ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با ویژگی های افراد مثبت اندیش

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
آشنایی با ویژگی های افراد مثبت اندیش
مثبت اندیشی یا تفکر مثبت، نگرشی خوش بینانه به زندگی است. فرد خوش بین روی جنبه های خوب و سازنده موضوعات متمرکز می شود و به جنبه های مخرب و منفی زیاد توجه نمی کند. مثبت اندیشی را معادل با امیدواری نیز به کار می برند و به معنای خوشی و دیدگاه روشن نیز استفاده می کنند.

افکار مثبت و منفی

افکار مثبت، افکاری سازنده، امگیزهدهنده و انرژی بخش هستند که بر اثر تلقین، تکرار و تمرین به ذهن راه می یابند و باعث می شوند ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت کنترل فکر در اختیار ماست، در حالی که افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت، ما در اختیار تفکرات منفی خود قرار داریم.

اثرات مثبت اندیشی

مثبت اندیشی اثرات بسیار خوبی بر روی زندگی و حتی بدن ما دارد. با توجه به اینکه ذهن قدرت بالایی دارد مثبت اندیشی در بسیاری از مواقع غیرممکن ها را ممکن می کند! طبق تحقیقات، نگرش و تفکرات ما تکلیف آینده مان را مشخص می کند. به این معنی که مثبت اندیشی می تواند زمینه های اتفاقات مثبت در زندگی ما را فراهم کند. در زیر به چند مورد از اثرات مثبت اندیشی اشاره شده است:

  • وجود آرامش و اطمینان خاطر در زندگی
  • تمرکز بیشتر و بهتر بر روی موفقیت و کامیابی
  • بسیج شدن فکر و اعضای بدن برای اتفاق های خوب
  • عدم وجود مشکلات حاصل از افکار منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی

آدم های مثبت اندیش قدرتی جادویی ندارند که شما فکر کنید فاقد آن هستید. افراد مثبت اندیش به جای اینکه بگذارند استرس بر آنها مسلط شود، با مدیریت استرس و تلاش روزانه برای بهبود خود، زندگی شان را کنترل و هدایت می کنند. در این مقاله با نکاتی آشنا می شوید که افراد مثبت از انجام آنها اجتناب می ورزند، پس شما هم می توانید با توجه به این موارد و پیروی از آنها، موفقیت و خوشبختی را در خود احساس کنید.

مثبت اندیشی

۱. آنها همیشه بدترین احتمال را در نظر نمی گیرند

واقعا اگر ما خودمان اینقدر مشکلات برای خود جعل نمی کردیم، خیلی از این مشکلات اصلا وجود خارجی نداشتند. افراد مثبت اندیش می دانند عجولانه نتیجه گیری کردن معمولا کار درستی نیست. افراد مثبت اندیش به جای اینکه به خاطر سوالات بی پاسخ از کوره دربروند (مثلا به جای اینکه با خود بگویند: نکند از من خوش شان نیاید؟)، به کارهای شان می رسند و پیش خود فکر می کنند (مثلا می گویند: امم، شاید خیلی مشغله دارند!). آنها قبل از اینکه تصمیم بگیرند که شخصی غیرقابل اعتماد است، واقعا تلاش می کنند تا بیشتر از در مورد آن فرد بدانند.

تفکر مثبت

۲. در برابر حقیقت مقاومت نمی کنند

زندگی در دروغ خیلی راحت تر است، چون دروغ ها می توانند چنان بزرگ و واقعی شوند که بالاخره موجب می شوند افراد حقیقت ماجرا را فراموش کنند. افراد مثبت اندیش می دانند که باید با حقیقت روبه رو شوند و با آن کنار بیایند، چون عذر و بهانه ها هیچ وقت راهکاری برای مسائل ناخوشایند به دست نمی دهند.

۳. آنها ناراحتی ها و رنجش ها را به دل نمی گیرند

افراد مثبت اندیش درک می کنند که ناراحتی ها و رنجش ها در زندگی تنها باعث رنج مکرر و بی پایان می شوند، به همین دلیل هم آنها را به دل نمی گیرند. آنها ترجیح می دهند مسائل مربوط به گذشته را بپذیرند و فراموش کنند تا بتوانند با درس هایی که از آن رویدادها گرفته اند، قدمی به پیش بردارند.

۴. آنها لطف های کوچک را فراموش نمی کنند

شما هم خیلی راحت چیزهای کوچک را از یاد می برید؟ حتما همینطور است. اما افراد مثبت اندیش به چنین رفتاری عادت نمی کنند. در عوض آنها بابت هر لطف و مرحمتی که ببینند، فارغ از اینکه کوچک یا بزرگ باشد مراتب قدردانی و سپاس خود را بیان می کنند. آنها می دانند که چقدر احمقانه است اگر فکر کنند با داشتن وسایل و امکانات بیشتر، احساس خوشبختی خواهند کرد، آن هم وقتی که با داشته های فعلی خودشان این حس را ندارند.

۵. آنها مسئولیت های خود را به گردن دیگران نمی اندازند

افراد مثبت اندیش متوجه هستند که خود مدیرعامل و رئیس زندگی شان هستند و بنابراین، مسئولیت کامل وضعیت زندگی خود را می پذیرند. وقتی دیر می کنند، نمی گویند «در ترافیک گیر کرده بودم» یا وقتی امری را فراموش می کنند، نمی گویند «کاری پیش آمد». افراد مثبت اندیش بهانه نمی آورند که «دست خودم نیست»، چون هر کاری را که بخواهند انجام دهند، از عهده اش نیز برمی آیند.

6. افراد مثبت کارهایی را که دوست دارندانجام می دهند

اینگونه افراد مثبت همیشه به دنبال اموری می روند که خوشحالشان می کند .حتی اگر به دنبال سرگرمی می روند حتما انتخابشان را از روی علاقه انتخاب می کنند .دنبال مشاغلی هستند که دوست دارند و از روی اجبار نیست و افراد مثبت در انتخاب محیط زندگی حتما به دنبال علایق خودشان می روند .

7. افراد مثبت با اعتماد به نفس رفتار می کنند

افراد مثبت نگر حتی اگر بعضی کارها را خراب کرده اند ، برای انجام کارهایی که تا حالا به خوبی انجام داده اند به خودتان اعتماد کنید .

اعتماد به نفس

8. افراد مثبت شکر گزار هستند

این افراد برای نعمت هایی که دارند شکرگزار هستند .بابت آنچه زندگی شان را بهتر و شادتر ساخته شکرگزار هستند تا انرژی مثبت بگیرند .شکر گزار بودن و لبخند داشتن تمرین عالی برای داشتن حس خوب در زندگی است .همیشه لبخند بر لبان افراد مثبت اندیش هست .

9. توانایی دیدن فرصت ها در همه جا را دارند

یک فیلسوف یونانی به نام «پلوتارک» می نویسد: «همان طور که زنبورها از گل های آویشن که قوی ترین و خشک ترین گیاه است عسل می سازند، پس یک انسان عاقل می تواند از بدترین شرایط نیز به بهترین شکل بهره برداری کند». مهم نیست که اوضاع و شرایط چگونه باشد، افراد مثبت همه جا به دنبال فرصت ها هستند. آن ها می دانند که فرصت ها هیچ ربطی به شانس و موقعیت ندارد. آن ها دست پرورده نگرش صحیح هستند. فرصت همان جا است که پیدایش کنید.

10. آنها مشکلات را واقعا «مشکل» نمی بینند

افراد مثبت اندیش کلمه ی «مشکل» را به عنوان «چالش» می شناسند. آنها اعتقاد دارند که باید هر سدی را به عنوان فرصتی بشناسند و باید راهی برای آن کشف کنند. افراد مثبت اندیش شانس خود را برای به چالش کشیدن خود امتحان می کنند و زندگی خود را بهبود می دهند.

11. آنها خودشان را تسلیم واقعیت نمی کنند

«واقعیت» برای اغلب افراد یادآور قتلگاه ترسناک رویاها است. افراد مثبت اندیش می دانند با پشتکار و جدیت هر چیزی امکان پذیر است، به همین خاطر هم آنها خودشان واقعیت را می سازند.

12. آنها در ازای زحمتی که نکشیده اند، انتظاری ندارند

افراد مثبت اندیش گول شیادی های «کاهش وزن سریع» و «یک شبه پولدار شدن» را نمی خورند. آنها می دانند که هر چیزی که ارزش داشته باشد، مستلزم تلاش سخت و مداوم است. افراد مثبت اندیش با این واقعیت مشکلی ندارند که دستیابی به موفقیت کمی بیشتر از آنچه دوست دارند، زمان می برد (و می دانند به همین خاطر هم چنین ارزشی دارد).

13. آنها خسته و بی حوصله نمی شوند

بی حوصلگی جایی است که خلاقیت، الهام و نوآوری را به مرگ می کشاند. افراد مثبت اندیش نسبت به هرچیزی که اطراف شان وجود دارد، علاقه پیدا می کنند. آنها دنیا را با اشتیاق و کنجکاوی مورد کاوش قرار می دهند و هر چه می توانند سوالات متعددی را مطرح می کنند. در همین راستا و در رابطه با همین کنجکاوی و کاوش گری بد نیست به یک واقعیت جالب اشاره کنیم: می دانستید اتم هایی در بدن شما وجود دارند که ۱۳ میلیارد سال پیش در یک ستاره خلق شده اند؟ این قضیه واقعیت دارد.

شادی

14. آنها تمایل به بخشش دارند

بخشش بالاترین درجه زندگی است. افراد بخشنده افرادی مثبت هستند، آن ها وقت و انرژی خود را روی این صرف می کنند که به دیگران چیزی بدهند نه اینکه چیزی بگیرند، هر چقدر انسان بخشنده تر باشد، نگرش او بهتر است.بیشتر افراد ناموفق این مفهوم را درک نمی کنند. باور آن ها چیزهایی است که از مردم به دست می آورند و نگرش آن ها بستگی به داشته هایشان دارد و بسیار مادی فکر می کنند؛ اما این اصلا درست نیست. من کسانی را می شناسم که چیزهای خیلی کمی دارند اما بخشنده های بزرگی هستند و کسانی را هم می شناسم که ثروتمند بوده و خانواده و شغلی عالی دارند اما بسیار خسیس و کوته نظرند و نسبت به دیگران سوء ظن دارند. اینکه چقدر دارید مهم نیست، مهم این است که با آن داشته ها چه کاری انجام می دهید و این بستگی به نوع نگرش شما دارد.

15. آنها نمی گذارند افکار منفی ذهن شان را گروگان بگیرد

افراد مثبت اندیش خودشان را تسلیم ترجیع بند افکار منفی و خودشکنانه نمی کنند. وقتی یک فکر منفی به ذهن آنها وارد می شود، به خودشان یادآوری می کنند: اگر این فکر آنقدر بد است که آرزویش را حتی برای دشمنم هم نمی کنم، پس نباید در مورد خودم چنین فکری داشته باشم.

16. آنها خودشان را با دیگران مقایسه نمی کنند

افراد مثبت اندیش درک می کنند که هر فردی شخصیت متفاوت خود و راه پیشرفت خود را دارد، پس خودشان را با دیگران مقایسه نمی کنند. آنها از بابت داشته ها و اعمال شان به خود اعتماد دارند و به جای اینکه به رفتار و اعمال دیگران توجه نشان دهند، بیشتر توجه خود را معطوف به بهبود زندگی خودشان می کنند.

۱7. آنها بابت هر اشتباه کوچکی خود را عذاب نمی دهند

افراد مثبت اندیش به شکست ها به عنوان فاجعه ای نگاه نمی کنند که باید به هر قیمتی که شده از آن اجتناب کنند. آنها می دانند که در امتحان چیزهای جدید، شکست همواره یکی از احتمالات است. آگاهی از اینکه شکست واقعا چه مفهمومی دارد (فرصتی برای یادگیری و همین و بس)، به افراد مثبت اندیش کمک می کند با یادگیری و رشد خود، بتوانند موفقیت گسترده ای را به دست بیاورند.

۱8. آنها فکر نمی کنند که زندگی عالی و بی نقص است

افراد مثبت اندیش به کمال فکر نمی کنند، چراکه غیرممکن است. چه زمانی آخرین بار پیش خود فکر کرد ه اید «وای، امروز روزی عالی برای رسیدن به اندام مناسبم است» یا «می دانی چی شده؟ امروز از کارم بیرون آمدم، به شهر ایده آلم منتقل شدم تا به کار موردعلاقه ام بپردازم.» اینطور نیست چون هرگز زمان عالی و کاملا مناسبی برای انجام هیچ کاری وجود ندارد. افراد مثبت اندیش در لحظه و مکان کنونی خود دست به هر کاری می زنند، بنابراین لعنت بر کمال گرایی.

19. آرامش و شادی در چهره آنها نمایان است

قطعاً همه شما با افرادی برخورد داشته اید که در هر شرایطی لبخند بر لب دارند و سعی می کنند آرامش را به دیگران انتقال دهند.این یکی از بارزترین ویژگی های افراد مثبت اندیش است. آنها می دانند که با ترش رویی و بدخلقی نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه حس بد نیز به دیگران منتقل می شود. برای همین افراد مثبت اندیش اغلب با چهره هایی شاداب و بشاش در مقابل دیگران ظاهر می شوند و سعی می کنند این لبخند را در هر شرایطی حفظ کنند.

کودک شاد

20. آنها با آدم های سمّی رفاقت نمی کنند

افراد مثبت اندیش اجازه نمی دهند افراد منفی باف و سمّی آنها را به سمت خودشان بکشند. برعکس، آنها دور خود را با دیگر افراد مثبت اندیش، بامزه و الهام بخش پر می کنند. چرا افراد مثبت اندیش باید وقت شان را با افرادی بگذرانند که مدام راجع به هر چیزی شکایت می کنند و پشت سر همه حرف می زنند؟ آنها می دانند که هیچ پاسخ خوبی برای این پرسش وجود ندارد.

21. به دنبال دلایلی برای خودباوری هستند

هرگز اجازه ندهید افکار منفی شما را اذیت کند. شاید افراد به دنبال این باشند که از هر طریقی به شما آسیب برسانند، اما تا زمانی که شما خودتان را باور دارید این خودباوری از هر چیزی برای شما مهم تر و اثرگذارتر خواهد بود. حتی زمانی که شما کاملا احساس ناتوانی و بی ارزش بودن می کنید، دلایل زیادی وجود دارد که خودتان را باور کنید. افکار منفی اکثر اوقات وجود دارند و به عنوان مانعی بر سر راه موفقیت های شما خواهند بود.

22. اجتماعی هستند و کمک به دیگران را دوست دارند

یک فرد مثبت اندیش از شخصیت محبوب دل ها برخوردار می باشد. زیرا آن ها بدون این که تلاش کنند، می توانند بر دیگران حاکم شوند و یا از آن ها بهره کشی نمایند و آن ها را کنترل کنند. آن ها احترام به دیگران را در پیش می گیرند و با روی خوش با دیگران برخورد می کنند. همچنین از طرفی دیگر اطرافیان خود را دوست دارند و از کمک کردن به آن ها لذت می برند و به هر طریقی چه با دادن مال و صرف زمان و یا با آموزش، به آن ها یاری می رسانند.یک شخصیت مثبت اندیش به خوبی در جریان است که سرانجام انسان مرگ است، ولی ایده های انسان می تواند زنده بماند و در جهت کمک به دیگران مورد استفاده قرار گیرد. از همین رو در دستگیری از مردم و کمک به ایشان، هرگز خساست و بخل نمی ورزد. مطمئنا ویژگی های دیگری بجز این موارد در مورد شخصیت های مثبت اندیش وجود دارد که بیان همه آن ها خارج از حوصله شما می باشد. اما شما باید نسبت به تمامی آن ها آگاهی پیدا کنید، تا بتوانید با استفاده از آن ها در همه زوایای زندگی از خودتان حمایت کرده و بر اساس قانون جذب در راستای پیشرفت و موفقیت خویش قدم بردارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (282 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (56 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو نوشته تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی درباره حمل بار با ماشینش+ویدیو/ اینجور صحنه ها مختص شهر اولین ها ست و بس👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده