آشنایی با فرهنگ مردم ترینیداد و توباگو

  جمعه، 16 دی 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با فرهنگ مردم ترینیداد و توباگو
ترینیداد و توباگو کشوری جزیره ای واقع در دریای کارائیب است. برای آشنایی با فرهنگ مردم این جزیره همراه ساعد نیوز باشید.

ترینیداد و توباگو با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. پایتخت آن پورت آو اسپین (بندر اسپانیا) است. ترینیداد و توباگو جنوبی ترین کشور جزیره ای در دریای کارائیب است و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است. این کشور از دو جزیره اصلی ترینیداد، و توباگو و جزایر بسیار کوچکتر دیگری تشکیل شده است. بزرگ ترین جزیره آن ترینیداد است. جزیره اصلی دیگر یعنی توباگو بسیار کوچکتر و کم جمعیت تر از ترینیداد می باشد. هر دوی این جزیره ها بخشی از جزایر بادگیر در آنتیل کوچک به شمار می آیند.

فرهنگ مردم ترینیداد و توباگو

جمعیت این کشور حدود ۱٬۴۰۵٬۶۴۶ نفر با میانگین سنی ۳۲ سال است. امید به زندگی برای زنان ۶۸ و برای مردان ۶۶ سال است. ادیان مسیحیت، هندو و اسلام اصلی ترین ادیان آن است. ۵۵ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۱۸ درصد هندو و ۵ درصد مسلمان هستند. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است. انگلیسی تنها زبان رسمی کشور است؛ اما گویش های محلی کریول مانند انگلیسی ترینیدادی و توباگویی، کریول ترینیدادی و کریول توباگویی، رایج ترین زبان گفتاری مردم ترینیداد و توباگو می باشند. همچنین دولت این کشور آموزش زبان اسپانیایی را تشویق می کند، زیرا این کشور در نزدیکی سواحل آمریکای لاتین اسپانیایی زبان واقع شده است.

اکثریت جمعیت کشور در جزیره ترینیداد سکونت دارد و پایتخت و شهرهای اصلی کشور نیز در همان جزیره هستند. بزرگ ترین سکونتگاه در توباگو شهر اسکاربرو است. دو گروه نژادی غالب در ترینیداد و توباگو عبارتند از آفریقایی تباران و هندوستانی ها. آفریقایی تباران که ۳۹ و نیم درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، توسط انگلیسی ها برای بردگی از آفریقا به این محل آورده شدند. هندوستانی ها که ۴۰٫۳ درصد از جمعیت کشور هستند، نوادگان کارگران پیمانکاری هستند که از هند بریتانیا به ترینیداد و توباگو آمدند. بقیه جمعیت کشور تبارهایی آمیخته دارند.

اکثر مسلمانان این کشور، که بیشتر هندی تبارند، مذهب سنی حنفی دارند. مسلمانان هندی تبار ترینیداد و توباگو عموماً در جنوب کشور و در جزیره ترینیداد زندگی می کنند؛ و مسلمانان افریقایی تبار عموماً در جزیره توباگو ساکنند. در این کشور تعداد کمی مسلمان چینی نیز ساکنند. در سال ۱۱۵۶ خورشیدی (۱۷۷۷ میلادی)، در میان بردگانی که از غرب آفریقا برای کار به ترینیداد و توباگو آورده شدند، عده ای مسلمان وجود داشت. این مسلمانان عموماً از قبیله ماندینگو، ساکن در کشور سنگال، بودند که در حدود سال ۱۱۱۹ خورشیدی (۱۷۴۰ میلادی) اسلام را پذیرفته بودند. مسلمانانِ این گروه عموماً در پورت آو اسپین زندگی می کردند و به عربی سخن می گفتند.

جزیره ترینیداد و توباگو

مراسم محرم در ترینیداد و توباگو

کشور جزیره ای ترینیداد و توباگو در آمریکای مرکزی، نزدیک به ۲۰۰ سال است که شاهد برگزاری آیین های ویژه ماه محرم و صفر است. مردم این کشور، امام حسین علیه السلام را با نام «هوزیه» می شناسند و همه مردم در مراسم عزاداری عاشورا شرکت می کنند. در این مراسم علاوه بر نمادهای مختلفی که به کار گرفته می شود، ۴ طبل سفالی و پوستی به صدا در می آید که طبل اول نشانه دعوت مردم کوفه از امام حسین علیه السلام، طبل دوم نشانه نیرنگ و خیانت مردم کوفه به مسلم بن عقیل و امام حسین علیه السلام، طبل سوم نشانه جنگ امام حسین با لشکریان یزید و همچنین طبل چهارم نشانه شهادت امام حسین علیه السلام و یاران او در صحرای کربلاست.

عزاداری در شهرهای «سن جیمز» و «سید روس» این کشور، از روز هفتم محرم شروع می شود و مردم در روز عاشورا از خوردن گوشت و آب خودداری می کنند و به جای آن تنها میوه و سبزیجات و شیر می خورند. این مراسم در ساعت ۱۵:۳۰ به نشانه وقت شهادت امام حسین علیه السلام پایان می یابد و شرکت کنندگان غیرشیعه محل برگزاری مراسم را ترک می کنند تا شیعیان به دعا بپردازند و شیعیان نیز پس از خواندن دعا به خانه های خود می روند.

محرم در ترینیداد و توباگو

پوشش مردم ترینیداد و توباگو

بیشتر ترینیدادها لباس مدرن به سبک غربی می پوشند. ” jac پیراهن کارائیب”، یک ژاکت کمربند که با روسری و بدون پیراهن پوشیده شده است، در بین مردان در بندر اسپانیا محبوب است. برخی از اعضای جمعیت هند و آسیای هند این لباس پوشیده از جمله عمامه ­های مردانه و ساری ­های زنانه پوشیده شده اند. پوشش های عمومی برای مردم ترینیداد و توباگو شامل موارد زیر است:
  • شلوارک ، شلوار پنبه­ای ، پیراهن آستین کوتاه برای قدم زدن های گاه به گاه.
  • کاپشن­های مسافرتی با جیب­های زیاد..
  • ژاکت های سبک یا ژاکت کش باف پشمی. …
  • کت و شلوار و شلوار برای شام های رسمی.
  • شلوار جین و پیراهن آستین بلند برای شب های سرد. …

غذاهای ترینیداد

بسته بندی روتی (استفاده از پاراتا یا دالپوری) یکی دیگر از ظرافت­ های معروف هند است که از روتی تشکیل شده است که سبزیجات توت فرنگی، ماهی توت فرنگی (نخود فرنگی) و آلو (سیب زمینی)، مرغ توت فرنگی، میگوهای فرفورژه، بز صدف دار، اردک فرنگی، حلزون های توت فرنگی و غیره را می پوشاند. شیرینی ­های هندی نیز به خصوص در مورد تعطیلات هندو بسیار محبوب هستند. Debe در ترینیداد جنوبی یک مقصد محبوب برای این غذاها است. پخت و کوسه (محبوب ترین در ساحل ماراکاس در سواحل شمالی ترینیداد) یک غذای سرخ شده است که با میوه های تازه مانند آناناس در صدر قرار دارد. سبزیجات مانند خیار و سالاد؛ و انواع سس ها و ادویه ها سوسیس از پای خوک، گاو یا مرغ تهیه می­ شود و با پیاز، سیر، نمک، پیمنتو، فلفل دلمه ای، لیمو و چادون بنی چاشنی می شود. آن را گرم (عمدتا) یا کمی سرد (دمای اتاق) سرو می کنند.

یک غذای بسیار پرطرفدار و ملی که دارای ریشه­ های کاملاً آفریقایی است، کالالو است، یک بشقاب تهیه شده از برگ­ های جوان یا برگ­ های تارو، بامیه که به صورت محلی معروف به اوکرو، خرچنگ یا پیگت، کدو تنبل، پیاز، شیر نارگیل، پیمنتو و چاشنی های سبز است. غذاهای ترینیداد و توباگو معمولاً کباب شده هستند. مجموعه ­ای از ماهی و غذاهای دریایی را می ­توان در سراسر ترینیداد و توباگو، مانند خریداری ماهی پرنده، ماهی شاه، carite، میگو، sapatay، ماهی قرمز، میگو، ماهی بونیتو، خرچنگ، صدف حلزونی و خرچنگ، تیلاپیا و cascadura فصلی مشاهده کرد. یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترینیداد، اردک فرنگی است که با روتی یا برنج سرو می شود. مسابقات آشپزی اردک محلی، اغلب متفاوت برگزار می شود.

هنر در ترینیداد و توباگو

کارناوال مشهورترین هنر نمایشی ترینیداد است که باعث جذب گردشگر ، مهاجران ترینیداد و محققان خارج از کشور می شود. طراح ماسکراد پیتر مینشال یکی از معروف ترین در سطح بین المللی است. وی مدیر هنری برای افتتاحیه و اختتامیه المپیک 1992 در بارسلونا، المپیک 1996 در آتلانتا و مراسم افتتاحیه جام جهانی 1994 در ایالات متحده بود. اجراهای زنده کالیپسو و فولاد باند در فصل کارناوال (کریسمس از طریق عید) اتفاق می افتد. یک سنت اجرای رقص در حوالی بریل مک برنی و تئاتر کوچک کارائیب واقع شده است.

ترینیداد و توباگو به دلیل آن که خاستگاه موسیقی کالیپسو و سازی به نام تابه فولادی است، شهرت دارد. به خاطر ریشه های گوناگون مردم ساکن ترینیداد و توباگو، این کشور شاهد برگزاری جشن ها و آیین های متفاوتی در طول سال است. سبک دیگری از موسیقی که در ترینیداد و توباگو پدید آمده سوکا نام دارد که آمیزه ای است از کالیپسو با دیگر سبک ها.

سخن آخر

جمعیت کشور ترینیداد و توباگو در حدود یک میلیون نفر اعلام شده است. این کشور کم جمعیت است و مردمان اغلب همدیگر را می شناسند. مشخص است که کشور ترینیداد و توباگو به واسطه موقعیتی که دارد فرهنگ زندگی وسیع تری را شامل شده است موقعیت فرهنگی در این کشور به نسبت کشورهای دیگر بهتر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان