آسان ترین طرز تهیه کاچی زایمان برای زنان زائو

  جمعه، 30 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
آسان ترین طرز تهیه کاچی زایمان برای زنان زائو
کاچی زایمان از بهترین و مقوی ترین دسرهای سنتی ایرانی است که مادر بزرگ ها به بهترین شکل این غذا را برای تقویت بدن زن زائو می پختند البته این دسر خوشمزه در وعده صبحانه و عصرانه نیز مصرف می شود.

کاچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و تقویتی ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. یکی از غذاهایی تقویتی که بعد از زایمان بسیار معمول است، کاچی می باشد و به همین دلیل نام این غذا را کاچی زایمان نهاده اند. در تهیه این کاچی مخصوص از انواع طعم دهنده ها و سبزیجات معطر استفاده می شود که همگی دارای خواص درمانی می باشند. در تهیه این کاچی می توانیم به دلخواه از مغزیجات هم استفاده کنیم تا کاچی مقوی تری داشته باشیم. برای این منظور به مقدار دلخواه مغز گردو، مغز پسته و مغز بادام را به صورت ریز خرد می کنیم و در پایان پخت به کاچی اضافه می کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با همراه باشید.

خواص درمانی کاچی

  • تقویت عمومی بدن
  • درمان کم خونی(خونساز)
  • تقویت قوای جنسی بعد از زایمان
  • مفید برای بعد از دوران نقاهت
  • بعد از پریود های شدید خصوصا وقتی دختران جوان به سن بلوغ میرسند و تازه پریود میشوند
  • مفید برای شب زفاف
  • کمبود اسپرم
  • بی میلی مردان به رابطه زناشویی

خواص کاچی بعد از زایمان

بطور کلی خوردن کاچی بعد از زایمان مشکلی ندارد فقط مادرانی که طبع گرمی دارند، ممکن است جوش بزنند ولی خوردن غذاهای چرب برای مادری که تازه وضع حمل کرده مناسب نیست و مادر را دچار اضافه وزن می کند و این اضافه وزن ناشی از چربی غذا و کم تحرکی وی است. وی در ادامه گفت: کاچی کالری زیادی دارد ولی مادر می تواند با رژیم غذایی روزانه مناسب کالری مورد نیازش را از سطح دیگری دریافت کند. پس از زایمان فرد به دلیل فشار فیزیکی بر روده ها معمولا دچار یبوست می شود و بهتر است در روزهای اولیه پس از زایمان مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنند، زیاد مایعات بنوشند و سعی کنند، تحرک داشته باشند و راه بروند تا احتمال اینکه دچار یبوست شوند را به حداقل برسانند. بهتر است فرد با مشاهده غیر معمول علائم به پزشک مراجعه کند تا ناراحتی هایی که مربوط به ناراحتی های بعد از زایمان هستند به مشکلات جدی تبدیل نشوند و در همان مراحل اولیه با نظر پزشک اقدامات لازم انجام شود.

مواد لازم برای تهیه کاچی پس از زایمان برای زنان زائو

  • آرد گندم یک پیمانه
  • پودر هل یا هل سابیده شده یک قاشق چای خوری
  • تخم گشنیز کوبیده شده نصف قاشق چای خوری
  • زیره نصف قاشق چای خوری
  • کره پاستوریزه ۱۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده دو و نیم قاشق غذاخوری
  • روغن حیوانی یک قاشق چای خوری
  • آب سه تا چهار لیوان
  • گلاب نصف پیمانه
  • شکریک پیمانه
  • مغز پسته، بادام، فندق و گردو (خرد شده) به مقدار دلخواه

طرز تهیه کاچی زایمان برای زنان زائو

برای تهیه کاچی مخصوص زایمان ابتدا آرد را الک کنید و داخل یک تابه بریزید و مدام تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. باید آرد را در حدی تفت دهید تا رنگش تغییر کرده و قهوه ای رنگ شود.
پودر هل، زیره و تخم گشنیز را اضافه کرده و تمام ادویه ها را با آرد تفت دهید تا مخلوط شوند. سپس کره پاستوریزه آب شده را اضافه و بلافاصله روغن حیوانی را نیز اضافه کنید. مواد را خوب تفت دهید تا کاملا ترکیب و آرد داخل روغن و کره حل شود.
به کمک یک کفگیر چوبی مدام مواد را هم بزنید سپس شکر را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا شکر به طور کامل حل شده و مواد یکدست شوند. البته شما همچنین می توانید شربت آب، شکر، گلاب و زعفران را جداگانه در ظرفی دیگر روی حرارت قرار دهید و آماده کنید و سپس آن را به مخلوط اضافه کنید.
مخلوط کاچی را خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند و دسر شما طاهری یکدست پیدا کند. در آخر مغز خشکبار مورد علاقه تان را بکوبید و به کاچی اضافه کنید. ترکیب پسته و بادام در این دسر را پیشنهاد می کنیم چرا که هم مقوی هستند هم طعمی جالب با دسرتان خواهند داد. پس از گذشت چند دقیقه و هم زدن کاچی زایمان شما آماده است. آن را در ظرف مناسب سرو کنید و روی آن را با کنجد و آجیل های باقیمانده تزئین کنید. نوش جان!

 کاچی زایمان برای زنان زائو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان