دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

ارتباط با خانواده همسر 

یکشنبه، 07 شهریور 1400
ازدواجی که باعث رابطه‌ای استوار و با ثبات شود به عوامل زیادی بستگی دارد؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارتباط با خانواده‌ همسر می‌باشد.نقش خانواده در ازدواج چنان زیاد است که باید بگوییم شما در حقیقت با یک خانواده ازدواج کرده‌اید نه تنها همسرتان!

فواید ارتباط با خانواده همسر

در بسياري مواقع به علت محبتی که در روابط ایجاد می شود حتی بسياري از اشخاص پدر و مادر همسرشان را هم مثل پدر و مادر خویش خطاب قرار می دهند و احترام لازم را برای آن ها قایلند. ولی کم هم نیستند عروس و داماد هایی که همچنان با مشکلات و مسائل متعددی در مورد خانواده همسرشان مواجهند و راهکار های موفق را در این میان نمی دانند. درصورتی که بعد از گذشتن زمانی کافی هم چنان خانواده همسر نمی توانند ازدواج شما را در واقعیت بپذیرند و توقعات آن ها در این روابط جدید تغيير نکرده باید راه حل های دیگری را امتحان کنید.

یادگرفتن مهارت های ارتباطی

ارتباط با خانواده همسر به علت موضوع ها و نکته هایی که باید مورد دقت قرار بگیرد تا مشکل به خصوصی در آن ایجاد نشود، به صورت ناخودآگاه باعث رشد بیشتر الگوی ارتباطات و مهارت های زندگی در زن و شوهر می شود. مهارتی که مستلزم دوست داشتنی شدن در محیط های کاری، دوستانه و … است.

حفظ بهداشت روانی

سلامت روان، دو سوی درونی و بیرونی دارد. در بسیاری از موارد شخص باید از درون بهداشت روانی خود را بالا ببرد ولی بعضی وقتها نیاز داریم که از بیرون شرایطی را برای رفع احتیاجات روانی خود به وجود آوریم. در ارتباط با خانواده همسر، روابط و داد و ستد های عاطفی که میان زوجین و خانواده طرف مقابل ایجاد می شود، به صورت ناخودآگاه باعث بالا رفتن سلامت روان اشخاص می شود.

به وجود آمدن تنوع در زندگی

اساسا انسان احتیاج به زندگی اجتماعی دارد و در این بین رابطه با خانواده ها، یکی از سالم ترین روش ها برای پاسخ به این نیاز روانی است. زن و شوهر احتیاج دارند که اوقاتی را با افراد دیگر بگذرانند و شرایط گوناگونی را برای زندگی خود به وجود آورند. خانواده همسر در این زمینه با توجه به رابطه عاطفی که با فرزند خودشان دارند، یک گزینه خوب برای دستیابی به این مقصود به حساب می آید.

رشد اخلاقی خود

نگه داشتن احترام افراد بزرگ تر و مسن تر، یکی از خصلت های خوب اخلاقی است. زن یا شوهر در رابطه با خانواده طرف مقابل به رشد اخلاقی و معنوی خود کمک می کنند و حس رضایت شان از زندگی مشترک بیشتر خواهد شد.

الگو دادن به بچه ها

داشتن رابطه صحیح با خانواده ها به فرزندان هم شیوه ارتباط سازنده با افراد دیگر و هم تجربه زندگی اجتماعی سالم را بهتر و به صورت عملی یاد می دهد. چنین اتفاقی سبب می شود بچه های شما الگوی درستی در این رابطه داشته باشند.

افزایش امنیت خاطر

تقریبا همه زوج ها در مسیر زندگی با مشکلات زیادی برخورد میکند. هنگامی که زن و شوهر بدانند همیشه کسانی در کنارشان هستند که در مواقع ضروری می توانند پناهگاه امنی برای آن ها باشند، احساسی از امنیت وارد زندگی آن ها می شود که به قرار گرفتن آن ها روی ریل خوشبختی، کمک خواهد کرد.

برخوردار شدن از کمک های فکری

قرار گرفتن در کنار بزرگ ترها و افراد باتجربه تر به ویژه اگر آن ها بدون هیچ منتی دلسوز شما باشند، امکان استفاده از مشورت های به جا و مفید و در نتیجه استفاده از کمک های فکری شان را برای شما ایجاد خواهد کرد. شرایط زندگی در این روزها، احتیاج به این موضوع را بیشتر از گذشته کرده و مشورت کردن سبب می شود انسان، تصمیم های صحیح تری بگیرد.

نکته طلایی برای جا کردن خودتان در دل خانواده همسر

1. سعی کنید تا حد امکان در حضور مادرشوهرتان عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای تان را بلند نکنید. پیش از آنکه کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.
2. اگر شما آن فردی هستید که مادرشوهرتان دوست دارد وقتش را با وی در آشپزخانه بگذرانيد تا هم به او کمک كرده و هم احساس تنهایی نکند، گهگاهی همراهی کنید اما زیاده روی نکنید تا این عمل به وظیفه همیشگی تان تبدیل نشود. شاید فقط آخر هفته ها!
3. هیچ وقت رابطه همسرتان را با خانواده اش زیر سؤال نبرید زیرا این کار تاثیر بدی روی رابطه شما و همسرتان می گذارد. تلاش کنید بیشتر درباره مادرشوهرتان، علاقه مندی هایش و خلق و خویش بدانید.
4. ســعی کنید برای تصمیم گیری های بزرگ خانه، نظر مادرشوهرتان را جویا شوید. بدین ترتیب هم از به وجود آمدن درگیری های احتمالی پیشگیری کرده اید و هم برای او احترام قائل شده اید.
5. با پیشنهادات خانواده همسر در حضور آنها، موافقت کنید ولی اعلام کنید که تصمیم تان را بعد اعلام خواهید کرد. سپس در تنهایی نظر واقعی خود را به همسرتان بگویید و باهم تصمیم نهایی را بگیرید و توسط او تصمیم خود را به خانواده اش اعلام کنید.
6. در بحث های خانوادگی آنها شرکت نکنید و از اظهارنظر کردن جدا خودداری کنید.
7. همیشه به خصوص در حضور مادرشوهر به وضعیت شوهرتان برسید.
8. در حضور خانواده شوهر به پسرشان احترام بگذارید و این را بدانید که با اولین بی احترامی به شوهر آن هم در حضور مادرشوهر، به او نشان دادید که اختلاف دارید و به او اجازه دادید که در زندگی خصوصی تان دخالت کند.
9. در بحث ها و جدال های خانوادگی بهتر است شما حرفی نزنید. مطمئنا او با رفتارها و خصوصیات خانواده اش بهتر آشناست. پس در مواردی که میان شما و خانواده اش مسئله ای ایجاد شد قضاوت را به او بسپارید.
10. هرکاری که امروز انجام می دهید، چند ماه دیگر به عنوان وظیفه شما تلقی می شود. پس مراقب کارهای تان باشید.
11. مادر شوهرتان با شما همسن و سال نیست. پس همواره احترام او را حفظ کنید و در شوخی کردن با او حد و مرز خاصی داشته باشید.
12. هرگز تعلق خاطر همسرتان به خانواده اش را کم اهمیت تلقی نکنید و سعی نکنید بین او و خانواده اش فاصله بیندازید.با این کار نسبت به این قضیه حساس تر کرده و بیشتر طرف خانواده اش هدايت مي كنيد.


3 پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

خواهر شوهر مادر شوهر برادرهای شوهر جاری بزرگه بچه هاشون هرچه محبت احترام بود براشون انجام دادن هیچکدوم لیلقت نداشتن الان که سنم بالا رفته یه کتاب مینویسم از اینا هیچکس باورش نمبشه خانواده شیطان
پاسخ
ناشناس
3 سال پیش

برای خانواده شوهر هر کاری هم بکنیم باز هم به چشمشون نمیاد ازادانه به ادم توهین میکنن نیش وکنایه میزنن همیشه از عروس توقع احترام ولال بودن دارن
پاسخ
ناشناس
3 سال پیش

چرا در مورد نحوه رفتار داماد با خانواده زن چیزی نمی نویسید
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

چرا، حتما برخورد دور از انتظاری وجود داشته
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من خواهر شوهر خیلی بدی دارم وبه من خیلی حسوده طوری شده که دیگران رو. با خودش همسو کرده و من از این موضوع خیلی ناراحتم .
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI