دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

آشنایی با لیست سوغات کیش 

چهارشنبه، 13 مهر 1401
کد خبر: 225411
ساعدنیوز : تا به حال به جزیره کیش سفر کردید؟ در رابطه با سوغاتی‌های کیش چه قدر اطلاعات دارید؟ جزیره کیش یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصدی است که هر گردشگری آن را انتخاب می‌کند.

تا به حال به جزیره کیش سفر کردید؟ در رابطه با سوغاتی های کیش چه قدر اطلاعات دارید؟ جزیره کیش یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصدی است که هر گردشگری آن را انتخاب می کند.

حالا موضوع مهمی که وجود دارد سوغاتی است. این یک رسم قدیمی است که هر فردی که به مسافرت می رود، برای دوستان و نزدیکانش هدایایی را می آورد و این هدیا چیزهایی هستند که در شهر مقصد معمول تر می باشند.

حالا سوالی که برای افرادی که با تور کیش از تهران سفر می کنند پیش خواهد آمد این است که بهترین سوغاتی های کیش چیست؟ در این مطلب شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

کدام خوراکی ها به عنوان سوغاتی کیش شناخته می شوند؟

فکر می کنم پاسخ به این سوال آسان باشد. کیش یک جزیره است که تعداد زیادی از مردم آن به شغل ماهیگیری مشغول هستند و این باعث می شود که ماهی و میگو آن حرف نداشته باشد. اگر به کیش سفر کرده باشید و از غذاهای دریایی آن خورده باشید، متوجه می شوید که مزه آن ها بی نظیر است و هیچ کجای دیگر یافت نخواهد شد.

شما می توانید از ماهی های مشهور جزیره کیش مانند ماهی تن، هامور، سرخو، مقوا، سنگسر، ساردین و ... به عنوان سوغاتی استفاده کنید و خوشمزه ترین ماهی ها و میگوها را به عزیزان خود هدیه کنید. البته لازم به ذکر است که قیمت محصولات دریایی در کیش مناسب تر است.

در رابطه با میگو کیش اگر بخواهیم به صورت مختصر توضیح دهیم باید گفت که مهم ترین محصول دریایی کیش محسوب می شود و شاه میگویی به نام لابستر، معروف ترین آن ها می باشد. مطمئن باشید که لابستر سوغاتی فراموش نشدنی خواهد شد. تعداد زیای از افرادی که با تور کیش از شیراز سفر می کنند، از این گزینه به عنوان سوغاتی استفاده می نمایند.

از حنا به عنوان سوغاتی زینتی استفاده کنید

اگر به این جزیره سفر کرده باشید، تزئینات بانوان جنوبی با حنا را حتما مشاهده کردید. البته این موضوع در فیلم ها و مستندهایی که از جزیره پخش می شود نیز دیده می شود. در حالت کلی بانوان جنوبی دارای لباس و ظاهری خاص هستند که به صورت سنتی از قدیم وجود داشته و حنا نیز جزء آن می باشد.

به همین دلیل بهترین و مرغوب ترین حنا را می توانید در کیش پیدا کنید. این یکی از بهترین سوغاتی های کیش می باشد و البته می تواند مختص بانوان بوده و یا حتی می توانید از آن در مراسم حنابندان استفاده کنید.

خرید پوشاک به عنوان سوغاتی

همین که وارد کیش شوید با مراکز خرید زیادی رو به رو خواهید شد که انواع و اقسام لباس ها و اجناس مختلف را ارائه می نمایند. شما می توانید هر کیفیت و برندی که بخواهید را در این پاساژها پیدا کنید و با قیمتی مناسب آن ها را خریداری نمایید.

کیفیت و تنوع این اجناس به قدری بالاست که تعدادی از افراد هر ساله به این جزیره سفر می کنند تا تمامی خریدهایشان را از آنجا انجام دهد. حالا با توجه به این توضیحات، به نظر شما نمی توانیم از پوشاک به عنوان سوغاتی استفاده کنیم؟

خرید لباس های مختلف و زیبا برای عزیزانتان قطعا می تواند آن ها را خوشحال کند.

نظر شما در رابطه با صنایع دستی به عنوان سوغاتی چیست؟

بانوان این جزیره بسیار هنرمند هستند. به این دلیل شما می توانید انواع و اقسام صنایع دستی را در جزیره کیش پیدا کنید. زیبایی این صنایع دستی واقعا خیره کننده بوده و برای افرادی که عاشق هنر هستند، به عنوان بهترین سوغاتی محسوب می شود.

این صنایع با استفاده از وسایلی مانند سنگ های خاص دریا، مرجان و پولک ساخته می شود و اصالت جزیره کیش در آن به وضوح دیده می شود.

البته محصولاتی نیز وجود دارند که با حصیر درست می شوند و دارای تنوع بسیار زیادی هستند و در آخر می توان به گلیم سوزنی و زیورآلات خاص نیز اشاره کرد.

انواع قهوه و شکلات به عنوان سوغاتی خاص

جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد تجاری محسوب می شود و این موضوع باعث شده تا تنوع قهوه و شکلات در آن بسیار زیاد باشد. شاید این محصولات به صورت بومی به کیش تعلق نداشته باشند ولی به همان دلیلی که بیان کردیم، شما می توانید انواع مراکز خرید قهوه و شکلات را در کیش پیدا کنید و از تنوع و جذابیت آن ها تعجب نمایید. مطمئن باشید که این دو محصول بهترین قیمت را در کیش دارند.

انواع برندهای فوق معروف قهوه مانند علما، کاوندیش، لینت، الیت، فراگاتا، ایگل پریمیوم، اتی، کلاسنو، گیلیان و ... در این جزیره به راحتی پیدا می شود و شما می توانید از آن به عنوان بهترین سوغاتی برای افرادی که عاشق قهوه هستند استفاده نمایید.

خرما و مرکبات

جزیره کیش دارای آب و هوای گرمسیری و شرجی بوده و به دلیل داشتن خاک بسیار مناسب، بهترین خرما و مرکبات را دارد. نخل های بسیار زیادی در سراسر این جزیره دیده می شوند که گواه این موضوع می باشند. شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین انواع خرما و رطب، به همراه مرکبات را از کیش بخرید و به عنوان سوغاتی یا مصرف شخصی به منزل ببرید.

البته فرآورده های کناره مانند عسل خرما، چیپس خرما و شیره خرما نیز می توانند به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه ترین گزینه ها برای سوغاتی محسوب شوند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
سابمیت مقاله چیست؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک