دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف داروی بالسالازید 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
بالسالازید یک داروی عمومی است که برای درمان کولیت اولسراتیو در بزرگسالان و برخی کودکان استفاده می‌شود. در این مطلب عوارض و موارد مصرف داروی بالسالازید بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

یکی از عارضه‌هایی که در بخش روده‌های افراد بروز و ظهور پیدا می ‌کند کولیت روده یا کولیت اولسراتیو است. به التهاب روده که ناشی از اختلال در روند ایمنی و نیز حملات غلط گلبول‌های سفید به روده و دستگاه گوارشی است، کولیت روده گفته می‌شود. زمانی که گلبول‌های سفید به اشتباه به روده حمله می‌کنند موجب بروز زخم و التهاب در دستگاه گوارشی می‌گردند و بیماری کولیت روده ایجاد می‌شود. این بیماری به دلیل اینکه مزمن است می‌تواند خطرناک باشد. در این بیماری داخلی‌ترین بخش روده بزرگ و راست دوره تحت شعاع قرار می گیرد. به شکل قطعی نمی توان کولیت روده را درمان کرد، اما می‌توان شدت بیماری را کاهش داد.

موارد مصرف داروی بالسالازید


  • بالسالازید برند Colazal برای درمان کولیت اولسراتیو فعال خفیف تا متوسط ​​در بزرگسالان و کودکانی که حداقل 5 سال سن دارند استفاده می‌شود.

  • از برند بالسالازید Giazo برای درمان کولیت اولسراتیو فعال خفیف تا متوسط ​​در آقایانی که حداقل 18 سال دارند استفاده می‌شود.

عوارض مصرف داروی بالسالازید


سردرد، حالت تهوع، استفراغ، درد مفصل، اسهال، درد شکم، تب، گلودرد، مشکل در خوابیدن یا از دست دادن اشتها ممکن است رخ دهد. در صورت تداوم یا تشدید هر یک از این عوارض، فوراً پزشک معالج یا پزشک داروخانه را مطلع سازید. به یاد داشته باشید که پزشک معالجتان این دارو را برایتان تجویز کرده است چرا که بر این باور است که منافع این دارو از عوارض آن بیشتر است.بیشتر مصرف کنندگان این دارو، دچار عوارض جانبی جدی نمی شوند. بالسالازید به ندرت باعث تشدید کولیت اولسراتیو می شود. در صورت تشدید علائم پس از شروع مصرف این دارو (برای مثال افزایش درد شکم، خونریزی مقعدی) فوراً پزشکتان را مطلع سازید. در صورت وقوع هر یک از این عوارض جانبی نادر اما بسیار جدی: علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار)، زردی چشم / پوست، ادرار تیره، خستگی غیرمعمول / شدید، درد شدید معده / شکم، حالت تهوع / استفراغ مداوم، سوزش/ دفع ادرار دردناک، ضربان قلب سریع / تپش قلب فوراً پزشکتان را مطلع سازید.

سخن آخر

هرگز این دارو را بصورت سرخود به دیگران تجویز نکنید. از انجام منظم آزمایش های تشخیصی/ پزشکی (مانند تست های عملکرد کبدی) غافل نشوید. انجام منظم این آزمایش ها به ارزیابی صحیح از میزان بهبودی یا بروز عوارض جانبی کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشکتان مشورت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلوت سهیلا منصوریان با آب های آزاد کیش / وقتی دختران سرزمین مان تصمیم می گیرند ناخدای زندگی خود باشند معجزه همان جا رخ میدهد !
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی متن
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موش" را که در "آکواریوم" استتار کرده است، قبل از اینکه گربه شکارش کند، پیدا کنند
صحنه زایمان الناز حبیبی در بیمارستان که این روزها جنجال به پا کرده+عکس