آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (Status)

  پنجشنبه، 26 خرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (Status)
Status اولین کلاینت غیرمتمرکز موبایل و دسکتاپ اتریوم در جهان است. این پلتفرم برای کاربران خود امکان ارسال پیام‌های رمزگذاری شده، دسترسی به برنامه های غیر متمرکز یا DApps و همچنین دسترسی به کیف پول رمزنگاری شده را فراهم می آورد. هدف اصلی پلتفرم استاتوس پذیرش گسترده شبکه اتریوم است. در ادامه بیشتر با این پلتفرم آشنا میشویم

استتس پلتفرمی است که زمینه ایجاد یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز را فراهم می کند. در این شبکه اجتماعی کاربران می توانند قابلیت های بسیار زیادی را داشته باشند و بر روی محتوا و اطلاعات خود تسلط کامل داشته باشند.در این شبکه حتی می توان برای کسانی که قصد پیام دادن به شما را دارند، کارمزد تعیین کرد.ویژگی های اجتماعی این شبکه بسیار جذاب و کارآمد هستند و می توانند صنعت شبکه های اجتماعی را متحول کنند. در این مطلب این پبتفرم معرفی می شود.

ارز دیجیتال استاتوس چیست؟

استاتوس (SNT) در حقیقت یک پلتفرم پیام رسانی و رابط موبایل و دسکتاپ است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و فعالیت غیرمتمرکز دارد.پلتفرم استاتوس به نحوی طراحی و برنامه ریزی شده که کاربران اتریوم تا جای ممکن با آن احساس راحتی داشته باشند و در کنار آن برای توسعه دهندگان، عملکردهای انعطاف پذیر فراهم می کند.هدفی که سیستم Status دارد این است که کاربران خود را تبدیل به سهام دارانی کند که در یک شبکه اجتماعی – اقتصادی، شرایط برابری باهم داشته باشند. علاوه بر آن، پلتفرم استاتوس می خواهد به گونه ای عمل کند که هر کاربری بتواند بر مسیر این نرم افزار تاثیر بگذارد.به بیان بهتر پلتفرم استاتوس مانند فروشگاه های اپلیکیشن Play Store برای سیستم عامل Android و یا App Store برای سیستم عامل iOS کار می کند. اما تفاوت پلتفرم Status با آنها در این است که به طور کامل مطابق با فناوری های همتابه همتا (P2P) ساخته شده است. هر کاربر می تواند از استاتوس برای موارد زیر استفاده کند:

  • دسترسی، مرور و داشتن تعامل با بیشتر از 2000 برنامه غیرمتمرکز اتریوم.
  • ارسال و دریافت پیام های رمزگذاری شده.
  • قابل استفاده برای پرداخت و قراردادهای هوشمند.
  • امکان ذخیره سازی و کنترل دارایی های رمزنگاری شده خصوصی.

تیم سازنده Status

تیم سازنده Status در سوئیس مستقر هستند. این تیم از بیش از ۷۰ عضو تمام وقت و مشاور ماهر تشکیل شده است. اغلب کارمندان را توسعه دهندگانی تشکیل می دهند که روی توسعه هسته و ساخت GApps تمرکز دارند.کارمندان دیگر مسئول فعالیتهای روزانه، بازاریابی و توسعه تجارت هستند.موسسان پلتفرم Status جراد هوپ و کارل بنتس هستند. این دو نفر پیش از این به مدت ۶ سال در زمینه محصولات نرم افزاری مختلف با یکدیگر همکاری داشتند. مدیرعامل شرکت نبیل نقدی است. او یکی از مدیران سابق گوگل است. نبیل نقدی پیش از این به مدت ۷ سال مدیریت Google Maps و Google Flights را به عهده داشت.

پلتفرم استتوس چه هدفی دارد؟

بیشتر پیام رسان ها از سیستم رمزگذاری End to End استفاده می کنند. این استاندارد به این معنی است که شرکت ارائه دهنده خدمات نمی تواند محتوای پیام های شما را بخواند؛ اما جریان و گردش اطلاعات در شبکه آن ها مشخص است و امکان ردیابی اینکه چه کسی با چه کسی و از کجا در ارتباط است وجود دارد.پلتفرم Status به دنبال این است که با سرویس های خود بستری امن برای تبادل میان افراد ایجاد کند. این تیم معتقد است در حال حاضر پیام رسان هایی موجود از اطلاعات افراد سوءاستفاده می کنند و این توانایی را دارند که با توجه به شرایط دلخواه یا تحمیلی از سوی نهادهای نظارتی، اطلاعات را سانسور یا کنترل کنند. استتوس در تلاش است با ایجاد بستری مطمئن از حقوق افراد حمایت کند که بتوانند به صورت آزادانه به گفت وگو و تبادل اطلاعات بپردازند.

استتوس چگونه کار می کند؟

سیستم ارسال و دریافت پیام در برنامه استاتوس، همتا به همتا است. همچنین به خاطر اینکه سرورهای این شبکه غیرمتمرکز هستند، نهادهای نظارتی نمی توانند ارتباط را با آن ها مسدود کنند. پیام ها در استاتوس با پروتکل ویسپر (Whisper) رمزگذاری می شوند. ویسپر مبتنی بر اتریوم است و هیچ نیازی به سرورهای متمرکز ندارد. البته بعد از گذشت مدتی و یافتن ایرادات موجود در سازوکار این پروتکل، تیم Vac، یک فورک به نام Waku ایجاد کرد که مشکلات نسخه قبل برطرف شود. این مشکلات شامل مقیاس پذیری و پیام های Spam می شد.

برای ایجاد ارتباط در شبکه استاتوس از Mail Server استفاده می شود که با پروتکل های گفته شده رمزگذاری می شوند. در صورت غیرفعال شدن هر سرور، کاربران روی سرورهای دیگر سوییچ می شوند. همچنین این قابلیت وجود دارد که کاربران به عنوان یک نود، در قالب سرور فعالیت کنند. البته در اسناد Status آماده است که برای پشتیبانی از کاربران، خود استتوس میزبان چند سرور است. چنین چیزی از میزان غیرمتمرکز بودن پروژه می کاهد. نکته دیگری که در ارتباط با سرورهای وجود دارد این است که هرچه این سرورها به کاربران از نظر جغرافیایی نزدیک تر باشد، سرعت رد و بدل شدن پیام ها بیشتر خواهد بود؛ بنابراین شاید استفاده از این برنامه در ایران اندکی دشوار باشد.

پیام ها به مدت دو هفته در میل سرورها ذخیره می شوند. علاوه بر این زمانی که کاربری پیامی دریافت و آن را باز کند، پیام در موبایلش ذخیره خواهد شد. پیام ها روی بلاکچین ذخیره نمی شوند و تنها با استفاده از پروتکل همتا به همتای اتریوم (Devp2p) تحت استاندارد واکو ارسال و دریافت می شوند.

ویژگی دیگری که پیام رسان Status از آن برای ایجاد امنیت استفاده می کند، پروتکل Perfect Forward Secrecy یا به اختصار PFS است. در این پروتکل اگر کلید خصوصی کاربر نیز فاش شود، پیغام های قبلی او در معرض خطر قرار نمی گیرند. پروتکل PFS یک سازوکار به عنوان توافق کلید (Key Agreement) دارد که کلیدهای دوره ای یا Session کاربر محفوظ خواهد بود. این کلیدها برای رمزگشایی لحظه ای پیغام ها استفاده می شوند.

چه چیزی ارز دیجیتال استاتوس را منحصربه فرد کرده است؟

ارز دیجیتال Status از این جهت منحصربه فرد است که به عنوان اولین سیستم عامل تلفن همراه و دسکتاپ که برروی شبکه اتریوم ساخته شده، شناخته می شود.شبکه استاتوس فناوری پیشرفته ای دارد که به موجب آن هیچ شخص ثالثی نمی تواند داده های کاربر را کنترل کند. درواقع این پلتفرم یک روش ارتباط خصوصی و ایمن را تضمین می کند. به صورتی که شبکه Status هیچ اطلاعی ندارد که کاربر با چه کسی و در چه زمینه ای صحبت می کند.شبکه رمز ارز استاتوس از توکن SNT استفاده می کند که واحد پول بومی در این شبکه به حساب می آید. هدفی که پلتفرم استاتوس دارد این است که پذیرش برنامه های غیرمتمرکز اتریوم را سرعت ببخشد. در شبکه رمز ارز استاتوس، کاربران به عنوان سهام دار هستند و نرم افزار با سلیقه و علایق کاربر همسو می شود.

مزایای Status

  • فراهم سازی پلاتفرمی مستقل برای جمع آوری اپلیکیشن های توزیع شده بر روی سیستم عامل های موبایل مانند اندروید و آی او اس
  • متن باز بودن کل پروژه باعث شفافیت آن شده و یک امتیاز بزرگ برای پروژه به شمار خواهد رفت.
  • خدمات منحصر به فرد و رقبای کم در میان سایر ارزها و پروژه های دیگر بر اساس بلاکچین.

معایب Status

  • تمامی خدمات ارایه شده بر روی این پلتفرم رایگان نبوده و اغلب آنها مانند اعلان پوش، پیام رسانی، مدیریت چت های گروهی و تراکنش های کوچک همگی هزینه بر بوده و در مقابل پرداخت SNT انجام پذیر خواهند بود.
  • تمایل دولت ها برای تنظیم و ایجاد مقررات در بازارهای اپلیکیشن ها احتمالا بر روی Status نیز تاثیر خواهد داشت.
  • ساده و ابتدایی بودن رابط کاربری که چندان کاربر پسند به نظر نمی رسد.

نام های کاربری Status

در استتس, کاربران در حال حاضر با کلید عمومی SECP256k1 شناسایی می شوند. این تیم در حال حاضر با نیک جانسون، که یکی از سازندگان سرویس نامگذاری Etherenum است، همکاری می کند تا یک کلید تبدیل کننده نام کاربری به SECP256k را در سرویس نامگذاری Etherenum ایجاد کند که به ذینفعان اجازه می دهد نام های کاربری را در برنامه ثبت کنند.برای حذف حساب های اسپم، Status سیاستی را به کار برده که تنها حساب هایی می توانند نام کاربری را رزرو کنند که دارای SNT باشد. استتس مشابه روش توییتر که حساب های تایید شده را با نشانه می شناساند. به کاربرانش این امکان را می دهد تا نشانی را داشته باشند که نمایانگر قابل اعتماد بودن حساب است. برای دریافت یک نشانه، ذینفعان Status باید SNT بپردازند.نشانه ها مقدار ارزش یا تعداد پشتیبان های مرتبط با حساب را نشان می دهد.

معرفی سرویس های Status

تا به اینجای مقاله توانستیم متوجه شویم که Status چیست و چگونه کار می کند. همان طور که گفتیم، Status صرفا یک برنامه موبایلی برای فرستادن پیام نیست و با توجه به ماهیت فضای نسل سوم وب، امکانات دیگر و همچنین فضای کسب درآمد را در خود جای داده است. در ادامه سرویس های مختلف این برنامه را معرفی می کنیم که با استاتوس بیشتر آشنا شویم.

  • مرورگر: برنامه Status از یک مرورگر نسل ۳ وب برخوردار است که امکان دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز را برای کاربران فراهم می کند.
  • کیف پول نرم افزاری: کیف پول استاتوس به طور کامل غیرحضانتی است. از این کیف پول برای ارسال و دریافت رمزارزهای مبتنی بر استاندارد ERC20 می توان استفاده کرد. علاوه بر این امکان ذخیره برخی از توکن های مبتنی بر ERC721 یا همان NFT مانند کریپتوکیتیز یا دیجیتال آرت ورک (Digital Artwork) در این کیف پول وجود دارد.
  • کیف پول سخت افزاری (Keycard): کیف پول Keycard، کیف پول سرد پلتفرم استاتوس است که از فناوری NFC برای برقراری ارتباط با گوشی موبایل استفاده می کند.
  • بازار فروش استیکر: کاربران می توانند استیکر طراحی کنند و آن را در بازار درون برنامه ای استتوس بفروشند. خرید و فروش استیکرها با پرداخت SNT انجام می شود.
  • سرویس انتخاب نام: سرویس های انتخاب نام برای تسهیل تجربه کاربری استفاده می شوند. بعد از ایجاد حساب در برنامه استتوس، برای اینکه بتوانید برای خودتان نام کاربری انتخاب کنید، باید از سرویس انتخاب نام استفاده کنید. این سرویس یکساله است و باید برای آن ۱۰ SNT پرداخت کرد.
  • تریبیوت تاک (Tribute to Talk): استاتوس این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که آن ها بتوانند از کسانی که نمی شناسند، در ازای درخواست طرف مقابل برای برقراری تماس، پول دریافت کند.

علاوه بر موارد گفته شده، کاربران می توانند در سیستم DAO این شبکه شرکت کنند و ایده های خود در ارتباط با ویژگی های جدید را به رای گذارند. سیستم حاکمیتی Status آن را بررسی، تایید یا رد می کند.

سرویس های استتوس

توکن SNT چیست؟

ارز دیجیتال استاتوس دارای استاندارد ERC20 شبکه اتریوم است. رمز ارز SNT یک توکن کاربردی محسوب می شود و در پلتفرم Status کاربردهای مختلفی دارد. از این توکن برای شرکت در رای گیری ها و DAO استفاده می شود.لازم به ذکر است، پلتفرم استتوس در ابتدا یک توکن به نام SGT (Status Genesis Tokens) داشته است. این توکن برای راه اندازی پلتفرم استفاده شده و به کسانی که در مراحل ابتدایی در این پروژه مشارکت داشته اند، داده شده است. ۱۰ درصد از عرضه کل توکن SNT به کسانی که توکن SGT دارند، تعلق می گیرد. در ادامه به نحوه توزیع ارز دیجیتال Status اشاره می کنیم.

  • مشارکت کنندگان عمومی: ۴۱ درصد
  • ذخیره برای سهام داران آتی: ۲۹ درصد
  • توسعه دهندگان اصلی استاتوس: ۲۰ درصد
  • دارندگان توکن SGT: نزدیک به ۱۰ درصد

نحوه خرید و نگهداری ارز SNT

توکن SNT یک ارز دیجیتال بر بستر اتریوم است، بنابراین کیف پول هایی که این شبکه را پشتیبانی می کنند، برای نگهداری این رمزارز مناسب هستند. از جمله گزینه هایی که انتخاب متداول کاربران هستند، می توان به لجر، تراست ولت، متامسک و اتمیک ولت اشاره کرد.برای خرید و فروش ارز SNT می توانید از صرافی های بایننس، Bithumb، هیوبی، گیت (Gate.io) و کوکوین استفاده کنید. علاوه موارد گفته شده که صرافی متمرکز هستند، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال Status از طریق یونی سواپ V2 و V3 نیز وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (3 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) شهید حسین امیرعبداللهیان: همسرم برای سلامتی حاج قاسم هر روز صدقه می دادند+ویدئو/غم نمی‌دهد امان... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظاتی از غبارروبی مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام توسط رهبر انقلاب و آیت الله رئیسی +ویدئو آخرین پست اینستاگرامی مالک رحمتی چه بود؟+عکس نمازخواندن مقتدرانه ابراهیم رئیسی در کاخ کرملین روسیه وسط جلسه با پوتین+عکس واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس اشکهای از ته دل سیدابراهیم رئیسی هنگام اقامه نماز بر پیکر سردار سلیمانی+ویدیو/ هستم ز غمش چنان پریشان که مپرس... پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم... واکنش غم انگیز مژده لواسانی به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش/ خدایشان بیامرزد+عکس واکنش متفاوت پدر همسر سیدابراهیم رئیسی به خبر شهادت دامادش+عکس بغض حامد شاکرنژاد حین تلاوت روی آنتن زنده پس از شهادت رئیس جمهور+ویدئو حال و هوای سنگین و غصه دار بیت امام جمعه تبریز بعد از شهادت+عکس/یاران چه غریبانه رفتند از این خانه... ابراهیم رئیسی: نگویید تا سال بعد؛ معلوم نیست تا فردا اصلا باشیم!+ویدیو بهزاد پروین‌قدس: شهید آیت الله آل هاشم به من گفت روزی‌که به عنوان سومین شهید محراب به شهادت رسیدم این تصویر مرا چاپ کن +عکس واکنش محمود احمدی نژاد به خبر شهادت ابراهیم رئیسی ارادت ویژه سیدابراهیم رئیسی به تربت امام حسین در این ویدیو مشخص شد شهید حسین امیرعبداللهیان: همسرم برای سلامتی حاج قاسم هر روز صدقه می دادند+ویدئو/غم نمی‌دهد امان... روایت جالب امام جمعه شهید تبریز از واکنش پدرشان به امام جمعه موقت بودنش +ویدیو/ اولین پدر و پسر امام جمعه تصویری از حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات شهید کشور در کنار 2 پسرش +عکس شهید آیت الله آل هاشم از زبان پدر: ایشان با اینکه پسر ما هست، من ایشان را به خودم پدر میدانم +ویدئو شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور تصویری از رییس جمهور در بالگرد با کفش های گلیِ و خاکی+ ویدئو/شهادت پایان راه خدمت... گوشه‌ای از زندگی امام جمعه مردمی و محبوب تبریز، شهید آیت‌الله آل هاشم +عکس/از سفره غذای ساده تا رفت و آمد با تاکسی ... اشک ها و بیقراری پدر آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+ویدیو/ پدر در سوگ فرزندی محبوب و مردمی تصاویر حضور یک فرد زنده در کنار لاشه بالگرد + ویدئو / او کیست؟ واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود توئیت متفاوت محمدباقر قالیباف برای شهادت ابراهیم رئیسی+عکس/ رفیق جان، سفرت بخیر/ دست این برادرت را هم بگیر افشای محمدجواد ظریف از مقصر حادثه بالگرد سیدابراهیم رئیسی در آنتن زنده تلویزیون+ویدیو شهید آیت الله آل هاشم: عزاداری مردم داغدار مقابل بیت امام جمعه تبریز در سوگ چهار سرباز ولایت+ ویدئو زندگینامه سیاسی سید ابراهیم رئیسی در یک نگاه تصویری از «نماز شب» شهید آیت الله رئیسی در هواپیما /شهادت پایان راه خدمت... آخرین قاب دونفره سیدابراهیم رئیسی و مالک رحمتی استاندار دهه شصتی تبریز ساعاتی قبل از شهادت+عکس زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه نگاهی به مدرک دکترای شهید راه خدمت، سیدابراهیم رئیسی +عکس واکنش احمد ایراندوست به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی+عکس همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم! پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس واکنش محیا دهقانی بازیگر سریال پایتخت به شهادت رئیس جمهور/ رئیس جمهور ایران درگذشت حضور پدر آیت الله شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم در میان مردم داغدار تبریز+ ویدئو/پدر به استقبال پسر می‌رود... استوری اینستاگرامی محیا دهقانی با شنیدن خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی+عکس ویدئویی دردناک از انتقال پیکر شهدای خدمت+ویدئو/مرد میدان ها نمیرد پشت میز... نگاهی به خانه پدری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان در مشهد+ویدیو
تیتر امروز   
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه
همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم!
پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس
بیانیه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
زندگی شخصی و خصوصی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه از تولد تا شهادت+ فیلم بالگرد سقوط کرده و لحظه قطع امید از زنده ماندنشان
پیام حسن روحانی در پی شهادت رئیس جمهور/ صفحه تلخی در کتاب انقلاب رقم خورد
استاندار آذربایجان شرقی که بود؟/ جوان ترین استاندار دولت سیزدهم
زندگی شخصی و خصوصی رئیس جمهور شهید/ سید ابراهیم رئیسی از تولد تا شهادت+ فیلم محل سانحه و آخرین تصویر قبل از سوار شدن به بالگرد
هیات دولت تشکیل جلسه فوری داد / بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ...
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام