آشنایی با تتر USDT

  دوشنبه، 19 دی 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با تتر USDT
قیمت تتر همواره ثابت و برابر با یک دلار آمریکا است و به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران از این ارز دیجیتال پایه به عنوان مبنای معاملات خود استفاده می‌کنند. در ادامه بیشتر با این ارز آشنا می شویم.

تتر با علامت اختصاری USDT به عنوان دلار مجازی می شناسند. قیمت تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا است. تتر با ثابت ماندن ارزش خود به در امان ماندن از نوسانات شدید بازارها کمک می کند. اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید نام تتر را شنیده اید. در ادامه به بررسی بیشتر این ارز دیجیتال می پردازیم.

تتر USDTچیست؟

تتر اولین ارز دیجیتال دنیا نیست، اما پراستفاده ترین مورد شناخته می شود. این رمز ارز بیشترین حجم تبادل روزانه را در اختیار دارد و از اهمیت بسیار زیادی در فضای کریپتو برخوردار است. نماد ارز دیجیتال تتر USDT است. رمز ارز Tether را یک استیبل کوین می شناسند که ارزشی برابر پول ایالات متحده دارد. تتر در دسته بندی رمز ارزهای پایدار قرار می گیرد، به همین دلیل بدون توجه به روندی که مارکت کریپتو و دارایی های برتر آن دارند، قیمت هر واحد ارز دیجیتال USDT همواره ثابت است.

تتر USDT

تتر USDT چگونه کار می کند؟

به ازای هر واحد تتری که تولید می شود ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می کند. یعنی اگر ۴,۰۰۰,۰۰۰ واحد USDT به بازار عرضه شده باشد، باید ۴,۰۰۰,۰۰۰ دلار در خزانه بانک نگهداری شود تا قیمت آن همواره برابر ۱ دلار بماند. البته بر سر این موضوع در بین جامعه ارزهای دیجیتال شک و تردید وجود دارد و برخی این ارز دیجیتال را به عدم داشتن پشتوانه کافی متهم می کنند. بنابراین بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، عرضه تتر محدود نیست، بلکه نسبت به تقاضای بازار، واحدهای USDT جدید تولید و عرضه می شود.

ارز دیجیتال USDT در ابتدا روی لایه اومنی (Omni)، بستری روی بلاک چین بیت کوین، توزیع شد، اما اکنون روی بلاک چین هایی از جمله اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند هم عرضه می شود. این یعنی دسترسی به تتر بسیار آسان است و می توان آن را روی کیف پول های رسمی اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند (Algorand) ذخیره کرد.واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می شوند و سپس از آنجا توسط معامله گران به صرافی های دیگر می روند. بنابراین با این که تراکنش های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک چین های بزرگی انجام می شود، توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است و نمی توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید.

خالق رمز ارز Tether

ون در ولد (Van Der Velde)، جیانکارلو دوازینی (Giancarlo Devasini) و استوارت هوگنر (Stuart Hoegner) شرکت Tether Limited، که در هنگ کنگ واقع شده است، را تاسیس کردند. مشابه دیگر پروژه های رمز ارز تتر هم در ابتدای راه اندازی پستی و بلندی های فراوانی را پشت سر گذاشت، مخصوصا که در اولین سال های تاسیس آن کریپتو هنوز به اندازه کنونی داغ و پرطرفدار نشده بود. اما از شروع سال 2017 تا یک سال و نیم بعد، با سرعتی زیاد پیشرفت کرد، به طوری که ارزش بازار ارز دیجیتال USDT از 10 میلیون دلار به 2.8 میلیارد دلار رسید!

یکی از دلایل پیشرفت سریع رمز ارز Tether حمایت شدن توسط صرافی بیتفینکس بود. اکنون می دانیم تتر در عمل زیر پرچمدار صرافی نام برده قرار دارد؛ آقای ون در ولد، علاوه بر این که در سمت مدیرعامل Tether Limited مشغول به کار است، مدیرعامل یکی از بزرگترین صرافی های جهان یعنی Bitfinex نیز محسوب می شود. همکاری بین دو شرکت نام برده برای آن ها دستاوردهای زیادی داشته است. هر چه باشد، زمانی که یک فرد مدیرعامل دو غول در یک حوزه خاص باشد، می تواند کنترل بخش قابل توجهی از کل بیزینس را در مشت خود بگیرد.

ویژگی های اصلی تتر

ثبات قیمت: قیمت تتر تقریباً معادل 1 دلار آمریکا است؛ اما این موضوع همیشه صادق نیست و گاهی نوسانات بسیار کمی در قیمت این رمز ارز رخ می دهد. مثلاً گاهی قیمت آن به 0.98 یا 1.02 دلار آمریکا تغییر می کند که این موضوع به دلیل عرضه و تقاضای این رمزارز اتفاق می افتد.

  • دارای پشتوانه بودن: بنا بر ادعای شرکت سازنده تتر، تتر به وسیله ارزهای فیات مانند دلار، ذخیره نقدی و موارد مشابه پشتیبانی می شود.
  • شفافیت مالی: اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر به طور زنده قابل مشاهده و پیگیری است.
  • تبدیل آسان به پول نقد: تتر به آسانی در صرافی ها، قابل نقد کردن به ارزهای فیات است.
  • امنیت: تکنولوژی بلاکچین محور تتر، امنیت انتقال پول به وسیله آن را تامین می کند. تمامی تراکنش های انجام شده در بلاکچین تتر نیز با استفاده از ابزارهای موجود از جمله وب سایت هایی مانند etherscan در دسترس است.

از کجا تتر بخریم؟

برای خرید تتر می توانید با ثبت نام و انجام احراز هویت و تایید حساب کاربری در بهترین صرافی های ایرانی تتر خریداری کنید. خوبو یکی از سایت های زیر را برای خرید تتر توصیه می کند:

  • صرافی نوبیتکس
  • صرافی والکس
  • صرافی آبان تتر

انتقال سرمایه با تتر

با استفاده از رمزارزها می توانید سرمایه خود را به راحتی از جایی به جای دیگر با کمترین هزینه کارمزد انتقال دهید. استیبل کوین تتر می تواند بهترین گزینه باشد چرا که بدون تغییر قیمتی که سایر ارزهای دیگر مانند بیت کوین و اتریوم و … تجربه می کنند، دارایی خود را انتقال داده و در کشور دیگر نقد کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (120 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (35 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز