آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی BSV

  سه شنبه، 27 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی BSV
بیت کوین Satoshi Vision از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند که دقیقاً همان الگوریتم به کار رفته در شبکه بیت کوین است. در نتیجه با وجود تعداد زیاد افرادی که در استخراج این نوع شبکه ها شرکت می کنند، دیگر نمیتوان به عنوان یک استخراج گر تنها با دارا بودن CPU یا GPU اقدام به این کار نمود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیت کوین اس وی (BSV) یا همان “Bitcoin Satoshi Vision” یک ارز رمزپایه است که در تاریخ 15 نوامبر 2018 میلادی در نتیجه هارد فورک بیت کوین کش خلق شد. می توان گفت بیت کوین اس وی یک سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا است که به عقیده بنیانگذاران آن همان نسخه اصلی بیت کوین است. این ارز رمزنگاری شده پروتکل اصلی بیت کوین را بازیابی می کند، آن را در شرایط ثابت حفظ نموده و به مقیاس پذیری آن کمک می کند.

در تاریخ ذکر شده بلاک چین بیت کوین کش دچار یک فورک شد و به دو قسمت کاملاً رقیب تقسیم شد که عبارتند از:

  1. ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)
  2. ارز دیجیتال بیت کوین ای بی سی (Bitcoin ABC) یا همان بیت کوین کش

این فورک به این دلیل رخ داد که بخشی از اکوسیستم خواستار بلوک های بزرگتر و سریعتر جهت انجام معاملات بوده و برخی دیگر نیز خواستار تغییرات در ویژگی های بالقوه قراردادهای هوشمند بودند.

رهبر زنجیره بیت کوین SV کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند علوم رایانه ای و تاجر استرالیایی، است که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو همان خالق افسانه ای بیت کوین است. البته این ادعا در جامعه ارزهای دیجیتال با شک و تردیدهای بسیاری مواجه شد و بسیاری آن را به هیچ وجه قبول نکردند.

کریگ رایت یکی از چهره های مهم رسانه ای است که درگیر جنگ مشهور Bitcoin Cash به همراه راجر ور (Roger Ver) بوده است. جنگ داخلی بیت کوین کش نه تنها بر قیمت آن تأثیر گذاشت، بلکه منجر به تغییرات اساسی در بازار ارزهای دیجیتال شد.

تاریخچه پیدایش بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)

این ارز رمزنگاری شده با عنوان “BCHSV” نیز شناخته می شود؛ زیرا همانطور که گفته شد اواخر سال 2018 میلادی از بیت کوین کش فورک شد. داستان Bitcoin SV و Bitcoin Cash بسیار شبیه به جنگ داخلی در یک کشور بود.

تصور کنید که یک جناح خاص در داخل کشور معتقد است که دولت این کشور قانون اساسی خود را به غلط تفسیر نموده است و این امر به جامعه ای منتهی می شود که منعکس کننده دیدگاه بنیانگذاران کشور نیست. اگر این جناح نسبت به زندگی مطابق با دیدگاه اصلی بنیانگذاران آن علاقه مند باشد، چند گزینه خواهد داشت:

  • آنها می توانند یک کشور جدید را از ابتدا در یک قطعه زمین تازه ایجاد کنند.
  • آنها می توانند از کشور جدا شوند و بخش مخالف خود را از کشور به یک کشور کاملاً جدید تبدیل کنند.
  • آنها می توانند کشور را وادار كنند كه در صورت لزوم، اقدام به اجرای صحیح قانون بر اساس قانون اساسی کشور نماید.

مثال بیان شده طیف وسیعی از گزینه های موجود برای جناح های درون جامعه بلاک چین را شامل می شود که احساس می کنند این نسخه بلاک چین به نوعی نتوانسته است به رسالت خود عمل کند. بنابراین آنها می توانند یک بلاک چین (Blockchain) جدید را از ابتدا ایجاد نموده و تغییرات دلخواه خود را روی زنجیره آن اعمال کنند یا می توانند سعی کنند بلاک چین را مجبور کنند که تغییرات مورد نظر آنها را از طریق یک روش دیگر اعمال نماید.

جامعه Bitcoin Cash اعتقاد داشت که بیت کوین از هدف اصلی ایجاد سیستم پولی کارآمد، همتا به همتا و کاملاً دیجیتال چشم پوشی کرده است و به همین دلیل آنها یک فورک را تصویب کردند تا یک نسخه از بیت کوین را ایجاد نمایند که منحصراً روی این اهداف متمرکز باشد.

استخراج بیت کوین اس وی چگونه انجام می شود؟

بیت کوین Satoshi Vision از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند که دقیقاً همان الگوریتم به کار رفته در شبکه بیت کوین است. در نتیجه با وجود تعداد زیاد افرادی که در استخراج این نوع شبکه ها شرکت می کنند، دیگر نمیتوان به عنوان یک استخراج گر تنها با دارا بودن CPU یا GPU اقدام به این کار نمود.

از این رو برای شروع استخراج بیت کوین اس وی ابتدا باید ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) مخصوص به این الگوریتم را خریداری کنید. ASIC ماشینهای تخصصی طراحی شده برای بهینه سازی تجربه استخراج ارزهای دیجیتال هستند و نتیجه نهایی استفاده از آنها افزایش درآمد و کارآمد شدن فرآیند استخراج است.

شما همچنین میبایست جهت استخراج بیت کوین اس وی به استخرهای استخراج مربوطه مراجعه نموده و عضوی از آنها شوید. استخرهای استخراج (Mining Pools) به استخراج کنندگان كمك می كنند تا شانس خود را برای دریافت پاداش بلوك بهبود بخشند؛ زیرا یک استخر قدرت محاسباتی همه دستگاههای متصل به آن را در هم آمیخته است. بهترین استخر برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اس وی “SVPool” نام دارد.

مزیت های بیت کوین SV

  • مقیاس پذیری : اندازه بلوک ها در بیت کوین اس وی برابر با 128 مگابایت بوده، در حالی که در بیت کوین کش این حجم 32 مگابایت است. افزایش سایز بلوک ها به مقیاس پذیری شبکه کمک کرده و اجازه می دهد معاملات بیشتری انجام شود.
  • کارمزد معاملات : یکی از اهداف توسعه دهندگان BSV به حداقل رساندن هزینه های معاملات است. معاملات مقرون به صرفه و سریع در مقیاس بزرگ کلید موفقیت این ارز رمزپایه جدید است.
  • توسعه شبکه : اجرای دیدگاه Satoshi با توجه به بلاک چین موجود نیاز به کارهای زیادی در زمینه توسعه دارد. از این رو Bitcoin SV زنجیره ای است که نسبت به رقیب خود یعنی Bitcoin ABC تغییرات بیشتری متحمل شده است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند