دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

آشنایی با شبکه سینتروپی (Syntropy) و توکن NOIA 

دوشنبه، 31 مرداد 1401
سینتروپی شبکه‌ای است که در راستای توسعه اینترنت غیرمتمرکز و امن به‌وجود آمده است و به شبکه‌ای از نودها امکان اشتراک‌گذاری پهنای باند و اتصال ایمن به سرویس شبکه هوشمند و بدون نیاز به اعتماد را می‌دهد. در ادامه بیشتر با این شبکه و توکن آن آشنا می شویم.

شبکه سینتروپی Syntropy برای حل مسائل رایج در چارچوب فعلی اینترنت، از جمله امنیت، حریم خصوصی، حاکمیت، عملکرد، قابلیت اطمینان و استفاده ناکارآمد از منابع طراحی شده است. توکن بومی شبکه سینتروپی NOIA در 5 ژانویه 2020 راه اندازی شد، در حالی که Syntropynet در سال 2017 تأسیس شد. در ادامه بیشتر با این شبکه آشنا می شوید.

شبکه Syntropy چیست؟

شبکه سینتروپی، پلتفرمی متن باز و غیر متمرکز است که با هدف توزیع عادلانه اینترنت، حفظ حریم خصوصی افراد و ارائه نسل جدیدی از فناوری ارتباطی در سال 2017 آغاز به کار کرد. این شبکه با تبدیل اینترنت عمومی به نسل جدیدی از اینترنت که از امنیت و حریم خصوصی بالاتری برخوردار است سعی در از بین بردن واسطه ها و اشخاص ثالث و بهبود کارایی اینترنت و کاهش هزینه های آن دارد.در این شبکه نودها می توانند پهنای باند خود را با دیگران به اشتراک گذاشته در بستری امن و رمزنگاری شده و با استفاده از مدل اقتصادی این پروژه که NOIA نام دارد به تبادل داده ها و اطلاعات بپردازند.

بنیانگذاران Syntropy چه کسانی هستند؟

Syntropy توسط William B. Norton، Jonas Simanavicius، Domas Povilauskas و Domantas Jaskunas تأسیس شد. ویلیام بی نورتون یکی از بنیانگذاران و رابط فنی ارشد است که مسئول راه اندازی فعالیت های توسعه ای برای ایمن سازی شرکای احتمالی، مشتریان و تامین کنندگان برای راه حل بخش نرم افزار NOIA معروف به اینترنت قابل برنامه ریزی است. او همچنین بنیانگذار DrPeering است. قبل از آن، او به عنوان دانشمند ارشد در Console Connect Inc و افسر ارشد استراتژی در IIX بود. او همچنین به عنوان کارشناس همتای اینترنت در پنل مشاوره ETICS – کمیسیون اروپا کار می کرد و یکی از بنیان گذاران و رابط فنی ارشد در Equinix بود. او همچنین به مدت 11 سال مدیر گروه مهندسی اینترنت در Merit Networks دانشگاه میشیگان بود.

جوناس Jonas Simanavicius یکی از بنیانگذاران و CTO در Syntropy است و مدیر ارشد فناوری Clouder است. جوناس توسعه دهنده برنامه های کاربردی در JPMorgan Chase& Co، توسعه دهنده و مشاور اپلیکیشن موبایل در Techsnapp Ltd، و توسعه دهنده و مشاور برنامه های کاربردی موبایل در Approar Ltd بود. Domas Povilauskas یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Syntropy و یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Tellq است. قبل از آن، او در Trader خوداشتغال بود و یک تحلیلگر مالی در Value Square و یک تحلیلگر مالی در Orion Securities UAB FMI بود.Domantas Jaskunas یکی از بنیانگذاران و COO Syntropy و همچنین یکی از بنیانگذاران Tellq است. قبل از آن، او یک تحلیلگر در SilverSea Asset Management و یک دستیار مالی در Gaotime بود.

شبکه سینتروپی چطور کار می کند؟

شبکه سینتروپی زیرساختی است که ترافیک اینترنت را به صورت هوشمند مسیردهی می کند. این کار را به واسطه پروتکل DARP امکان پذیر می سازد. DARP یا Decentralized Autonomous Routing Protocol پروتکل مسیریابی خودکار غیرمتمرکز و اختصاصی است که به شبکه اجازه می دهد تا ترافیک را در مسیرهای بهینه هدایت کرده و مسیرهای پیشفرض اینترنت جهانی را نادیده بگیرد.

DARP متشکل از صدها گره با عملکرد بالا در شبکه ابری و هزاران گره در شبکه سینتروپی است. اجراکنندگان نود در ازای میزان ترافیکی که در شبکه ارسال می کنند، توکن NOIA دریافت می کنند. نودهای DARP به طور پیوسته اطلاعات مدت زمان تاخیر (Latency) شبکه را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و یک لایه هوشمند جهانی برای مسیرهای اینترنتی فراهم می کنند. سینتروپی یک اینترنت کاملا بدون نیاز به اعتماد که به صورت سراسری رمزنگاری شده است را ارائه می کند. تیم ها و توسعه دهندگان هم می توانند با استفاده از زیرساخت های سینتروپی، شبکه خود را ایجاد کنند.

سینتروپی از مکانیسم اجماع گواه اثبات سهام نود نامزد شده یا Nominated Proof-of-Stake (به اختصار NPoS) استفاده می کند. این سازوکار به نودها اجازه می دهد تا برای مشارکت در اجماع به عنوان تاییدکننده، نامزد شوند. نودها برای مشارکت در این فرآیند باید توکن های NOIA را استیکینگ یا سپرده گذاری کنند و بدین نحو امنیت شبکه را تضمین نمایند.پلتفرم سینتروپی یا Syntropy Platform، اولین محصول ساخته شده در بستر شبکه سینتروی است. این پلتفرم سلف سرویس به تیم ها امکان می دهد تا ارتباطات امنی بین تمام نقاط پایانی (Endpoint) خود ایجاد کرده و آن را مدیریت کنند. هر نقطه پایانی گره ای است که ارتباط سرویس وب با اینترنت جهانی را برقرار می کند.

اهداف شبکه سینتروپی (NOIA توکن)

هدف سینتروپی این است که اینترنتی کاملا رمزنگاری شده و آزاد را در اختیار شرکت ها و میلیون ها کاربر در سراسر جهان قرار دهد. اما اهداف شبکه Syntropy چیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • پس از اتصال به شبکه سینتروپی، به واسطه رمزنگاری، کاربران دسترسی سریع تر و مطمئن تر به اینترنت خواهند داشت.
  • نرم افزار سینتروپی کاملا در بستر اینترنت ایجاد می شود و کاربران می توانند از آن (درست همانند شبکه اتریوم) به عنوان زیرساختی برای توسعه اپلیکیشن های مختلف استفاده کنند.
  • پلتفرم سینتروپی، اولین اپلیکیشنی است که روی شبکه سینتروپی ساخته شده است. این برنامه شرکت ها و سازمان های بزرگ را هدف قرار می دهد.
  • در بلندمدت، Syntropy این پتانسیل را دارد تا درصد قابل توجهی از کاربران (چه شرکت های بزرگ و چه کاربران روزمره) را به خود جذب کند.

سرویس های Syntropy Network چیست؟

استک سینتروپی (Syntropy Stack) مجموعه ای است از ابزارها و کتابخانه ها که از آن می توان برای ساخت، اتوماسیون، مقیاس پذیری و بهینه سازی اتصالات رمزنگاری شده بین هر دستگاه یا سرویسی که در یک فضای ابری، محلی یا دستگاه لبه (نقطه ورود به شبکه های اصلی) استفاده کرد. این سرویس برای توسعه دهندگان ساخته شده و با کمک آن می توانند قابلیت اتصال امن را در برنامه های خود بگنجانند یا شبکه ای کاملا اتوماتیک را مستقر کنند. این استک امکان اتصال اکثر سیستم های مبتنی بر لینوکس را با API قابل برنامه ریزی، SDK ،CLI و فایل های پیکربندی YAML فراهم می کند.ساخت VPN شخصی یکی دیگر از خدمات سینتروپی است. با استفاده از استک سینتروپی می توانید وی پی ان شخصی خود را به راحتی طراحی کنید. ساخت وی پی ان خصوصی در سینتروپی شامل این سه مرحله است:

  • راه اندازی ماشین مجازی
  • ایجاد ارتباط از طریق پلتفرم Syntropy Stack
  • اتصال پیکربندی به برنامه وایرگارد (Wireguard)

نرم افزار وایرگارد در حال حاضر از سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS پشتیبانی می کند.

ارز دیجیتال شبکه Syntropy چیست؟

توکن Syntropy که با نماد NOIA شناخته می شود. این رمزارز یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است و برای برقراری اتصال رمزنگاری سراسری، ذخیره سازی و تغییر پیکربندی شبکه، خرید و فروش قراردادهای پهنای باند و پرداخت کارمزد گس برای محاسبات استفاده می شود.از توکن NOIA تعداد یک میلیارد عدد ضرب خواهد شد که در حال حاضر 480 میلیون یعنی 48 درصد این توکن ها آزاد شده است.

کاربردهای رمزارز شبکه Syntropy

  • برقراری اتصال رمزنگاری سراسری (End-to-End Encryption)
  • ذخیره سازی و تغییر پیکربندی شبکه
  • خرید و فروش قراردادهای پهنای باند
  • پرداخت کارمزد گس برای محاسبات
  • پرداخت توکن از سوی کاربران پهنای باند به تامین کنندگان پهنای باند

خرید و نگهداری توکن نویا

رمز ارز نویا توکنی با استاندارد ERC-20 است و می توان آن را در هر یک از کیف پول هایی که از این توکن ها پشتیبانی می کند نگهداری کرد. کیف پول متامسک و تراست والتدو کیف پول نرم افزاری امن و محبوب ارز دیجیتال هستند که می توانید توکن نویا را در آن ذخیره کنید.ارز دیجیتال شبکه سینتروپی را می توانید از صرافی های زیر خریداری کنید:


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان