ارتباط با خانواده همسر

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
ارتباط با خانواده همسر
ازدواجی که باعث رابطه‌ای استوار و با ثبات شود به عوامل زیادی بستگی دارد؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارتباط با خانواده‌ همسر می‌باشد.نقش خانواده در ازدواج چنان زیاد است که باید بگوییم شما در حقیقت با یک خانواده ازدواج کرده‌اید نه تنها همسرتان!

فواید ارتباط با خانواده همسر

در بسياري مواقع به علت محبتی که در روابط ایجاد می شود حتی بسياري از اشخاص پدر و مادر همسرشان را هم مثل پدر و مادر خویش خطاب قرار می دهند و احترام لازم را برای آن ها قایلند. ولی کم هم نیستند عروس و داماد هایی که همچنان با مشکلات و مسائل متعددی در مورد خانواده همسرشان مواجهند و راهکار های موفق را در این میان نمی دانند. درصورتی که بعد از گذشتن زمانی کافی هم چنان خانواده همسر نمی توانند ازدواج شما را در واقعیت بپذیرند و توقعات آن ها در این روابط جدید تغيير نکرده باید راه حل های دیگری را امتحان کنید.

تصویر

یادگرفتن مهارت های ارتباطی

ارتباط با خانواده همسر به علت موضوع ها و نکته هایی که باید مورد دقت قرار بگیرد تا مشکل به خصوصی در آن ایجاد نشود، به صورت ناخودآگاه باعث رشد بیشتر الگوی ارتباطات و مهارت های زندگی در زن و شوهر می شود. مهارتی که مستلزم دوست داشتنی شدن در محیط های کاری، دوستانه و … است.

حفظ بهداشت روانی

سلامت روان، دو سوی درونی و بیرونی دارد. در بسیاری از موارد شخص باید از درون بهداشت روانی خود را بالا ببرد ولی بعضی وقتها نیاز داریم که از بیرون شرایطی را برای رفع احتیاجات روانی خود به وجود آوریم. در ارتباط با خانواده همسر، روابط و داد و ستد های عاطفی که میان زوجین و خانواده طرف مقابل ایجاد می شود، به صورت ناخودآگاه باعث بالا رفتن سلامت روان اشخاص می شود.

به وجود آمدن تنوع در زندگی

اساسا انسان احتیاج به زندگی اجتماعی دارد و در این بین رابطه با خانواده ها، یکی از سالم ترین روش ها برای پاسخ به این نیاز روانی است. زن و شوهر احتیاج دارند که اوقاتی را با افراد دیگر بگذرانند و شرایط گوناگونی را برای زندگی خود به وجود آورند. خانواده همسر در این زمینه با توجه به رابطه عاطفی که با فرزند خودشان دارند، یک گزینه خوب برای دستیابی به این مقصود به حساب می آید.

تصویر

رشد اخلاقی خود

نگه داشتن احترام افراد بزرگ تر و مسن تر، یکی از خصلت های خوب اخلاقی است. زن یا شوهر در رابطه با خانواده طرف مقابل به رشد اخلاقی و معنوی خود کمک می کنند و حس رضایت شان از زندگی مشترک بیشتر خواهد شد.

الگو دادن به بچه ها

داشتن رابطه صحیح با خانواده ها به فرزندان هم شیوه ارتباط سازنده با افراد دیگر و هم تجربه زندگی اجتماعی سالم را بهتر و به صورت عملی یاد می دهد. چنین اتفاقی سبب می شود بچه های شما الگوی درستی در این رابطه داشته باشند.

تصویر

افزایش امنیت خاطر

تقریبا همه زوج ها در مسیر زندگی با مشکلات زیادی برخورد میکند. هنگامی که زن و شوهر بدانند همیشه کسانی در کنارشان هستند که در مواقع ضروری می توانند پناهگاه امنی برای آن ها باشند، احساسی از امنیت وارد زندگی آن ها می شود که به قرار گرفتن آن ها روی ریل خوشبختی، کمک خواهد کرد.

برخوردار شدن از کمک های فکری

قرار گرفتن در کنار بزرگ ترها و افراد باتجربه تر به ویژه اگر آن ها بدون هیچ منتی دلسوز شما باشند، امکان استفاده از مشورت های به جا و مفید و در نتیجه استفاده از کمک های فکری شان را برای شما ایجاد خواهد کرد. شرایط زندگی در این روزها، احتیاج به این موضوع را بیشتر از گذشته کرده و مشورت کردن سبب می شود انسان، تصمیم های صحیح تری بگیرد.

تصویر

نکته طلایی برای جا کردن خودتان در دل خانواده همسر

1. سعی کنید تا حد امکان در حضور مادرشوهرتان عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای تان را بلند نکنید. پیش از آنکه کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.
2. اگر شما آن فردی هستید که مادرشوهرتان دوست دارد وقتش را با وی در آشپزخانه بگذرانيد تا هم به او کمک كرده و هم احساس تنهایی نکند، گهگاهی همراهی کنید اما زیاده روی نکنید تا این عمل به وظیفه همیشگی تان تبدیل نشود. شاید فقط آخر هفته ها!
3. هیچ وقت رابطه همسرتان را با خانواده اش زیر سؤال نبرید زیرا این کار تاثیر بدی روی رابطه شما و همسرتان می گذارد. تلاش کنید بیشتر درباره مادرشوهرتان، علاقه مندی هایش و خلق و خویش بدانید.
4. ســعی کنید برای تصمیم گیری های بزرگ خانه، نظر مادرشوهرتان را جویا شوید. بدین ترتیب هم از به وجود آمدن درگیری های احتمالی پیشگیری کرده اید و هم برای او احترام قائل شده اید.
5. با پیشنهادات خانواده همسر در حضور آنها، موافقت کنید ولی اعلام کنید که تصمیم تان را بعد اعلام خواهید کرد. سپس در تنهایی نظر واقعی خود را به همسرتان بگویید و باهم تصمیم نهایی را بگیرید و توسط او تصمیم خود را به خانواده اش اعلام کنید.
6. در بحث های خانوادگی آنها شرکت نکنید و از اظهارنظر کردن جدا خودداری کنید.
7. همیشه به خصوص در حضور مادرشوهر به وضعیت شوهرتان برسید.
8. در حضور خانواده شوهر به پسرشان احترام بگذارید و این را بدانید که با اولین بی احترامی به شوهر آن هم در حضور مادرشوهر، به او نشان دادید که اختلاف دارید و به او اجازه دادید که در زندگی خصوصی تان دخالت کند.
9. در بحث ها و جدال های خانوادگی بهتر است شما حرفی نزنید. مطمئنا او با رفتارها و خصوصیات خانواده اش بهتر آشناست. پس در مواردی که میان شما و خانواده اش مسئله ای ایجاد شد قضاوت را به او بسپارید.
10. هرکاری که امروز انجام می دهید، چند ماه دیگر به عنوان وظیفه شما تلقی می شود. پس مراقب کارهای تان باشید.
11. مادر شوهرتان با شما همسن و سال نیست. پس همواره احترام او را حفظ کنید و در شوخی کردن با او حد و مرز خاصی داشته باشید.
12. هرگز تعلق خاطر همسرتان به خانواده اش را کم اهمیت تلقی نکنید و سعی نکنید بین او و خانواده اش فاصله بیندازید.با این کار نسبت به این قضیه حساس تر کرده و بیشتر طرف خانواده اش هدايت مي كنيد.


5 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

خواهر شوهر مادر شوهر برادرهای شوهر جاری بزرگه بچه هاشون هرچه محبت احترام بود براشون انجام دادن هیچکدوم لیلقت نداشتن الان که سنم بالا رفته یه کتاب مینویسم از اینا هیچکس باورش نمبشه خانواده شیطان
ناشناس
3 سال پیش

برای خانواده شوهر هر کاری هم بکنیم باز هم به چشمشون نمیاد ازادانه به ادم توهین میکنن نیش وکنایه میزنن همیشه از عروس توقع احترام ولال بودن دارن
ناشناس
3 سال پیش

چرا در مورد نحوه رفتار داماد با خانواده زن چیزی نمی نویسید
بازدیدکننده
3 سال پیش

چرا، حتما برخورد دور از انتظاری وجود داشته
بازدیدکننده
3 سال پیش

من خواهر شوهر خیلی بدی دارم وبه من خیلی حسوده طوری شده که دیگران رو. با خودش همسو کرده و من از این موضوع خیلی ناراحتم .
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (407 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس