آشنایی با آداب و رسوم مردم کشور غنا

  چهارشنبه، 16 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با آداب و رسوم مردم کشور غنا
غنا یکی از کشورهای قاره آفریقا است که آداب مخصوص به خود را دارد و در این مقاله می خواهیم با این آداب و رسوم آشنا شویم. همراه ساعد نیوز باشید.

غنا کشوری باستانی با آداب و رسوم و سنن مختلف است. غَنا با نام رسمی جمهوری غنا کشوری در غرب آفریقا است. این کشور از جنوب به خلیج گینه و اقیانوس اطلس نزدیک است و با ساحل عاج در غرب، بورکینافاسو در شمال، و توگو در شرق مرز مشترک دارد. غنا مساحتی بالغ بر ۲۳۸٬۵۳۵ کیلومتر مربع (۹۲٬۰۹۹ مایل مربع) دارد که زیست بوم های متنوعی را در بَر می گیرد که از ساوان های ساحلی تا جنگل های بارانی استوایی را شامل می شود. با بیش از ۳۱ میلیون نفر، غنا پس از نیجریه دومین کشور پرجمعیت در غرب آفریقا است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور آکرا است. شهرهای بزرگ دیگر عبارتند از کوماسی، تامالی، سکوندی و تاکورادی.

کشور غنا

زبان و دین مردم غنا

در حال حاضر هم زبان رسمی کشور انگلیسی است و تقریبا همه بلدند انگلیسی صحبت کنند. البته زبان مخصوص هر قوم و قبیله هم بین مردمش رواج دارد. وضعیت دین در غنا به این صورت است که در حدود 11 میلیون نفر در این کشور مسلمان هستند و بیش از 30 میلیون نفر نیز جمعیت در این کشور زندگی می کنند.

فرهنگ مردم غنا

مردم غنا همیشه امیدوار هستند و ناامیدی در این کشور بسیار کم و در قشر خاصی دیده می شود به طوری که امید به زندگی حتی در بیماران نیز وجود دارد. مردمی بسیار خونگرم هستند یعنی همیشه سعی می کنند با مسافران مهربان باشند. در این کشور هرکس باید مسئولیت کار خود را هر چند خوب یا بد به عهده بگیرد. مشخص است که فرهنگ تاریخی و شهرنشینی در غنا بخشی از زندگی افراد محسوب می شود. مردم غنا علاقه ای به ولخرجی ندارند و نیاز است که مسیر دخل و خرج در این کشور مشخص شود. در غنا اگر کسی بخواهد زندگی خود را وقف یک غریبه کند هیچ ایرادی به کار او وارد نخواهد بود.

زنان دستفروش کشور غنا

خرافات در غنا

مردم کشور غنا مردمی با ایمان هستند، ایمان در آنها آنقدر قوی است که گاه تبدیل به خرافات شده است. برخی از مردم این کشور همیشه نگران هستند که از سوی خدا مورد نظاره قرار می گیرند این نگرانی از دید آنها خیلی زیاد است که زندگی را بر خود تلخ می کنند، سعی می کنند در بین خواب ساعت خود را تنظیم کنند، بیدار شوند و از خدا طلب بخشش نمایند. یکی از خرافاتی که در کشور غنا دیده می شود در زمینه ساخت و ساز است، پیش از اینکه زمینی برای ساخت و ساز آماده شود منتظر شیطان می نشینند، در صورتی که در طول یک هفته بارندگی بر روی آن زمین صورت نگرفت حدس این است که شیطان بر روی زمین خانه سازی کرده است و زندگی در آن منطقه بد یمن است.

هدیه دادن در غنا

مردم غنا با دادن وگرفتن اين هدايا، ضمن اينكه يكديگر را گرامي مي دارند، همچنين آنان بي توجهي خود به ارزش هاي مادي را اثبات مي كنند. هدايا بعنوان يك نماد و مظهري از مظاهر صلح و دوستي رد وبدل مي شود و به همين جهت است اگر كسي كه براي مدتي جهت امرار معاش به شهر ديگري مهاجرت كند و هنگاميكه برمي گردد براي همه اعضاء خانواده هدايايي هرچند كوچك تهيه و به هريك از افراد خانواده خود اهداء مي نمايد. رد وطرد يك هديه بدون ارائه هيچ دليل منطقي وعمده، ممكن است به عنوان يك ندايي از دشمني وبياني از تحقير واهانت را در پي داشته باشد.

احترام به سن و سال

درغنا مثل ساير بخش هاي آفريقا، سن وسال از اهميت بسيار بالائي برخوردار است. ديدگاه عموم مردم غنا اين است كه افراد كهنسال به جهت ارتباطي كه با ارواح نياكان وطبيعت اطراف خود دارند، لذا قادرند تا از نيروهاي شرور و پلید جلوگيري كرده و سبب استحكام، دوام وقوام زندگي وحيات مادي شوند. و بدين جهت است كه مردم آفريقا، براي سالمندان خود احترام خاصي قائل اند و مردم اين جوامع كهنسالان را موجب رحمت و بركت درميان خود مي دانند و آنان معتقدند كه سالمندان به جهت تجربه ارزشمند وگرانقدري كه درطي ساليان متمادي از طبيعت وروزگار كسب كرده اند، براي نسل جوان از ارزش ويژه اي برخوردار مي باشد و لذا همين تجربه، موجب احترام وقدرت معنوي سالمندان درجامعه مي شود. پديده سن و سال درجوامع آفريقايي از اهميت بسزائي برخوردار است، تا جائيكه حتي يك روز اختلاف درسن گاهي مي تواند بعنوان يك عامل سرنوشت ساز در يك روابط خويشاوندي عمل نمايد.

پوشش مردم غنا

حجاب کشور غنا آزاد است و ممنوعیت بی حجابی دیده نمی شود، بانوان لباس های سنتی به تن می کنند، لباس هایی که پارچه های زیادی نیاز دارد و برای دوخت آن نیز زمان زیادی در نظر گرفته می شود. آقایان در این کشور از لباس های رسمی تر استفاده می کنند لباس هایی که اغلب جنبه مردانه را حفظ کند. کودکان آزاد هستند هر آنچه دوست دارند به تن می کنند و سعی می کنند همیشه مرتب باشند در این کشور هرگز هیچ کودکی بدون لباس رفت و آمد نمی کند.

قوانین عمومی در غنا

قوانین کشور غنا در زمینه زندگی ساده هنوز هم پایدار است و مردم زمان زیادی را برای تربیت فرزندان خود در نظر می گیرند. در نظر داشته باشید که در قوانین شهرنشینی در غنا باید بتوانید هم از نظر اقتصادی وضعیت خوبی داشته باشید و هم به امور امنیتی این کشور رسیدگی کنید. قوانین تحصیل در غنا با سخت گیری های زیادی همراه است و دانش آموزان وظیفه دارند که زمان زیادی به مطالعه اختصاص دهند البته که قوانین تحصیلی از سوی دولت این کشور مشخص می شود.

سخن آخر

دو قانون مشابه و متفاوت بین مردم ایران و مردم غنا دیده می شود. مردم ایران علاقه زیادی به زندگی در سطح بالا دارند و خرید ملک و زمین در این کشور بخشی از فرهنگ مردم شده است این وضعیت در کشور غنا نیز رویت می شود و خرید و فروش ملک بسیار پر اهمیت است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان