودکان تبدیل می کند و تا سنین جوانی و بالغ شدن آنها همراهشان خواهد بود.

دکوراسیون اتاق کودک ایرانی بایستی به گونه ای باشد که سبب افزایش روحیه کودک شود. استفاده از رنگ های شاد در اتاق کودک می تواند از همان ساعات اولیه روز که کودک چشم باز می کند، سبب انرژی مثبت و آغاز روزی پرانرژی برای او باشد. همچنین استفاده از وسایلی متنوع و متفاوت از جمله تخت کودک، کمد کودک، فرش کودک، پرده اتاق کودک و خلاصه صدها وسیله ای که قرار است در این فضای جذاب، برای او در کنار هم قرار گیرند می بایستی دارای چیدمانی بسیار ساده و شیک اما جذاب و زیبا برای او باشد.

تصویر

مدل های جدید و زیبای تزیین اتاق کودک

اتاق کودکان را می توان به شیوه های مختلفی تزیین کرد. وسایل ساده و ایده های نو و بکر می توانند علاوه بر تزیین اتاق کودک, حس شادی را به کودک منتقل کنند. فضای اتاق کودک و چیدمان وسایل درون آن دو مسئله بسیار مهم هستند که قبل از تزیین اتاق کودک باید به آن ها توجه نمود.

تزیین اتاق کودک پسر با وسایل ساده

اغلب کودکان پسر وسایل اسباب بازی مانند توپ, ماشین, عروسک پلیسی و … را دارند. با این وسایل ساده به راحتی می توان تزیین اتاق کودک پسر را انجام داد. همچنین استفاده از سرویس خواب های پسرانه مانند تخت شبیه ماشین و … اتاق کودک را زیباتر می سازد. یکی دیگر از روش های ساده تزیین اتاق کودک, نقاشی بر روی دیوار اتاق کودک است که جلوه ی زیبایی به اتاق آن ها می دهد. تصاویر زیر نمونه هایی از این تزیین ها هستند.

تزیین اتاق کودک دختر با عروسک و وسایل های ساده

وسایلی ساده ایی مانند عروسک های رنگارنگ, برچسب های با شخصیت های مورد علاقه دختران, سرویس خواب دخترانه و … می توانند در تزیین اتاق کودک دختران استفاده شوند. همچنین استفاده از رنگ های دخترانه موجب زیبایی بیشتر اتاق کودک دختر می شود. استفاده از کاغذ دیواری کودکانه نیز می تواند علاوه بر تزیین اتاق خواب کودک, موجب جذابیت آن شود. مسئله مهم دیگر در تزیین اتاق نحوه چیدمان وسایل می باشد که باید با دقت صورت گیرد.

نکته کلی و بسیار مهمی که در همین ابتدا باید به آن اشاره کرد توجه به جنسیت کودک است یعنی دکوراسیـون اتاق کودک ایرانی برای دختر و پسر قطعاً با یکدیگر متفاوت است. رنگ وسایل، پرده ها، کمد، میز تحریر، چراغ مطالعه و… می بایستی تفاوت هایی اساسی با هم داشته باشند تا به محض ورود بتوان جنسیت کودک را از دکوراسیون اتاق کودک متوجه شد.

طراحی اتاق کودک اگر طبق اصول پیش برود، آسان و ساده خواهد بود اما در این سادگی دکوراسیونی بسیار شیک و برجسته خودنمایی خواهد کرد. شکل زیر یک اتاق بسیار کوچک را نشان می دهد که درنهایت زیبایی و کارایی تبدیل به اتاقی بسیار مناسب مطابق با خواسته های کودک شده است. اتاق زیر برای کودک دختر طراحی شده اما بجای استفاده از تم های دخترانه مرسوم، از تن های شاد و تازه تری مانند سبز روشن، زرد لیمویی و آبی روشن استفاده می کند. البته اگر دقیق تر نگاه کنید به میزان جزئی هم رنگ صورتی بروی طرح دیوار وجود دارد.مدل دوم مثال بارز یک اتاق کامل است زیرا تا سنین جوانی نیز همراه کودک خواهد بود بدون اینکه نیاز به تغییرات گسترده در اتاق باشد. تم رنگی اتاق خنثی است، دیوارها، پرده ها، مبلمان و کفپوش خانه سفید و روشن است اما برای جذابیت بیشتر دکوراسیون اتاق کودک، از رنگ های متنوع و شاد مانند حروف الفبای انگلیسی، کوسن ها و روتختی رنگارنگ نیز استفاده شده است. تنها رنگ شادی که در اتاق ثابت خواهد ماند، رنگ زرد بالای کتابخانه است که البته برای دوران نوجوانی علاوه بر دوران کودکی نیز گزینه مطلوبیست چرا که نماد آفتاب و درخشندگی است. باقی رنگ ها در وسایل و لوازم اتاق بکار رفته که به راحتی قابل جابجایی و تعویض هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (367 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (104 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (31 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (11 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره