دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض کمبود ویتامین E در بدن 

جمعه، 27 بهمن 1402
ویتامین E یکی از ویتامین ‌های محلول در چربی است. در صورتی که این ویتامین در بدن کم باشد چه اتفاقی می افتد؟ همراه ساعدنیوز باشید.

ویتامین‌ها نقش حیاتی در حفظ سلامتی انسان دارند و یکی از این ویتامین‌ها که اهمیت بسیاری دارد، ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به حفاظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کند. این ویتامین از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. کمبود ویتامین E در بدن می‌تواند به طور مستقیم تأثیرات منفی بر سلامت افراد بگذارد.

کمبود ویتامین E در بدن چه عوارضی دارد؟


  • ضعف عضلانی: ویتامین E برای سیستم عصبی مرکزی ضروری است. ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های اصلی برای بدن است و کمبود آن منجر به استرس اکسیداتیو می شود که می تواند منجر به ضعف عضلانی شود.

  • مشکلات هماهنگی و راه رفتن: کمبود ویتامین E می تواند باعث شود نورون های خاصی به نام نورون های پورکینژ تجزیه شوند و به توانایی آنها در انتقال سیگنال ها آسیب برساند.

  • بی حسی و سوزن سوزن شدن: آسیب به رشته های عصبی می تواند از انتقال صحیح سیگنال ها توسط اعصاب جلوگیری کند و می تواند نوروپاتی محیطی ایجاد کند.

  • زوال بینایی: کمبود ویتامین E می تواند گیرنده های نور در شبکیه و سایر سلول های چشم را ضعیف کند. این می تواند به مرور زمان منجر به از دست دادن بینایی شود.

  • مشکلات سیستم ایمنی: برخی تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین E می تواند سلول های ایمنی را مهار کند. افراد مسن تر ممکن است به ویژه در معرض خطر باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍