ارز دیجیتال نم چه ویژگی هایی دارد؟

  یکشنبه، 01 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ارز دیجیتال نم چه ویژگی هایی دارد؟
برخلاف بیت کوین و ارزهای رمزنگاری مشابه ، سکه های (XEM) نمی توانند استخراج شوند. در عوض ، از طریق فرآیندی به نام “هاروست” حاصل می شود. این سیستمی است که توسط NEM طراحی شده است ، و در هر زمان معامله ای روی سیستم عامل انجام می شود

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نم (XEM) که مخفف New Economy Movement است یک بلاکچین دولایه ای است که با زبان جاوا نوشته شده است و در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده است. شبکه ی اصلی NEM لجرهای مختلفی را پشتیبانی می کند و یک سیستم دارایی هوشمند NEM دارد. ارز دیجیتال رسمی این شبکه XEM نام دارد که با استفاده از الگوریتم POI ساخته شده است. اهمیت نم به تعداد کابران و تعداد سکه های موجود در کیف پول هاست. نم یک سیستم پیام رسان P2P نیز دارد. در اینجا دلایل خرید نم را بررسی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال XEM در حال حاضر در رتبه ی ۲۸ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزش بازار آن ۵۱۸,۰۱۴,۰۱۷ دلار است. مقدار عرضه ی کلی زم ۸,۹۹۹,۹۹۹,۹۹۹ سکه است که همین مقدار در حال گردش است. در مورد محدودیت عرضه ی این ارز دیجیتال اطلاعاتی ثبت نشده است.

تاریخچه

نم در مارس ۲۰۱۵ به عنوان یک فورک از NXT، که یک ارز دیجیتال دیگر و یک پلتفرم پرداخت است، تکامل یافت. این فناوری توسط یک نهاد غیرانتفاعی به نام NEM.io اداره می شود. پس از فورک، NEM.io کد بیس خود را برای پیشبرد NEM توسعه دهد تا تراکنش های آن را سریع تر و قابل اندازه گیری تر کند. در نتیجه پلتفرم دیجیتالی NEM به وجود آمد که کاملاً با NXT متفاوت است.

شبکه ی نم توسط یکی از کاربران بیت کوین تاک ایجاد شد. نم ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد که XEM نام دارد. اگرچه XEM توسط تریدرها به عنوان وسیله ای برای پرداخت بیت کوین استفاده نمی شود ، با این وجود XEM از نظر ارزش، رشد قابل توجهی کرده است.

ویژگی ها

  • نم اولین رمزنگاری پس از بیت کوین که کد آن را از ابتدا ساخته شده است. ثبات آن ، موارد استفاده همه کاره و سیستم اجماع فقط برخی مواردی است که NEM را متفاوت می کند. در اینجا همه چیز شما باید درباره NEM بدانید وجود دارد.
  • برخلاف بیت کوین و ارزهای رمزنگاری مشابه ، سکه های (XEM) نمی توانند استخراج شوند. در عوض ، از طریق فرآیندی به نام “هاروست” حاصل می شود. این سیستمی است که توسط NEM طراحی شده است ، و در هر زمان معامله ای روی سیستم عامل انجام می شود ، اولین رایانه ای که می بیند و تأیید می کند ، به کاربران اطراف وی اطلاع می دهد و بلاک ایجاد می کند. هنگامی که شخصی که بیش از 10،000 مالک “NEM” داشته باشد [1] NEM بلوکی ایجاد می کند ، هزینه های معامله به آنها داده می شود.
  • این یک سیستم اجماعی متفاوت از “اثبات کار” بیت کوین و “اثبات سهام” Peercoin ، به نام “اثبات اهمیت” را اتخاذ کرده است. اصل اساسی آن اعطای جوایز و مزایای بیشتر بلوک به افرادی است که نه تنها بیشتر نشان های NEM دارند بلکه در شبکه نیز فعال هستند. بنابراین ، یک کاربر فعال با سکه های NEM کمتر ممکن است بیشتر به عنوان کسی که مالک بسیاری از سکه های NEM است ، اما در شبکه مشارکت نمی کند ، بیشتر از این جوایز استفاده کند.
  • این شبکه یک رابط API قابل تنظیم است که با زبان های برنامه نویسی محبوب مانند Java و C ++ سازگار است.

هاروست

تایید تراکنش ها در شبکه ی نم با نام harvest صورت می گیرد که مانند استخراج یا مانینگ برای بیت کوین است. در روش هاروست، کاربران زم می توانند ۱۰۰۰۰ ارز زم را در کیف پول خود قرار دهند و با تایید تراکنش ها، کارمزد به دست آورند. گروهی دیگر در شبکه ی نم باید به اسم سوپرنود وجود دارد. برای هاروست، باید به سوپرنودها متصل شد تا بتوان تراکنش ها را تایید کرد.

الگوریتم نم

NEM با استفاده از مکانیسم POI خود مسئله را مورد بررسی قرار می دهد ،که به الگوریتم اثبات اهمیت معروف است. سکه های XEM در کیف پول و دوره برگزاری نقش مهمی در سنجش اهمیت دارد. همانطور که گفتیم به غیر از مقدار دارایی در کیف پول، زمان نگهداری دارایی ها در کیف پول و تعداد معاملات آن کیف پول هم تاثیر گذار است. این عوامل موجب می شوند که هاروسترها بر اساس امتیاز و اهمیتی که به شبکه می دهند کسب درآمد کنند.

زم از الگوریتم Eigentrust ++ استفاده می کند که “سیستم شهرت” را برای گره های مختلف شبکه حفظ می کند. این به تعادل بار در شبکه کمک می کند ، و حتی تصمیم می گیرد گره های کمکی را برای حفظ کارآمدی و سرعت شبکه حذف کنید.

ویژگی ها

  • شفافیت بالا در تراکنش ها
  • قابلیت انجام ۳۰۰۰ تراکنش در ثانیه
  • کارمزد ۰.۰۱ درصد تراکنش ها

کیف پول های نم

برای خرید نم باید با کیف پول های مناسب برای ذخیره سازی آن آشنا شوید. بهترین کیف پول های نم در سال ۲۰۲۰:

  • NEM Desktop Client
  • Trezor Wallet
  • NEM Mobile Wallet
  • Exodus

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (219 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (38 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند