آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایموند Bitcoin Diamond

  یکشنبه، 18 خرداد 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایموند Bitcoin Diamond
در سال ۲۰۱۷، دو ماینر (استخراج کننده) بیت‌کوین به نام تیم اوی (Evey) و تیم ۰۰۷ تصمیم گرفتند تا پروتکل شبکه، یعنی چیزی را که هسته بیت‌کوین نامیده می‌شود تغییر دهند. آن‌ها از عملکرد بیت‌کوین رضایت نداشتند و تصور کردند که می‌توانند آن را بهبود ببخشند. اوی و ۰۰۷ پروتکل بهبود یافته خود را دایموند نامیدند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،در طول این سال هایی که بیت کوین خلق شده است، ارزهای رمز نگاری شده متعددی از شبکه بیت کوین ایجاد شده اند. فرآیند تشکیل آن ها هارد فورک (hard fork) نام دارد. مشهورترین هارد فورک بیت کوین احتمالا بیت کوین کش (BCH) است، اما بسیاری از سکه های دیگر نیز مانند بیت کوین پلاتینیوم، بیت کوین اتم، سوپر بیت کوین و حتی بیت کوین گاد! به دنبال آن وارد بازار شدند.

در این سال ها و از زمان به وجود آمدن بیت کوین، ارزهای دیجیتال متعددی از روی شبکه بیت کوین ایجاد شده اند. فرآیندی که این کوین ها در طی آن به وجود می آیند هارد فورک (hard fork) نامیده می شود.

احتمالا بیت کوین کش (BCH) مهمترین هارد فورک بیت کوین باشد اما هارد فورک های دیگری نیز در ادامه در بازار بوجود آمدند مانند بیت کوین پلنتیوم (Bitcoin Platinum)، بیت کوین اتم، سوپر بیت کوین و حتی بیت کوین گاد (Bitcoin GOD). برخی افراد به سال ۲۰۱۸، سال فورک می گویند.

هارد فورک چیست؟

هر ارز دیجیتال مجموعه قوانین خودش را دارد. از قبیل اینکه اطلاعات چگونه ثبت می شوند، کاربران چه کارمزد تراکنشی پرداخت می کنند و چه پاداشی به دست می آورند. به این قوانین پروتکل آن ارز می گویند.

گاهی اوقات تغییراتی در پروتکل ایجاد می شود. ارزهای دیجیتال هیچگونه رهبر یا مدیریتی ندارند بنابراین تغییرات در پروتکل توسط جامعه ارز دیجیتال انجام می شود. اینها کاربرانی هستند که از شبکه محافظت کرده و کارهای مهم روی آن را انجام می دهند.

فورک بیت کوین دایموند

در سال ۲۰۱۷، دو ماینر (استخراج کننده) بیت کوین به نام تیم اوی (Evey) و تیم ۰۰۷ تصمیم گرفتند تا پروتکل شبکه، یعنی چیزی را که هسته بیت کوین نامیده می شود تغییر دهند. آن ها از عملکرد بیت کوین رضایت نداشتند و تصور کردند که می توانند آن را بهبود ببخشند. اوی و ۰۰۷ پروتکل بهبود یافته خود را دایموند نامیدند.

لیست استخرهای بیت کوین دایموند

bsod.pw
beepool.org/coindetail/bcd
uupool.cn/bcd
vvpool.com/currency/bitcoin-diamond
aapool.cn/bitcoindiamond
icemining.ca
zpool.ca

توسعه Bitcoin Diamond

یک کدنویس ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) پروتکل بیت کوین را نوشت. سپس ناپدید شد. پروتکل بیت کوین هدیه آن ها به دنیا بود. ناکاموتو می خواست که توسعه دهندگان آن را مطالعه کرده و بهبود ببخشند که Bitcoin Diamond یکی از این ارزها است.

قیمت بیت کوین دایموند Bitcoin Diamond

زمانی که تیم بیت کوین دایموند فورک خود را معرفی کرد قیمت هر توکن حدود ۶۱ دلار بود که طی یک شوک اقتصادی توانست قیمت توکن خود را به چیزی در حدود ۹۱ دلار برساند. اما توسعه دهنده ها نتوانستند در دیگر شوک ها مقاومت کنند و تا سال ۲۰۱۸ قیمت این ارز به ۲ دلار رسید که در نمودار یک افت بسیار زیادی حساب می شود اما با تمام این افت ها و شوک ها ارزش بیت کوین دایموند حدود ۳۵۰ میلیون دلار است و توانسته است یک فورک موفق در بیت کوین باشد و جامعه کاربری قوی و پایداری را برای خود به وجود آورده است.

کیف پول Bitcoin Diamond

bitpie, coldlar, zupago, lubanso, atomicwallet, mobi.me, paytomat

صرافی برای خرید و فروش Bitcoin Diamond

Binance, Gate.io, Bithumb, Exrates, OKEx, Indodax, Huobi Global, Exrates, BtcTrade.im, Crex24, HitBTC, KuCoin, Coinnest, YoBit, CoinBene, BigONE


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (334 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (144 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (68 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (45 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (15 نظر)