ارز دیجیتال نانو چیست و چگونه کار می‌کند؟

  دوشنبه، 11 اسفند 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
ارز دیجیتال نانو چیست و چگونه کار می‌کند؟
پروژه ارز دیجیتال نانو تمامی داده‌های مربوط به تراکنش‌های ورودی و خروجی را در بلاک‌های جداگانه و در بلاکچین اختصاصی مربوط به شما ذخیره می‌کند. با استفاده از این روش، موجودی کیف پول شما همیشه به‌روز و ایمن می‌ماند و با این حال بلاکچین نیز به راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، Nano یک ارز دیجیتال است که اهدافی مانند اهداف دیگر ارزهای دیجیتال را دنبال می کند؛ اما اصلی ترین تفاوت آن با دیگر رمزارزها این است که قصد دارد در تکنولوژی بلاک چین تغییراتی را ایجاد کند.

برای دریافت بهترین محتوای مرتبط با ارزهای دیجیتال در کانال تلگرام عضو شوید: عضویت در کانال ارز 101

این تغییرات باعث می شوند که هزینه تراکنش ها صفر شده و نیازی به سخت افزار و مصرف برق نداشته باشد؛ پس به نظر می رسد Nano می خواهد انقلابی در این زمینه ایجاد کند.

Nano در ابتدا با نام Raiblocks آغاز به کار کرد و توسط Colin LeMahieu، مهندس نرم افزار که قبلا در شرکت هایی مثل دل، AMD و کوالکام کار می کرده ایجاد شده است.

این ارز دیجیتال در سال 2015 با نام Raiblocks وارد بازار شد و در سال 2018 میلادی به Nano تغییر نام داد. این تغییر نام به قدری مهم بود که بعد از این اتفاق ارزش Nano در 24 ساعت 40 درصد بالا رفت!

Nano از الگوریتم DAG استفاده می کند؛ اما تکنولوژی خاص خودش با نام بلاک چین مشبک را نیز به کار گرفته است. این سیستم به گونه ای است که هر شخص در شبکه بلاک چین مخصوص به خودش را دارد که اکانت چین (account-chain) نامیده می شود!

در اینجا بهتر است کمی در مورد DAG توضیح دهم.

DAG مخفف عبارت Direct Acrylic Graph بوده که به معنای گراف جهت دار غیر مدور است. در ریاضیات این نوع گراف به این معنی است ابتدای هیچ مسیری وجود ندارد که راس ابتدایی و انتهایی یکسان باشد. از این سیستم در تایید تراکنش های Nano استفاده می شود.

بلاکچین نانو یا Block-lattic چگونه عمل می کند؟

واژه BlockLattice به ترکیبی از 2 سیستم بلاکچین سنتی و DAG ارجاع داده می شود. DAG یکی از روش های سازماندهی داده است. در بلاکچین های سنتی زمانی که تراکنشی صورت می گرفت، اطلاعات آن در بلاک هایی با فضا و اندازه مشخص و از پیش تعیین شده قرار می گرفت و در نهایت مجموع این بلاک ها به ایجاد بلاکچین می انجامید. اما در تکنولوژی DAG این امکان وجود دارد که شما تراکنش ها را در فضای بیشتری قرار دهید و چگونگی قرارگیری آنها در فضایی بزرگ تر از بلاکچین را مدیریت کنید.

نکته حائز اهمیتی که در مورد شبکه DAG وجود دارد این است که این شبکه مقیاس پذیر است و این چیزی است که بلاکچین های سنتی از آن بی بهره بودند. با وجود این نکته مثبت، امنیت در این شبکه از بلاکچین های سنتی پایین تر است. ارز دیجیتال نانو با ترکیب و استفاده از هر دوی این شبکه ها به ایجاد بلاکچینی پرداخته است که به طور هم زمان از مقیاس پذیری DAG و امنیت بلاکچین سنتی برخوردار باشد.

ارز دیجیتال نانو چگونه کار می کند؟

چگونگی عملکرد این پروژه بسیار ساده است. پروژه ارز دیجیتال نانو تمامی داده های مربوط به تراکنش های ورودی و خروجی را در بلاک های جداگانه و در بلاکچین اختصاصی مربوط به شما ذخیره می کند. با استفاده از این روش، موجودی کیف پول شما همیشه به روز و ایمن می ماند و با این حال بلاکچین نیز به راحتی به فعالیت خود ادامه می دهد.

هدف و مقصد اصلی پروژه ارز دیجیتال نانو (Nano) فقط تمرکز بر ایجاد مقیاس پذیری است. با توجه به استفاده از تکنولوژی بلاکچین، تیم این پروژه هیچ گونه دغدغه ای در مورد امنیت این شبکه ندارند.

با توجه به اینکه تمام تلاش این تیم برای تأمین سرعت در تراکنش ها است، بنابراین ممکن است این گونه تصور شود که این موضوع امکان دارد باعث افزایش کارمزد تراکنش ها شود. اما باید بدانید که در صورتی که از توکن نانو برای انجام تراکنش های خود استفاده کنید، نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی وجود ندارد و کارمزد تراکنش صفر خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (456 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (310 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند