دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

آشنایی با انواع گرایش های جنسی 

یکشنبه، 13 بهمن 1398
بسیاری از جوامع معتقدند که گرایشات جنسی تنها یک انتخاب شخصی است و ربط زیادی به عوامل زیستی و جسمانی ندارد. در همه گرایشات جنسی بازهم عملکرد جنسی طبیعی زنان و مردان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی،گرایش جنسی به چه معناست و انواع گرایشات جنسی کدام اند؟ گرایش جنسی به الگوی پایدار تمایلات جنسی فرد اشاره دارد. برای مثال این تمایلات اکثراً نسبت به افراد جنس مخالف سوق پیدا می کند. اما برخی دیگر از افراد نیز هستند که تمایلات جنسی متفاوتی دارند. بسیاری از افرادی که مشکلاتی در هویت جنسی پیدا می کنند در حقیقت ممکن است اطلاع دقیقی از تمایلات و گرایش جنسی خود نداشته باشند. یا تمایل جنسی آن ها به گونه ای باشد که در تعارض با ارزش های جامعه باشد. همه این مسائل آسیب های روحی و روانی زیادی را برای افراد به بار می آورد. ما در ادامه این مقاله به توضیحاتی درباره انواع گرایشات جنسی پرداخته ایم که مطالعه آن می تواند برای شما جالب توجه باشد.

انواع گرایشات جنسی

در بیشتر کشورها گرایش به جنس مخالف و همجنس گرایی شناخته شده ترین نوع گرایشات جنسی هستند؛ در حالی که گرایشات جنسی متعدد و گوناگونی در دنیا وجود دارند. نکته مهم این است که گرایشات جنسی با انحرافات یا اختلالات جنسی تفاوت دارد و نباید به علت عدم آگاهی اینها را یکی گرفت. با افزایش اطلاعات نسبت به انواع گرایشات جنسی، می توانید در مورد گرایش جنسی خود اطلاعات بیشتری به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در صورت تشخیص هرنوع مشکل از جمله ملال جنسیتی و یا دیگر کژکاری های جنسی و اختلالات جنسی خود هرچه زودتر برای رفع آن اقدام کنید. مراجعه به روانشناس و دریافت مشاوره جنسی در این زمینه کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

1- همجنس گرایی (Homosexual)

شما احتمالاً درباره گرایش هم جنس گرایی شنیده اید. هم جنس گرایی به وضعیتی اشاره دارد که در آن فرد فقط به افراد هم جنس خود علاقه دارد. این نوع گرایش می تواند ناشی از مشکلات جنسی و هورمونی باشد درحالی که برخی افراد نیز هستند که بدون اینکه مشکل فیزیولوژیکی خاصی داشته باشد در سطح روانی احساس می کنند که به جنس مخالف خود تمایلی ندارند و گرایش جنسی آن ها تنها به سمت جنس موافق است.

2- دگرجنس گرایی (Heterosexual)

دگر جنس گرایی گرایشی رایج در بین اکثر افراد است و به وضعیتی اشاره دارد که در آن فرد فقط به جنس مخالف خود تمایلات جنسی دارد.

3- هر دو جنس گرایی ( Bisexual)

افرادی که گرایش جنسی آن ها تحت عنوان دو جنس گرایی مشخص می شوند، تمایلات جنسی شان تنها به یک جنس محدود نیست. آن ها هم با زنان و هم با مردان می توانند رابطه جنسی برقرار کنند. البته معنی این موضوع این نیست که آن ها علاقمند هستند با هرکسی که می بینند ارتباط برقرار کنند.

4- هر جنس گرایی (Pansexual)

افراد هر جنس گرا تنها به دنبال کیفیت رابطه جنسی هستند، آن ها به رابطه جنسی با هر نوع جنسیت و هر نوع گرایشی تمایل دارند. یعنی آن ها فقط به رضایت جنسی اهمیت می دهند و مسائلی مانند جنسیت، مسائل عاطفی، اندام تناسلی و ... برای آن ها مهم نیست. البته این مورد نیز مانند مورد قبل به معنای تمایل جنسی نسبت به همه کس نیست.

5- هیچ جنس گرایی (Asexual)

هیچ جنس گراها افرادی هستند که هیچ نوع گرایش جنسی را کلاً تجربه نمی کنند. در حالی که قابلیت برقراری روابط سالم را دارند.

6- گرایشات جنسی : گرایش جنسی نسبت به خود (Autosexual)

افراد خودجنس گرا (اتوسکچوال) کسانی هستند که داشتن رابطه جنسی با خود را نسبت به هر نوع رابطه دیگری ترجیح می دهند. اگر همه آنچه که شما از سکس می خواهید از طریق خودارضایی برآورده می شود در حالی که روابط دیگر برای شما اصلاً ارضا کننده نیست شما خودجنس گرا هستید.

البته این گرایش جنسی می تواند تحت تأثیر داشتن خود ارضایی زیاد به وجود بیاید و باعث شود که فرد نتواند از سایر روابط به جز از طریق خودارضایی لذت ببرد.

گرایشات جنسی : علل تفاوت گرایش بین افراد

بسیاری از جوامع معتقدند که گرایشات جنسی تنها یک انتخاب شخصی است و ربط زیادی به عوامل زیستی و جسمانی ندارد. در همه گرایشات جنسی بازهم عملکرد جنسی طبیعی زنان و مردان در نظر گرفته می شود. با این حال متخصصان یکسری احتمالات را در مورد انواع گرایشات جنسی مطرح می کنند که شامل موارد زیر است:

- تأثیرات ژنتیک: بسیاری از متخصصان حوزه بهداشت روان معتقدند که جهت گیری جنسی یک فرد قبل از تولد توسط ژن ها در یک DNA فرد یا توسط اپی ژنتیک تعیین می شود.

- تأثیرات ترتیب تولد: تحقیقات نشان می دهند احتمال همجنس گرا بودن مردانی که مادرانشان پیش از آن ها پسران فراوانی به دنیا آورده اند بسیار بیشتر است.

- تأثیرات هورمونی: بسیاری از تحقیقات نشان می دهند قرار گرفتن جنین در برابر برخی از هورمون ها، جنسیت و گرایش جنسی او را پس از تولد تا حد زیادی تعیین خواهد کرد.


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن