دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

آشنایی با فورینت ، واحد پول مجارستان 

شنبه، 18 تیر 1401
واحد پول مجارستان فورینت (Hungarian forint) است که با کد ایزوی HUF و سمبل FT شناخته می‌شود. مسولیت کنترل فورینت مجارستان برعهدهٔ بانک مرکزی این کشور است. فورینت از واحدهای پولی است که دارای نوسانات قیمتی فراوان است.

کشور مجارستان یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE)، اتحادیه اروپا (EU) و همچنین عضو کشورهای حوزه شینگن است. مجارستان یکی از برترین مقاصد گردشگری در اروپا است که پایتخت آن بوداپست به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می شود. این کشور علیرغم وسعت نسبتاً کوچکی که دارد، مکان های متعدد گردشگری، میراث جهانی، ذخایر زیست کره یونسکو، دومین دریاچه آب گرم بزرگ جهان (دریاچه هویز)، بزرگ ترین دریاچه اروپای مرکزی (دریاچه بالاتون) و بزرگترین مرتع طبیعی در جهان را در خود جای داده است.

واحد پول مجارستان چیست؟

واحد پول رایج در مجارستان فورینت است. هر واحد پول دارای یک کد ایزو و نشان شناسایی پول است که این نشانه ها برای پول مجارستان به ترتیب HUF و FT است. این واحد پولی از سال 1946 به جای واحد پول پنگو در مجارستان رایج شد. کنترل ارزش پول فورینت در مجارستان بر عهده بانک مرکزی این کشور است. این کشور قرار بود در سال 2020 به منطقه یورو بپیوندد، اما تا به امروز هم چنان واحد پول این کشور فورینت است اما اغلب رستوران ها از گردشگران دلار یا یورو قبول می کنند. اکنون که متوجه شدیم واحد پول مجارستان چیست؟ در ادامه انواع فورینت مجارستان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اسکناس های فورینت بسته به ارزش آن ها به رنگ های مختلف از جمله سبز، آبی، قرمز و بنفش دیده می-شوند. امروزه استفاده از سکه های فورینت، تقریباً منسوخ شده و در معاملات بزرگ از آن ها استفاده نمی شود و از آن ها معمولاً به عنوان پول های خرد در خرده خریدها استفاده می شود. (به عنوان مثال باقیمانده پول در خرید یا باقیمانده پول در تاکسی یا اتوبوس). سکه ها نیز بسته به میزان ارزش آنها در رنگ های مختلف ضرب می شوند. اسکناس های فورینت در چاپخانه ها و سکه¬ها در ضرابخانه های بوداپست، تولید می شود.

فورینت واحد کل پول مجارستان و فیلر واحد جز پول رایج در مجارستان است. هر صد فیلر یک فورینت را تشکیل می دهد. اسکناس هایی که در مجارستان مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد به صورت پانصد فورینتی، هزار فورینتی، دوهزار فورینتی، پنج هزار فورینتی، ده هزار فورینتی و بیست هزار فورینتی می باشد. عموم سکه های رایج به منظور خرده خرید به صورت 5، 10، 20، 50 و 100 فورینتی است.

اقتصاد و بانکداری در مجارستان

بانکداری در کشور مجارستان عملکردی بسیار مدرن و مطابق با بانکداری روز دنیاست. بانکهای این کشور به دو گروه بانک های کشور مجارستان و بانک های اروپایی تقسیم می گردند که هر یک دارای عملکردی رقابتی و مدرن نسبت به بانک های دیگر هستند. دستگاه های خودپرداز نیز به طور فراوان در همه جا وجود دارند. یکی از بهترین و مطمئن ترین مراکز تبدیل ارز خود بانکها هستند و شما در صورت زندگی در مجارستان می توانید تمامی پول خود را در بانک نگهداری نموده و هر زمان که لازم بود دلار یا یورو خود را در بانک به فورینت تبدیل نمایید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی