ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با پلتفرم پلی دپ (PlayDapp) و توکن PLA

  دوشنبه، 03 بهمن 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
آشنایی با پلتفرم پلی دپ (PlayDapp) و توکن PLA
با رشد بازی‌های بلاک چینی هر روز به تعداد بازی‌ها، کاربران و پلتفرم‌های ارائه ‌دهنده این حوزه افزوده می‌شود. پلتفرم PlayDapp یکی از پلتفرم‌های پیشرو در صنعت متاورس و ساخت بازی‌های کریپتویی است که در ادامه مطلب با آن آشنا می شویم.

ارز دیجیتال پلی دپ (PLA)، یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است که به PlayDapp توان و قدرت می دهد. همچنین یک پلتفرم بازی بلاک چین و بازار توکن های تغییرناپذیر یعنی (NFT) بوده و توسط گروهی ۴۰ نفره از متخصصان صنعت بلاک چین طراحی و راه اندازی شده است.ارز دیجیتال بومی شبکه PlayDapp روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و با نام اختصاری PLA شناخته می شود. این ارز به عنوان توکن کاربردی در بازی پلی دپ استفاده می شود.

پلتفرم PlayDapp چیست؟

تاکنون بازی های متنوعی در شبکه های بلاک چینی ساخته شده است و هر کدام از آن ها ویژگی ها، کاراکترها و استراتژی مخصوص به خودشان را داشته اند. این بازی ها تجربیات جدیدی را با توجه به سبک بازی در اختیار کاربران قرار می دهند. پلتفرم PlayDapp بازی های مختلفی در ژانر های مختلف ساخته و در اختیار کاربران قرار داده است. همچنین این پلتفرم بازی های جدیدی نیز در دست ساخت دارد و محدود به چند بازی خاص نیست. پلی دپ یک پلتفرم از بازی هایی ویدیوئی مبتنی بر بلاک چین اتریوم و پالیگان است و کاربران در آن می توانند با بازی کردن به کسب درآمد بپردازند و همچنین کاراکترهای این بازی که به صورت توکن های غیر مثلی (NFT) هستند در بازار (Market Place) این بازی به فروش برسانند.

یکی از قابلیت هایی این پلتفرم این است که اگر بازیکن در طول بازی شکست بخورد، کاراکتری که او به صورت NFT خریداری کرده یا در طول بازی به دست آورده، از بین نمی رود و هنوز به او تعلق دارد. کاربرانی که از این پلتفرم برای بازی کردن استفاده می کنند، می توانند کاراکترهای غیر مثلی خود را به صورت فرد به فرد (C2C) در بازار (Market Place) این پروژه با قیمت دلخواه خودشان به فروش برسانند. یکی از ویژگی های منحصربه فرد این پلتفرم همکاری آن با شرکت سامسونگ یکی از شرکت های بزرگ تکنولوژی در جهان است. این همکاری باعث شده تا مسیر توسعه برای PlayDapp بسیار سریع تر و هموارتر از سایر رقبای خود در این حوزه باشد

هدف و ایده پلتفرم PlayDapp چیست؟

پلی دپ در نظر دارد افراد علاقه مند به بازی های رایانه ای را که در بازی های غیر بلاک چینی مشغول به فعالیت هستند، وارد بازی های بلاک چینی کند. PlayDapp قصد دارد اکوسیستمی از ارزهای دیجیتال و NFTهای مختلف را که در قالب کاراکترهای بازی به کار برده می شوند، به وجود بیاورد. این پروژه قصد دارد به بزرگ ترین پلتفرم بازی های سبک PRG روی تلفن های همراه تبدیل شود تا به واسطه آن افراد مختلف بتوانند، به راحتی به بازی های بلاک چینی دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر توسعه دهندگان بازی های مختلف بتوانند به راحتی بازی های محبوبی را که روی بلاک چین نیستند توسط این پلتفرم به بازی های بلاک چینی تبدیل کنند.

بازی های سبک نقش آفرینی (Role Playing Game) در واقع بازی هایی هستند که در آن ها بازیکن ها هدایت یک قهرمان یا گروهی از قهرمانان را در دنیای بازی به دست می گیرند. در این بازی ها بازیکن ها با هدایت نقش اصلی داستان بازی سعی می کنند تا ماموریت های مختلفی را انجام دهند تا خط داستانی بازی را به پایان برسانند. در این بازی ها بازیکن ها علاوه بر مبارزه با دشمنان باید به گشت وگذار، حل کردن معماهای بازی، صحبت با سایر شخصیت های بازی و غیره بپردازند. یکی از مشخصه های این سبک از بازی ها این است که خود بازیکن قهرمان بازی را می سازد و ویژگی های مختلف آن را تعیین می کند. همچنین این پلتفرم می خواهد بازی های خود را روی بلاک چین های مختلف گسترش دهد تا طیف وسیع تری از کاربران حوزه بلاک چین بتوانند، روی شبکه های مختلف در این پلتفرم بازی کنند.

پلتفرم PlayDapp

پلتفرم PlayDapp چگونه کار می کند؟

پلتفرم PlayDapp از کیت توسعه نرم افزاری اختصاصی خود (Software Development Kit) برای ساخت بازی های بلاک چینی استفاده می کند. PlayDapp SDK بار توسعه دهندگان بازی های ویدئویی را برای ساخت زیرساخت های بلاک چین کاهش می دهد؛ علاوه بر این به عنوان یک کاتالیزور برای گسترش اکوسیستم بازی های بلاک چینی در جهان عمل می کند. به بیان ساده تر پلتفرم پلی دپ یک راه حل برای مدیریت بازی های بلاک چین است که به توسعه دهندگان در ساخت بازی و ورود به دنیای بلاک چین، کمک می کند. این پلتفرم به آن ها کمک می کند بدون نیاز به دانش بلاک چین بتوانند آیتم های بازی های خود را به صورت NFT در بیاورند و بازی های خود را به بازی های بلاک چینی تبدیل کنند.

سانگ چانگ (Sang Chung) رئیس بخش تجاری پلتفرم پلی دپ در این زمینه می گوید: PlayDapp SDK یک راه حل بهینه است که باری که بر دوش توسعه دهندگان بازی هاست کاهش می دهد و به آن ها در پذیرش فناوری بلاک چین کمک می کند. ما امیدواریم که شرکت های بازی های سنتی به سرعت به روند تغییر با استفاده از پلی دپ بپیوندند و بتوانند در سریع ترین وقت ممکن، به جمع اکوسیستم بازی های بلاک چینی وارد شوند.

PlayDapp چه کاربردهایی دارد؟

ارز دیجیتال PLA به عنوان توکن اصلی پلتفرم پلی دپ، در پردازش تراکنش های این پلتفرم و خرید و فروش اقلام NFT در بازی ها و بازار جهانی C2C نقش دارد. زمانی که کاربران با استفاده از PLA کالایی را در پلتفرم خریداری می کنند، این ارز به حساب توسعه دهندگان واریز می شود.هدف توسعه دهندگان این پلتفرم جذب افرادی است که در گذشته درگیر بازی های رمزنگاری نشده اند. درواقع با جذب آن ها، می تواند این گروه را وارد دنیای بازی های بلاک چین کرده و با ارائه خدماتی خاص، دسترسی افراد به سایر بخش های صنعت را امکان پذیر می کند. برای دستیابی به این هدف، پلتفرم پلی دپ سیستم های خود را به چندین راه حل PG مجهز کرده و به کاربران این اجازه را می دهد تا بدون داشتن هیچ رمز ارزی از بخش بازی (gaming section) لذت ببرند.

ارز دیجیتال PLV علاوه بر آنکه در تراکنش های شبکه استفاده می شود، کاربردهای دیگری دارد که از مفاد و مقررات اصلی مبتنی بر بلاک چین که عموماً در این صنعت در دسترس هستند، متفاوت است. علاوه بر این، از آنجا که امکان مبادله PLV با سایر ارزهای دیجیتال پایدارتر مانند BNB و USDC وجود دارد، ارزش این ارز می تواند فراتر از ارزش پلتفرم گسترش پیدا کند.

مزایای پلتفرم PlayDapp

پرداخت کمیسیون بالا یکی از مشکلات بزرگ گیمرهای بازی های بلاک چینی است. معمولاً در صنعت بازی های بلاک چین، برای اینکه بازیکنی بتوانند پول خود را از سیستم خارج کند، باید کمیسیون بالایی را بپردازد. پلی دپ با کاهش میزان کمیسیون ها، این امکان را فراهم کرده تا گیمرها بتوانند بیشترین بهره را از بازی های خود ببرند.در حال حاضر در صنعت بازی های بلاک چینی تنوع در بازی های Play to earn کم است. پلتفرم پلی دپ برای حل این مشکل یک بخشی به نام Game Library ایجاد کرده تا کاربران بتوانند به طیف وسیعی از بازی ها مانند coin pusher games، battle royale games، MMORPGs، RPGs و… در این بخش دسترسی داشته باشند.

  • سیستم پلی دپ از نظر ارائه گزینه های پرداخت بسیار سازگار است.
  • می توان ارز دیجیتال PLA را در تمام کیف پول های پشتیبان استاندارد ERC20 ذخیره کرد.
  • از آنجا که این ارز در استاندارد ERC20 ساخته شده مخاطبان بسیار زیادی دارد.

سرویس های بازی پلی دپ چیست؟

همانطور که در بخش بازی پلی دپ چیست، اشاره کردیم، این پلتفرم تشکیل شده از بازی های متنوع در ژانر های گوناگون، که این سرویس را می توان مهم ترین سرویس بازی پلی دپ دانست. از سوی دیگر پلتفرم playdapp سرویس های دیگری را ارائه کرده است که بهتر است آن ها را بدانید.

  • بازی ها: برای شروع بازی در پلتفرم پلی دپ، ابتدا باید وارد وبسایت playdapp.io شوید، سپس از قسمت بازی ها وارد صفحه بازی شوید. در این قسمت بازی هایی که تحت شبکه این پلتفرم طراحی شدند را مشاهده می کنید که در حال حاظر تنها بازی های CryptoDozer ،DozerBird ،DozerTreasures و Along With The Gods موجود می باشد. بهتر است بدانید که در حال حاظر بسیاری از بازی های مهیج دیگری در حال ساخت می باشند که در آینده نه چندان دور، پلی دپ آن را در به انتشار خواهد گذاشت.
  • بازار یا مارکت: پلتفرم پلی دپ دارای بازار اختصاصی است. کاربران می توانند با مراجعه به بازار پلی دپ، از هر یک از شبکه های اتریوم یا پالیگان، به خرید و فروش کاراکترهای مختلف بپردازند.
  • سرویس Bridge پلتفرم پلی دپ: در این قسمت بازیکنان می توانند با مراجعه به قسمت Marketplace و مراجعه به بخش My Items و کلیک روی گزینه Collection، توکن های غیرمثلی NFT خود را که روی شبکه اتریوم است، به شبکه پالیگان یا بالعکس تبدیل کنند. این سرویس بیشتر مناسب کسانی است که قصد دارند معامله خود را با کارمزد کمتری انجام دهند.

توکن PLA چیست؟

توکن PLA توکن بومی پلتفرم PlayDapp است. این توکن در شبکه اتریوم و پالیگان با استاندارد ERC-20 ساخته شده است. از این توکن به منظور اهداف مختلفی از جمله خرید و فروش شخصیت های NFT، پاداش دهی به بازیکنان و پرداخت کارمزد شبکه استفاده می شود.در مجموع ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد از این توکن وجود خواهد داشت که به شرح زیر توزیع می شوند:

  • ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰ واحد متعلق به سرمایه گذاران و شرکای پلتفرم پلی دپ است.
  • ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد به رشد اکوسیستم پلی دپ اختصاص پیدا می کند.
  • ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ واحد به تیم سازنده آن اختصاص دارد.
  • ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ واحد به مشاوران و توسعه دهندگان تعلق می گیرد.
  • ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ واحد برای امور بازاریابی اختصاص دارد.

معرفی تیم سازنده PlayDapp

سازندگان پلتفرم پلی دپ کار خود را با ساخت کیت توسعه نرم افزاری مخصوص این پلتفرم آغاز کردند. تیم PlayDapp گروهی متشکل از ۴۰ توسعه دهنده، اپراتور، بازاریاب و طراح است که تجربه ۱۰ تا ۲۰ سال فعالیت در زمینه بازی های آنلاین و موبایلی را دارا هستند. یکی از بنیان گذاران و رئیس بخش بازرگانی این پلتفرم، سانگ چانگ (Sang Chung) نام دارد او سابقه دو دهه فعالیت در صنعت بازی و فناوری اطلاعات را در کشوره کره داراست. سانگ فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی از دانشگاه لافبورو (Loughborough University) کره است. او پیش از فعالیت در پلی دپ به عنوان سرگروه شرکت NCSOFT که یک شرکت توسعه تجارت بین المللی است، فعالیت داشته است.

یکی دیگر از بنیان گذاران این پلتفرم و مدیرعامل این شرکت کیونگ چوی (Kiyong Choi) نام دارد. او حدود ۱۱ سال سابقه کار در صنعت بازی سازی در کشور کره را داراست. کیونگ تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه یونسی (Yonsei University) در کشور کره گذرانده است. کیونگ چوی پیش از پیوستن به پلی دپ به عنوان مدیر مالی در شرکت Supertree که یک شرکت توسعه خدمات مبتنی بر بلاک چین است، فعالیت داشته است.

خرید و نگهداری توکن PLA

توکن PLA را می توان از صرافی های متمرکز کوینبیس، بایننس، پولونیکس، کوینکس، Gate.io ,Crypto.com ,MEXC ,Upbit و MandalaExchange خریداری کرد. همچنین این توکن را می توان در صرافی های غیر متمرکز یونی سواپ (ورژن ۲) و کوئیک سواپ (Quickswap) خریداری کرد. صرافی کوئیک سواپ دکس شبکه پالیگان است و امکان تبدیل رمز ارزهای روی این شبکه را برای کاربران فراهم می کند.توکن PLA را می توان در کیف پول های نرم افزاری متامسک، کوین بیس، تراست ولت، مث ولت، سیف پل، هایپر پی، BRD Wallet و ImToken ذخیره سازی کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (233 نظر) مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد (109 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (47 نظر) چرا رهبر انقلاب در زمان ایراد خطبه نماز عید فطر بغض کردند؟ (34 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (23 نظر) مراسم تشییع پدر شهاب حسینی، قبادِ سریال شهرزاد با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت سارا و نیکای پایتخت در یک رستوران لوکس و شیک/ رنگ کیکشون چقدر دلبره+عکس (18 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شیرازی، با نوشته جالب پشت خاور اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: وقتی دختره بهش میگه به فوکول من گیر نده +ویدئو😂👌 (14 نظر) خلاقیت منحصربفرد شهرداری کرمانشاه با رنگ آمیزی پیاده راه برای زیباسازی/ماشالله به این هنر+عکس (14 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (14 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (15 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (14 نظر) خلاقیت و هوش کودک ایرانی در راهسازی/مهندسی تو خون این بچه ست+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت جالب و خنده دار یک دانش آموز تنبل در امتحان عربی/ مرزهای تقلب رو جا به جا کردین!+عکس لباس عروس شیک و ساده مریم امیرجلالی، ناهید سریال "خانه به دوش"/ آقای داماد زیادی شبیه یوسف تیموریه، نیست؟ ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هدفمند مادر ایرانی با بامیه‌های مونده از ماه رمضان+عکس/چیزی نیست همونه فقط تغییر کاربری داده🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند لحظه عجیب ترکیدن نورافکن استودیو در پخش زنده شبکه خبر+ویدیو (عکس) تفریح هیجان انگیز و خفن نیکای سریال "پایتخت" در شهربازی استکهلم سوئد! شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس وقتی نصاب سینک ظرفشویی واحدهای عملی دوره‌اش رو آنلاین پاس کرده+عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 مهدکودک: آری یا خیر؟ (ویدئو) سوت بلبلی زدن بامزه نعیمه نظام دوست و سمیرا حسن پور در برنامه "اسکار" مهران مدیری/ بقول بهنام تشکر؛ نعیمه میتونه! سنگ تمام پوریا پورسرخ در چیدمان میزغذا و میز میوه در میزبانی از بازیگران و دوستانش در خانه رویایی و اروپاییش+عکس/ چقد خوش سلیقه و تمیز👌 نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران امیرمحمد یزدانی مدال آور کشتی/ این ماشین نیست هواپیماست +عکس عکسهای یادگاری هستی مهدوی فر، رهایِ سریال مادرانه با چهره های فوتبالی در رستورانی لاکچری و روباز/ علی دایی و کارلوس کی‌روش و... جدیدترین عکس روژا، دختر مو فرفری و بانمک مهدی سلطانی، اردلان سریال "مادرانه" + عکسهای قدیمی
تیتر امروز   
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس