انواع موم برای اپیلاسیون مو های زائد

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع موم برای اپیلاسیون مو های زائد
اپیلاسیون با وکس روشی نیمه دائمی برای از بین بردن موهای زائد است که موها را از ریشه بیرون می‌کشد. رویش مجدد مو پس از اپیلاسیون دو تا شش هفته طول می‌کشد. سودمندی اپیلاسیون در از بین بردن همزمان موهای زائد ناحیه بزرگی از بدن به اثبات رسیده است، موهای جدا شده پس از رویش مجدد نرم‌تر و نازک‌تر از حالتی است که موها با تیغ اصلاح می‌شود.

اپیلاسیون یک واژه فرانسوی است و به معنای از بین رفتن موهای زائد است. در این روش موها باید از ریشه کنده شود. اپیلاسیون بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است که خود روش های مختلف دارد. بند انداختن، الکترولیز و لیزر موهای زائد یکی از روش های اپیلاسیون است. روش استفاده از موم، روشی سنتی و معمول است که طرفداران بسیاری دارد.اپیلاسیون با موم به دو روش گرم و سرد انجام می شود. موم گرم روشی معمول تر است که نتیجه بهتری هم دارد. در این روش موم تا دمای مناسب حرارت می بیند و روی سطح بدن پخش می شود. سپس با استفاده از یک پارچه برداشته می شود. اما موم سر روی نوارها و پارچه های از پیش آماده شده، مالیده شده و مستقیم روی پوست چسبانده می شود و باید با یک حرکت سریع آن را برداشت.اپیلاسیون با استفاده از موم گرم از جمله روش هایی است که در ایران و دنیا طرفداران بیشتری دارد. با استفاده از این روش می توان موهای زائد تقریبا تمام نقاط بدن را از بین برد.

موهای زائد یکی از نگرانی های بسیاری از خانم ها بوده و برای از بین بردن آن ها از اپیلاسیون و دپیلاسیون استفاده می کنند. دپیلاسیون به روش هایی گفته می شود که موها از ریشه کنده نشده و تنها از سطح رویی شان از بین می روند. اپیلاسیون به روش هایی مانند استفاده از مومک و اپیلیدی گفته می شود که در آن ها موها از ریشه کنده شده و رشد دوباره آن ها زمان بیشتری طول می کشد. اما همه این روش ها غیر دائمی هستند و پس از مدت زمان مشخصی موها دوباره رشد می کنند. با استفاده از اپیلاسیون رشد دوباره موها بین ۳ تا ۶ هفته طول می کشد.

اپیلاسیون گرم

دو نوع موم برای اپیلاسیون وجود دارد :

موم های گرم با پد که مخصوص اپیلاسیون بدن است و موم های گرم بدون پد که مخصوص صورت و بدن می باشد .در اپیلاسیون گرم باید از موم ذوب شده استفاده شود .دمای موم باید گرم و متناسب با دمای بدن باشد.به صورت لایه ای نازک روی جهت مو کشیده می شود .

پاک کردن موم از روی مو دو روش دارد :

1- اگر از موم گرم بدون پد استفاده می کنید باید پس از خشک شدن موم روی پوست ، موم را در جهت خلاف رویش مو بکشید .

2- در صورت استفاده از پد باید پس از مالیدن موم به روی موها ، پد را روی موم قرار دهید و با دست آن قسمت را ماساژ دهید ، سپس با یک حرکت در جهت خلاف رویش موها ، پد را بکشید. روش دوم بسیار موثرتر است چرا که موهای بسیار ریز را هم از بین می برد و نیاز به انجام چندباره آن نیست.

مزایا

  • وکس داغ برای ناحیه های کوچک با موهای زبر و محکم مناسب است.
  • وکس داغ بهتر از وکس گرم به موها می چسبد.
  • وکس داغ برخلاف وکس گرم لکه های چسبناک به جا نمی گذارد.
  • این روش برای از بین بردن موهای کوتاه تر نیز مناسب است.
  • وکس داغ بهترین روش برای پوست های حساس است.
  • پوست پس از وکس داغ کمتر قرمز می شود.
  • وکس داغ برای ناحیه تناسلی و بیکینی مناسب است.
  • وکس بهداشتی در یک ظرف برای هر مشتری به صورت جداگانه آماده می شود.

اپیلاسیون سرد

در اپیلاسیون سرد ، لایه ای از موم سرد را روی موها بکشید ، بعد از قرار دادن پد روی موم ، روی پد را ماسای دهید تا کاملا جذب موها شود . سپس پدر ار در جهت خلاف رویش موها بکشید تا موها از ریشه کنده شوند .استفاده از اپیلاسیون سرد راحت تر از اپیلاسون گرم است و همه افراد به راحتی می توانند آن را انجام دهند . در روش دوم ممکن است که مقداری از موها روی پوست باقی بمانند که با انجام دوباره اپیلاسیون از بین خواهند رفت .وست صاف و صیقلی گردد.با توجه به قیمت ارزان تر اپیلاسیون سرد نسبت به موم های گرم و قابلیت شستشوی صورت پس از اصلاح ، اپیلاسیون سرد محبوبیت بیشتری در میان خانمها و سالن های آرایشی دارد .از سوی دیگر موم سرد از مواد کاملا طبیعی تهیه می شود و قابل دسترسی در هر داروخانه و فروشگاه معتبری است.موم گرم مزایای بیشتری دارد ، از جمله این که نیاز به استفاده چندباره ندارد و تمام موهای زاید در یک مرحله از بین می رود. همچنین برای نواحی حساس بدن که موهای ریز و زبرتری دارند و به چندباره کشیده شدن پوست حساسیت دارند بیشتر استفاده می شود

مزایا

  • سهولت استفاده
  • ارزان
  • کثیف نشدن اطراف
  • درد کمتر برای اکثر افراد
  • عدم نیاز به آمادگی مخصوص

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان