ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار خودرو

  شنبه، 25 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار خودرو
جک S3 دیگر نماینده شرکت کرمان موتور در دسته شاسی‌بلندهای ارزان‌قیمت بازار است. این کراس‌اوور کوچک از سال 2014 توسط JAC MOTOR چین و با نام Refine S3 به بازار کشور سازنده عرضه می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با اینکه در کشور تولیدکنندگان معتبر و مطرح خودرو وجود دارند و حجم بالایی از تقاضای خرید خودرو را پوشش می دهند، اما بااینحال صنعت خودرو ایران اتکای بسیار زیادی به خودروهای وارداتی دارد. در ادامه با بررسی ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران همراه ما باشید.

تصویر
لیفان X60

لیفان X60 یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای حاضر در بازار کشور است که از سال 1392 تاکنون توسط کرمان موتور به بازار داخلی عرضه می شد. این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2010 در معرض دید عموم قرار گرفت، از سال 2011 نیز تنها با گیربکس دستی، به بازار کشورهایی همچون آذربایجان و روسیه وارد شد. در سال 2015 پس از یک فیس لیفت جزئی، گیربکس اتوماتیک نیز به لیست تجهیزات لیفان X60 اضافه شد. تا پیش از سال 1396 تمامی مدل های لیفان X60 عرضه شده در بازار کشور نیز فاقد گیربکس اتوماتیک بودند، اما در این سال نمونه های فیس لیفت لیفان X60 نیز به بازار داخلی راه یافت؛ این خودروها علاوه بر برخورداری از گیربکس اتوماتیک CVT، به جلو پنجره کرومی و چراغ هایی با گرافیک جدید نیز مجهز شده بودند. لیفان X60 در بخش فنی به یک پیشرانه 1794 سی سی 4 سیلندر مجهز شده است که از توان تولید قدرت 126 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه برخوردار است. نیروی تولید شده توسط موتور لیفان X60 به وسیله یک جعبه دنده 5 سرعته دنده دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ های جلو انتقال می یابد، که درنهایت باعث می شود این شاسی بلند 1350 کیلوگرمی در حدود 12 ثانیه در مدل های دنده دستی و 13.5 ثانیه در مدل های اتوماتیک از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه دست یابد. مصرف سوخت بالا یکی از معایب لیفان X60 محسوب می شود؛ مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر حدود 9 لیتر بیان شده است که نسبت به سایر شاسی بلندهای ارزان قیمت موجود در بازار کشور، مصرف بسیار زیادی به نظر می رسد.

ام وی ام X22

تصویر
ام وی ام X22

ام وی ام X22 یا Tiggo 2 یک شاسی بلند کوچک از کمپانی چری چین است که از سال 2016 تاکنون برروی خط تولید کمپانی سازنده قرار دارد. در سال 1396 شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی برند چری در بازار کشور، MVM X22 را در شش تیپ مختلف به بازار کشورمان عرضه کرد. در حال حاضر از میان تمامی تیپ های X22 تنها چهار تیپ آن و با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی به بازار کشورمان عرضه می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمامی تیپ های X22 از پیشرانه مشترکی برخوردار هستند و تیپ های مختلف این خودرو تنها از لحاظ سطح امکانات و نوع گیربکس با یکدیگر تفاوت دارند.

یک پیشرانه 4 سیلندر 1497 سی سی وظیفه به حرکت درآوردن این شاسی بلند ارزان قیمت چینی را برعهده دارد که از توان تولید 105 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه برخوردار است. نیروی تولید شده توسط موتور کم حجم ایکس 22 به وسیله یک گیربکس 4 سرعته دستی یا 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

در سال 1397 شرکت مدیران خودرو برای این که بتواند سهم بیشتری از بازار شاسی بلندهای ارزان قیمت کشور به دست آورد، تیپ جدیدی به نام ام وی ام ایکس 22 اکسلنت اسپرت را به بازار عرضه کرد که در مقایسه با نمونه های قبلی از امکانات پیشرفته ای همچون سیستم کنترل کشش (TCS)، کنترل حرکت در سربالایی (HAC)، حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP) و ترمز کمکی (EBA) برخوردار است. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 به طور رسمی برای نمونه های دنده اتوماتیک در حدود 6.1 لیتر و برای نمونه های دنده دستی در حدود 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است که باعث می شود بتوانیم ام وی ام X22 را در دسته شاسی بلندهای کم مصرف بازار داخلی قرار دهیم.

  1. JAC S3

تصویر
JAC S3

جک S3 دیگر نماینده شرکت کرمان موتور در دسته شاسی بلندهای ارزان قیمت بازار است. این کراس اوور کوچک از سال 2014 توسط JAC MOTOR چین و با نام Refine S3 به بازار کشور سازنده عرضه می شود. جک S3 که به نوعی نمونه کوچک تر و ارزان تر جک S5 محسوب می شود، برای کاهش هرچه بیشتر هزینه های تولید بر روی پلتفرم جک J4 توسعه یافته است. این خودرو در سال 1396 و برای رقابت با شاسی بلندهای ارزان قیمتی همچون MVM X22، چانگان CS35 و سایر شاسی بلندهای ارزان قیمت کشور روانه بازار داخلی شد. جالب است بدانید که جک اس 3 از زمان تولید تاکنون، چندین بار تحت فیس لیفت قرار گرفته است که باعث شده نمونه های جدید آن بسیار جذاب تر و مدرن تر به نظر برسند، اما نمونه عرضه شده در بازار کشور همان نمونه اولیه بوده و فاقد هرگونه به روزرسانی است!

قلب تپنده جک اس 3 یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ، با حجم 1.6 لیتر است. برخلاف موتور توربوشارژ استفاده شده در جک S5، این پیشرانه از نوع تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را دارد. یک گیربکس CVT که به آن گیربکس ضریب متغیر نیز گفته می شود، مسئولیت انتقال نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو برعهده دارد. براساس بررسی های میدانی انجام شده جک اس 3 برای این که بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد به حدود 12 ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با سایر شاسی بلندهای ارزان قیمت موجود در این رده قیمتی چندان هم بد به نظر نمی رسد. مصرف سوخت ترکیبی JAC S3 نیز در هر 100 کیلومتر برابر 7.6 لیتر عنوان شده است.

  1. چانگان CS35

تصویر
چانگان CS35

CS35 اولین شاسی بلند تولید شده توسط شرکت چانگان چین است که از سال 2012 برروی خط تولید این شرکت خودروسازی قرار دارد.

چانگان CS35 در ابتدا تنها در نسخه وارداتی به بازار کشورمان عرضه می شد، اما پس از مدتی شرکت سایپا برای اینکه از سایر رقبای بازار عقب نماند توانست این شاسی بلند ارزان قیمت را به صورتی مونتاژی در بازار کشورمان عرضه کند. چانگان CS35 موجود در بازار کشورمان از پیشرانه 1.6 لیتری برخوردار است که توان تولید قدرتی معادل 113 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه و گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور بر دقيقه را دارد. نیروی تولید شده توسط موتور چانگان CS35، از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل شده که در مجموع باعث می شود این خودرو در نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک بتواند طی زمانی در حدود 15 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

گیربکس اتوماتیک چانگان CS35، توسط شرکت Aisin ژاپن طراحی و تولید شده و در رانندگی های روزمره از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. این گیربکس اتوماتیک فاقد حالت برفی (Snow) است؛ بنابراین رانندگی با چانگان CS35 در جاده های برفی یا لغزنده ممکن است برایتان مشکل ساز شود. مصرف سوخت ترکیبی نمونه دنده دستی و اتوماتیک این خودرو به ترتیب حدود 7 و 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (73 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (40 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فرهاد مجیدی : به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود/ من از علی دایی گران‌تر بودم
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!