ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با آبشار ویسادار

  چهارشنبه، 26 مرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با آبشار ویسادار
آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی استان گیلان است که با ظاهری منحصربه‌فرد در جنگل های بکر شمال خودنمایی می‌کند. این جنگل‌ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده‌اند. در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی در سفر به استان گیلان از این آبشار زیبا دیدن می‌کنند.

حال و هوای روستاهای شمال ایران، با حال و هوای تمامی روستاهای سایر نقاط کشور متفاوت است. در این روستاها غرق در طبیعت زیبا و میهمان نوازی مردمان خون گرم خطه شمال کشور می شوید. هرگاه که از روزمرگی زندگی در شهرهای بزرگ به تنگ آمدید، کافیست کوله بارتان را بردارید و چند روزی را میهمان یکی از مناطق دیدنی و با صفای خطه ی شمال کشور بشوید.

ویسادار به چه معناست؟

ویسادار یک واژه تالشی به معنی سایه درخت بید است. بسیاری اعتقاد دارند که علت این نام گذاری وجود درختان بید در مسیر رسیدن به آبشار است. در سرتاسر مسیر رسیدن به ویسادار درختان بلند بید را می توان دید که سایبان بازدیدکنندگان هستند.

جاذبه های نزدیک به آبشار ویسادار

حالا که قصد دارید سری به آبشار ویسادار بزنید؛ پیشنهاد می کنیم به گونه ای برنامه ریزی کنید تا جاذبه های گردشگری اطراف این آبشار را نیز ببینید و سفر خود را لذت بخش تر کنید. برخی از زیباترین جاذبه های نزدیک به ویسادار عبارتند از:

  1. دریاچه سراگاه: این دریاچه در تالش قرار دارد. بازدید از این دریاچه زیبا در شهر تالش را نباید از دست بدهید.
  2. آبشار آسیابگا: این آبشار در نزدیکی ویسادار واقع شده است. آبشار آسیابگا در منطقه ارده از توابع رضوانشهر قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از مجاورت رودخانه شفارود عبور کنید.
  3. ساحل جنگلی گیسوم: بازدید جنگل معروف گیسوم با وسعت حدود 80 هکتار و درختان انبوه که در نهایت به ساحل گیسوم و دریای خزر منتهی می شود، بی شک یکی از بهترن قسمت های سفرتان خواهد بود. بازدید جنگل معروف گیسوم با وسعت حدود 80 هکتار و درختان انبوه که در نهایت به ساحل گیسوم و دریای خزر منتهی می شود، بی شک یکی از بهترن قسمت های سفرتان خواهد بود. پارک جنگلی گیسوم در روستای گیسوم در بخش اسالم در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار گرفته است.
  4. گردنه حیران: پس از بازدید از آبشار مرتفع ویسادار می توانید به راهی گردنه حریان آستارا شوید و از این مسیر رویایی و طبیعت چشم نواز و زیبای آن لذت ببرید.
  5. قلعه لیسار: قلعه لیسار متعلق به دوره سلجوقیان است. این قلعه در شهرستان تالش و در نزدیکی روستای لیسار قرار دارد. قلعه لیسار در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این قلعه در ارتفاع ۸۰ متری از زمین و بر فراز تپه ای سنگی واقع شده است.

منطقه ویسادار

مسیرهای دسترسی به آبشار ویسادار

برای رسیدن به آبشار ویسادار بسته به اینکه در کجای کشور اقامت دارید راه های مختلفی وجود دارد.

از تهران تا آبشار ویسادار دو مسیر مختلف وجود دارد. مسیر اول از جاده چالوس و مسیر دوم از آزادراه کرج قزوین و قزوین رشت می گذرد. فاصله تهران تا آبشار ویسادار از جاده چالوس در حدود ۴۳۰ کیلومتر و از مسیر بزرگراه قزوین رشت ۴۱۲ کیلومتر است. مسیر جاده چالوس گرچه دورتر است، اما به دلیل زیبایی اش طرفداران زیادی دارد.

برای شروع سفر از تهران به خروجی های غربی شهر بروید و در اتوبان تهران - کرج تا ورودی جاده چالوس ادامه دهید. سپس تا انتهای جاده چالوس بروید. توجه داشته باشید که می توانید از انتهای غربی بزرگراه آزادگان به اتوبان تهران - شمال وارد شوید و تا شهرستانک بروید و سپس در جاده چالوس ادامه مسیر دهید. پس از رسیدن به چالوس در جاده ساحلی به سمت غرب و استان گیلان تا رشت مسیر را ادامه دهید.

برای شروع سفر از رشت در مسیر شمال غربی حرکت کنید و در جاده رشت - آستارا به سمت صومعه سرا و سپس پره سر بروید. در مسیر جاده اصلی به خیابان طالقانی در سمت چپ جاده وارد شوید. مجتمع گردشگری پره سر در ابتدای این خیابان قرار دارد و راهنمای مناسبی برای مسافران است. از ابتدای این خیابان ۱۴ کیلومتر تا آبشار راه در پیش دارید. در ادامه خیابان طالقانی به خیابان آبشار ویسادار وصل می شود و سپس به جاده ویسادار می رسد. از رشت تا آبشار ویسادار ۸۸ کیلومتر راه در پیش دارید.

جاده ویسادار از میان جنگل بکر و زیبا با درختان بید سر به فلک کشیده می گذرد و از زیباترین جاده های جنگلی ایران است. برای رسیدن به آبشار ویسادار باید حدود ۲۰ دقیقه در جنگل پیاده روی کنید. گرچه مسیر با تابلوهای راهنما و مسیر پاکوب در جنگل مشخص شده است، اما توصیه می کنیم از راهنمایی محلیان این منطقه نیز برای مسیریابی استفاده کنید.

اگر ساکن شهرهای شمالی هستید، در مسیر جاده ساحلی می توانید به رشت بروید و سپس به سمت آبشار ادامه دهید. مسیر رسیدن به آبشار ویسادار از شهرهای شمال شرقی، شرقی و جنوبی از تهران می گذرد. اگر ساکن غرب و جنوب غربی کشور هستید باید ابتدا به سمت قزوین حرکت کنید و سپس از مسیر کمربندی به سمت منجیل و رشت بروید. شهرهای شمال غربی ایران در مسیر رسیدن به آبشار ویسادار از زیباترین جاده های کوهستانی و جنگلی عبور می کنند و به شهر خلخال می رسند. جاده خلخال به اسالم مناظر و چشم اندازهای کم نظیری دارد و از بهترین ییلاق های شمال ایران گذر می کند.

آبشار ویسادار

آب و هوا و بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار

استان گیلان آب و هوایی معتدل دارد و به دلیل قرار گرفتن رشته کوه های بلند در این استان و ایجاد سدی عظیم در مقابل دریا، رطوبت هوا و بارندگی در گیلان قابل توجه است. اعتدال هوای گیلان باعث می شود دما در روزهای گرم تابستان از ۳۰ درجه بالای صفر فراتر نرود و در سردترین روزهای زمستان نیز در حدود ۶ درجه بالای صفر باقی بماند.

اما رطوبت هوا در استان گیلان به خصوص در فصل تابستان بسیار شدید است. آبشار ویسادار در میان جنگل در دامنه های کوه تالش آب و هوایی بسیار مطلوب تر از نقاط نزدیک به دریا در این استان دارد. آب خنک آبشار و آبتنی در حوضچه زیر آبشار ویسادار در گرمای تابستان برای بسیاری از گردشگران خواستنی است. همان طور که در تابستان محیط اطراف آبشار ویسادار در جنگل بسیار خنک تر از سایر نقاط استان است، زمستان ها نیز سرما بیشتر از سایر جاها است.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد. اما از اواسط تیر تا پایان مرداد ماه رطوبت هوای شمال بسیار آزار دهنده است و با وجودی که آبشار و جنگل هوای خوبی دارند، ممکن است در طول مسیر تحمل گرما و شرجی سخت شود.

اقامت در سفر به ویسادار

این آبشار فاصله زیادی از شهر ندارد و برای اقامت می توانید به یکی از شهرها و روستاهای اطراف بروید. همانطور که گفتیم فاصله آبشار ویسادار تا رشت حدود 60 کیلومتر است که تقریبا به 2 ساعت زمان نیاز دارد بنابراین می توانید در یکی از هتل های رشت مانند هتل کادوس، شبستان، صبوری، پامچال و… اقامت کنید. به علاوه در صورت تمایل می توانید در طبیعت کمپ بزنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (467 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (116 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (51 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (23 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (18 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید گدایی از ماشین ها بدون زحمت فقط با یک قلاب+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه! توضیحات محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و شغل فرزندانش+عکس/ از عروس دکتر تا دختر طراح/ همگی در تهران هستن نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز فریبا نادری با شومینه و دیوارکوب های خاص +عکس / پری سیمای ستایش خوش سلیقه س!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش