دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

عوارض و خطرات مصرف ماریجوانا در بارداری 

شنبه، 09 اردیبهشت 1402
طبق نظر محققان، استفاده از ماری جوانا در بارداری می تواند باعث تولد نوزادانی نارس و کوچکتر، با وزنی کمتر از وزن استاندارد هنگام تولد شود. این ماده ی مخدر اثرات زیانبار دیگری هم دارد که در ادامه این مطلب از ساعد نیوز به آن خواهیم پرداخت.

آنچه مادر روی پوست خود می گذارد، می خورد و یا سیگاری که می کشد روی کودکش تأثیر می گذارد. مواد مخدر یکی از مواردی است که می تواند به طور بالقوه بر سلامت کودک در حال رشد تأثیر بگذارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری بپردازیم.

ماریجوانا چیست؟

ماریجوانا که به عنوان گل نیز شناخته می شود، بخش خشک شده از گیاه شاهدانه است. افراد به خاطر تأثیراتی که روی بدن دارد، آن را به شکل دود استعمال می کنند یا به صورت خوراکی مصرف می کنند. این ماده (با توجه به شرایط هر فرد) می تواند موجب سرخوشی، آرامش و افزایش ادراک حسی شود. در اکثر کشورها استفاده تفننی از آن غیر قانونی است. ترکیب فعال ماری جوانا دلتا-9- تتراهیدروکانابینول (THC) است.

این ترکیب می تواند در طول حاملگی از طریق جفت عبور کرده و به جنین برسد. اما تأثیرات مصرف ماری جوانا در طول بارداری می تواند به سختی شناسایی شود. به این دلیل که بسیاری از زنانی که ماری جوانا می خورند یا می کشند، موادی دیگر مانند الکل، سیگار یا سایر مواد مخدر را نیز مصرف می کنند. بنابراین سخت است که مشخص کنید کدام یک از اینها باعث بروز مشکل شده است.

عوارض مصرف ماری جوانا در طول بارداری چیست؟

پزشکان استفاده از ماری جوانا را با افزایش خطر بروز عوارض مختلف در طول حاملگی مرتبط دانستند. شامل موارد زیر است:

  • تولد نوزاد کم وزن

  • تولد نوزاد نارس

  • دور سر کوچکتر از حالت طبیعی نوزاد

  • کوتاهی قد نوزاد

  • بدنیا آمدن نوزاد مرده

اثر ماریجوانا در شیرمادر

مصرف ماری جوانا در هنگام شیردهی برای نوزاد با خطراتی همراه است. تتراهیدروکانابینول و سایر مواد شیمیایی موجود در ماری جوانا در شیر ترشح میشود و باعث افزایش مشکلات رشدی برای کودک خواهد شد.تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف گل و ماری جوانا توسط مادر در حین بارداری و شیردهی تغییراتی در نورون های مغزی به وجود می آورد که عوارض آن غیر قابل برگشت است.

مصرف ماریجوانا و بروز سرطان‌ در کودکان

افزایش میزان شیوع سرطان‌های مخصوص کودکان در بچه هایی که در رحم مادر در معرض ماری جوانا بوده اند بالاتر است. سرطان خون، سرطان عضلات مخطط بدن و نوع خاصی از سرطان مغز، از جمله انواع سرطانی هستند که میزان شیوع آن‌ها در کودکانی که در دوران جنینی در معرض ماری جوانا بوده‌اند، بالاست.

در کنار همه مطالب ذکر شده گفتن این امر ضروری است که تأثیرات مصرف ماری جوانا در دوران بارداری هنوز به طور دقیق و کامل مشخص نشده و به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. اما در هر صورت با توجه به نتایج بدست آمده تا به امروز، مصرف ماری جوانا در بارداری یا قبل و بعد از زایمان می‌تواند ریسک به خطر انداختن سلامت کودک را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

پزشکان در مورد اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری هشدار می دهند. استفاده از علف با افزایش خطر برای مشکلات در دوران بارداری، در نوزاد و بعداً در زندگی کودک همراه است.اگر باردار هستید یا به فکر بارداری هستید، با پزشک خود صادق باشید. در مورد استفاده خود از علف ها و سایر مواد مخدر از جمله دخانیات و الکل به آنها بگویید. پزشک شما به شما کمک می کند تا بدون داشتن علائم و به بهترین روش از شر اعتیاد خلاص شوید و فرزند سالمی داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
مراحل اکسپت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟