دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

انواع سفارش شکستن گوش پذیرفته می‌شود! حتی مدل حسن یزدانی ... 

دوشنبه، 22 مرداد 1403
کد خبر: 402691
ساعدنیوز: دیروز در حالی مسابقات کشتی المپیک پایان یافت که چند روزی است تب گوش شکسته‌های تقلبی بالا رفته است!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز فارس نوشت: «شکست گوش دیگر آرزو نیست»، «ماشاالله پنجه طلا کارت حرف ندارد» از جمله کامنت‌هایی است که کابران فضای مجازی در ذیل تبلیغ «گوش را با دو انگشت دست می‌شکنیم، بدون ضربه، مشت و انبر» گذاشته‌اند.با آغاز مسابقات کشتی المپیک پاریس بار دیگر بازار شکستن گوش در فضای مجازی داغ شده است، به گونه‌ای که در برخی صفحات با چندین هزار دنبال‌کننده هزینه گوش مدل حسن یزدانی را 2 میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

با این وجود تب داغ شکستن گوش به بعد از المپیک ریو در تابستان 1395 باز می‌گردد. البته در فروردین‌ماه سال 1398 با طرح شکایت از مربی کشتی در آذربایجان غربی که به وسیله سکه، گوش 6 کشتی‌گیر نوجوان را شکست، این موضوع وارد فضای جدیدی شد.

درد شکستن گوش مانند کشیدن هم زمان همه دندان‌ها بدون بی‌حسی است، منتها برای آن مدل‌هایی چون حلزونی، گل کلمی، روسی و گردویی (مانند گوش یزدانی) تعریف کردند.

در این اثنا دارنده مدال‌های نقره المپیک و برنز کشتی آزاد جهان علیرضا رضایی با بیان اینکه مارک کشتی‌گیر همان گوش شکسته آن‌ها است، ابراز می‌دارد که «کسی که گوشش بشکند نمی‌تواند بسیاری از کارها را در خیابان انجام دهد، زیرا انتظار از جامعه کشتی‌گیران از قدیم الایام بالا بوده است».

گرایش به این نوع جراحی‌ها در کشور ما بیشتر خارج از حوزه سلامت بازمی‌گردد، جایی که ردپای فرهنگ بر روی بخش پزشکی کشور سایه انداخته است، حتی فرهنگ عمومی جامعه کنونی نیز این انتظار را ایجاد می‌کند. با این وجود برخی افراد در چند سال اخیر با انواع جراحی‌های زیبایی نامتعارف و تنها با تبلیغات اینستاگرامی خودشان را با خیالی آسوده به تیغ‌ جراحی می‌سپارند.

مدیر باشگاه ورزشی کاظم قربانی می‌گوید که «تمایل به شکستن گوش طرفدار کمی ندارد»، حتی آن افرادی که کشتی را به عنوان ورزش خود انتخاب می‌کنند، دوست دارند گوش‌هایشان زودتر شکسته شود تا در جامعه به عنوان یک ورزشکار تحسین شوند.

اما از سویی دیگر دبیر سابق فدراسیون پزشکی ورزشی تورج ملک محمدی با تأکید بر اینکه این کار از نظر قانونی، شرعی و اخلاقی جرم است، می‌گوید که «نشان برتری مدالی‌ است که یک ورزشکار به صورت اخلاقی می‌تواند بگیرد نه گوشی که شکسته می‌شود».

مربی ادوار تیم ملی کشتی آزاد ایران حسین نقیبی می‌گوید که «یک کشتی‌گیر حرفه‌ای در ابتدای مسیر ورزشی، مرام پهلوانی و احترام به افراد جامعه را می‌آموزد»، از آنجایی که فرهنگ برخی نوجوانان و جوانان در باشگاه‌های ورزشی شکل می‌گیرد، فدراسیون و هیأت کشتی باید بر فعالیت این کانال‌ها نظارت داشته باشند تا شاهد قوت گرفتن این جریان نباشیم، همچنین نگاه جامعه به ورزشکاران باید بر اساس پایبندی آن‌ها به مرام پهلوانی باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 22 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبریک جالب حاج قاسم به ظریف به خاطر تحریم شدن / به دلیل انتساب به رهبری مورد دشمنی آمریکا قرار گرفتید
خلاقیت خنده دار راننده اصفهانی ، با نوشته پشت کامیون حماسه ساز شد/ سلطان ادب و متانت خاورمیانه با اختلاف تویی🤣
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
(عکس) گفتگوی چهره به چهره رهبر انقلاب با کادر درمان و بیماران بعد از مرخص شدن از بیمارستان / تنت به ناز طبیبان نیاز مباد ...
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
طبیعت گردی زهرا گونش رقیب ترکیه ای آیتک سلامت در جنگل های انبوه با درختان سر به فلک کشیده +عکس/ چه شاد و خوشحال
ویدیو/ سکانسی خنده‌دار از شبیه‌سازی مسابقۀ نوستالژی "داریوش کاردان" در برنامۀ طنز "خنده‌بازار"/ انصافاً با مسابقۀ اصلی "ثانیه‌ها" مو نمیزنه