آشنایی با ارز دیجیتال ترون TRON

  دوشنبه، 26 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ترون TRON
ترون یک توکن مبتنی بر اتریوم است. بنابراین کیف پول های ERC 20 اتریوم که از توکن های آن پشتیبانی می کنند گزینه خوبی برای ذخیره ترون هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ترون (Tron) یکی از جاه طلبانه ترین پروژه ها در فضای کنونی ارزهای دیجیتال و بلاک چین است. هدف ترون ساخت یک اینترنت واقعا غیرمتمرکز است. پروتکل ترون در میان بزرگترین سیستم های اجرایی مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد.

به ادعای تیم ترون این شبکه بسیار مقیاس پذیر، دارای توان اجرایی بالا بوده و قادر است تا طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز را پشتیبانی کند. به برنامه هایی که روی بلاک چین و با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا می شوند، برنامه غیرمتمرکز یا دی اپ (Dapp) می گویند. این برنامه ها پس از اجرا بدون نیاز به واسطه ها و بدون احتمال از کار افتادن، به حیات خود ادامه می دهند.

شبکه ترون مدعی است که در حال حاضر ظرفیت انجام 2,000 تراکنش بر ثانیه با کارمزد نزدیک صفر را دارد، در حالی که اتریوم و بیت کوین به ترتیب 15 و 7 تراکنش در ثانیه انجام می دهند. ترون امیدوار است تا اکوسیستمی بسازد که همه بتوانند در تمام نقاط دنیا تمام نیازهای خود بر روی اینترنت را به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه انجام دهند.

مانند اتریوم با ترون می توانید قرارداد هوشمند، برنامه های غیرمتمرکز و توکن بسازید. دو استاندارد ایجاد توکن در ترون به نام های TRC-10 و TRC -20 وجود دارد. وب سایت رسمی ترون درباره این دو مفهوم می نویسد:

استاندارد TRC-10 بدون استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) توسط بلاک چین ترون پشتیبانی می شود. از سوی دیگر TRC-20 استانداردی است که برای قراردادهای هوشمند ترون با استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) کاربرد دارد. این استاندارد از نظر ساختاری با ERC-20 قابل قیاس است. توکن های TRC-10 می توانند با هزینه 1024 واحد TRX روی شبکه ترون صادر شوند. برای ساخت این نوع توکن نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی نیست.

یکی از شناخته شده ترین توکن هایی که تاکنون روی ترون ساخته شده است، توکن بیت تورنت (BTT) است. این توکن از نوع TRC-10 است. برای قراردادهای هوشمند پیشرفته باید از استاندارد TRC-20 استفاده شود

ترون TRON یکی از بزرگترین سیستم عامل های مبتنی بر Blockchain در جهان است.
دارای قابلیت غیرمتمرکز، قابل اعتماد و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین، ارزش های دیجیتالی فراگیر و در دسترس همگان، ایجاد عصر آینده ی وب ۴.۰

مشخصات

نام: ترون TRON
نماد: TRX

به عنوان یک پلت فرم غیر متمرکز در وب ۴.۰، توانایی قدرتمند ترون می تواند آن را به طیف گسترده ای از صحنه های پیچیده سازگار و همچنین پشتیبانی از برنامه هایی با مقدار زیادی از کاربران تبدیل کند. سیستم اکو کامل بر اساس شبکه ترون ساخته خواهد شد.

ترون یک توکن مبتنی بر اتریوم است. بنابراین کیف پول های ERC 20 اتریوم که از توکن های آن پشتیبانی می کنند گزینه خوبی برای ذخیره ترون هستند.

Tron پلت فرم به اشتراک گذاری سرگرمی و محتوا است که با استفاده از تکنولوژی blockchain و (peer to peer (P2P است.
افرادی که از رسانه های اجتماعی، قمار آنلاین و دیگر انواع سرگرمی های آنلاین لذت می برند، از Tron لذت خواهند برد.

ارز ترون قابلیت استخراج و ماینینگ ندارد.

Justin Sun: بنیانگذار TRON
ترون یک پروژه بلندپروازانه است که به ایجاد یک اینترنت واقعا غیر متمرکز و زیرساخت آن اختصاص یافته است.

دارای TPS بالا

TRX به طور مداوم 2،000 معاملات در هر ثانیه را مدیریت می کند.، 24×7

TRX ترون: 2000 TPS
ETH اتریوم: 25 TPS
BTC بیتکوین: 3-6 TPS

کیف پول ترون

کیف پول های پشتیبانی کننده:
parity / metmask / ledger / myetherwallet / trezor/

بهترین کیف پول موجود برای ترون کیف پول Myetherwallet است.

هدف تاسیس ترون TRON

ترون یک پروتکل غیر متمرکز در بستر بلاکچین است که هدفش ایجاد برنامه های سرگرمی تفریحی در سرتاسر دنیا می باشد. با استفاده از پروتکل TRON، کاربران قادر به انتشار، ذخیره و بازخوانی داده ها می باشند. با استفاده از فرم مستقل، آن ها می توانند نحوه توزیع داده ها را انتخاب کنند.

Tronix و TP چیست؟

(TRONIX (TRX ترونیکس پول ترون است و واحد پایه ای است که تمام حساب ها در استفاده از بلاک چین تشکیل می شود. تمام توکن های دیگر مقادیر خود را از ارزش ترون می گیرند. اگر یک کاربر TRONIX را قفل کند، می تواند TRON Power دریافت کند که اساسا یک TRON قفل شده است. TP یک نوع TRONIX است که دارای حق رای است، و حاوی امتیاز اضافی نسبت به کسانی است که TRONIX را به طور منظم نگه می دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (321 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (218 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (6 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند