دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اردوغان اسرائیل را تهدید نظامی کرد؟ 

یکشنبه، 07 آبان 1402
کد خبر: 360624
سخنرانی تند و گزنده اردوغان بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی بازتاب بسیاری داشته است. اسرائیل دیپلمات های خود را از آنکارا فراخوانده است. علی حیدری در یادداشتی کوتاه پیامدهای این سخنرانی را می کاود.

اردوغان در جشن صدسالگی جمهوریت در ترکیه در جمع خیل عظیمی از مردم ترکیه و حامیان غزه گفت: اسرائیل یک گروه اشغالگر است. غرب به اسرائیل بدهکار است اما ترکیه نیست به همین دلیل ما به راحتی حرفمان را می زنیم.گفتم که حماس گروه تروریستی نیست و اسرائیل از این حرف من بسیار ناراحت شد. در واقع ما انتظار این واکنش را نیز داشتیم. برخی سیاستمداران در داخل کشور هستند که متاسفانه حماس را به نتانیاهو واگذار کردند و گفتند که حماس یک گروه تروریستی است. اسرائیل بدون حمایت غرب هیچ گامی نمی تواند بردارد و بدون حمایت آنها ظرف 3 روز فروخواهد پاشید. پشت پ ک ک، ی پ گ و گروه گولن، غرب و اسرائیل هستند. اسرائیل 22 روز است که در غزه جنایت جنگی میکند و ما نیز آن را به عنوان جنایتکار جنگی به دنیا نشان خواهیم داد. البته هر کشوری باید از خود دفاع کند اما درباره غزه دفاع انجام نمی گیرد،بلکه بدنبال نابودی همه چیز در غزه هستند. آنها عملیات خود را در تاریکی انجام می دهند.

دیروز در مراسم سالگرد جمهوری ترکیه و حمایت از مردم غزه، اردوغان اظهار نظری درباره "احتمال حمله ناگهانی در یک شب" داشت که به تهدید نظامی اسرائیل تفسیر شد. در این خصوص ذکر چند نکته لازم است:

اردوغان پیش از بیان این جمله،به مبارزه ترکیه با تروریسم طی یک دهه گذشته پرداخته و در ادامه می گوید در ادامه راهمان ممکن است که یک شب ناگهانی حمله کنیم. شرکت کنندگان که به وجد آمده بودند شعار دادند که ارتش ترکیه به غزه برود ولی اردوغان سخن خود را تکمیل نکرد که منظورش چه بود. در واقع از اینکه،سخنش اینگونه برداشت شد چندان ناراضی نبود.

درست است که اردوغان مواضع تندی در خصوص اسرائیل گرفت اماپیش از این نیز چندبار از جمله در سال2008و در اجلاس داووس علیه اسرائیل موضع گیری تندی داشت اما بعدا در تماس با پرز اظهاراتش را اصلاح کرده و گفت که منظورش پرز نبوده روابط ترکیه و اسرائیل در سطوح امنیتی و نظامی راهبردی است و طرفین مانورهای زیاد نظامی برگزار کرده اند. ترکیه هیچگاه اسرائیل را تهدید به حمله نظامی نمی کند.

اردوغان در همین سخنرانی تند، اسرائیل را نصیحت می کند که دست از اقداماتش بردارد. در بخش فارسی رسانه های ترکیه همچونTRTو آناتولی، هیچ اشاره ای به این تهدید نشده و در بخش ترکی نیز رسانه ها عیناً همان جمله را ذکر کرده اند که در ادامه مقابله ترکیه با تروریسم پ ک ک و ی پ گ آمده است. در نهایت اینکه اردوغان همواره در میانه بازی کرده و این جنس تهدیدات را ندارد.


4 پسندیدم 13 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب