دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف داروی لوراسیدون 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
داروی لوراسیدون یک آنتی سایکوتیک است که برای تسکین علائم اسکیزوفرنی و دیگر اختلالات روانی تجویز می‌شود. در این مطلب عوارض و موارد مصرف داروی لوراسیدون بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

اسکیزوفرنی بیماری است که در جامعه با نام جنون شناخته می‌شود و مردم عموما دیدگاهی منفی نسبت به آن دارند. رسانه‌ها نیز بیش از پیش به درک اغراق آمیز جامعه از این بیماری دامن می‌زنند. بیماران اسکیزوفرنی در فیلم‌ها و سریال‌ها افرادی هستند که به دیگران آزار می‌رسانند، مدام فریاد می‌زنند، توهم دارند و به هیچ وجه با دیگران کنار نمی‌آیند. این در حالی است که بیماران واقعی می‌توانند در بین مردم زندگی کنند و شاید حتی بسیاری از افراد متوجه مشکل آن‌ها نشوند. این بیماری علائم مختلفی دارد. اگر این علائم با درمان‌های تجویز شده توسط دکتر روانپزشک، بهبود پیدا نکنند، ممکن است شدیدتر شوند و فرد را به جنون برسانند.

موارد مصرف داروی لوراسیدون


  • اسکیزوفرنی

  • اختلال دو قطبی

عوارض مصرف داروی لوراسیدون


مانند تمام داروهای دیگر، لوراسیدون ممکن است عوارض خاصی ایجاد کند. برخی از عوارض ناشی از مصرف آن فوری هستند و ممکن است با سازگاری بدن با درمان به تدریج برطرف شوند. برخی دیگر ممکن است در طولانی مدت بروز پیدا کنند و در موارد نادری باعث مشکلات عصبی دائمی شوند. رایج ترین عوارض مصرف لورازیدون عمدتاً شامل بروز برخی اختلال در دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • حالت تهوع

  • خواب آلودگی در طول روز

  • بی قراری

  • اضطراب

  • دهان خشک

  • اسهال

  • استفراغ

  • خستگی

  • افزایش اشتها (عمدتاً با اختلال دوقطبی)

  • افزایش وزن (عمدتاً با اختلال دوقطبی)

  • عفونت های ویروسی (عمدتا در کودکان)

  • عفونت های دستگاه ادراری

سرگیجه یا غش نیز ممکن است به دلیل افت ناگهانی فشار خون (افت فشار خون ارتواستاتیک)، به ویژه در اولین شروع درمان رخ دهد. افزایش وزن که یکی از نگرانی های رایج در میان تمام داروهای ضد روان پریشی است، با قند خون و افزایش کلسترول مرتبط است. اما میزان عوارض احتمالی ناشی از مصرف لورازیدون به دوز مصرفی آن بستگی دارد. هر چه میزان دوز مصرفی بیشتر باشد احتمال بروز عوارض ناشی از مصرف این دارو بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

مصرف این دارو با خطر افزایش خودکشی در کودکان ،نوجوانان و جوانان کم سنی که مبتلا به افسردگی ماژور یا سایر بیماری های روانی هستند، همراه است.در نتیجه لازم است پیش از تجویز این دارو میزان خطر و فایده ای که برای بیمار به همراه دارد، ارزیابی گردد. طبق مقالات ریسک خودکشی در 24تا65سالگی کمی کاهش می یابد و مجدداً در سنین بالای 65 سال با افزایش خطر خودکشی مواجه هستیم.

در نتیجه لازم است درمان با دوزهای پایین شروع شود و کلیه ی بیماران مصرف کننده ی این دارو، از لحاظ افکار و رفتار خطرناک تحت ارزیابی قرار بگیرند و همچنین به خانواده و همراهان بیمار آموزش های لازم جهت آگاهی از این موارد و اقدامات لازم در صورت بروز رفتارهای غیرمعمول داده شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه