آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌تورنت BTT

  پنجشنبه، 01 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال بیت‌تورنت BTT
بیت‌تورنت یک پروتکل ارتباطی همتا به همتا است که برای فایل‌ها و دیگر انواع داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.مانند فناوری بلاک‌چین، بیت‌تورنت نیز یک سیستم توزیع‌ شده بدون موجودیت مرکزی است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،

بیت تورنت چگونه کار می کند؟

به منظور شفاف سازی موضوع، بهتر است تا به صورت جداگانه به بررسی بیت تورنت ( پروتکل اصلی همتا به همتا) و BTT ( ارز دیجیتالی که برای این پروتکل به عنوان یک انگیزه ی پولی عمل می کند) بپردازیم.

بیت تورنت یک پروتکل ارتباطی همتا به همتا است که برای فایل ها و دیگر انواع داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
همانند فناوری بلاک چین، بیت تورنت نیز یک سیستم توزیع شده بدون موجودیت مرکزی است.

نحوه ی کار کردن آن بدین صورت است که :

فایل های میزبان Seed به عنوان تورنت (torrent) نیز شناخته می شوند.

در هنگام میزبانی، Seed ها تورنت ها را به چندین بخش تقسیم می کنند تا شما بتوانید به طور موثرتری آن ها را دانلود کنید.

تصویر
توکن BTT

زمانی که فایلی را از بیت تورنت دانلود می کنید، بخش های مختلفی از آن فایل را از چندین seed دریافت می کنید.

در زمان دانلود و پس از اتمام کار می توانید در جهت کمک به شبکه، با انتخاب خود به یک seed تبدیل شود.

با عدم انتخاب گزینه ی seed، شما عنوان leech را کسب می کنید.

بیت تورنت برای بقای سیستم خود نیاز به seed دارد، بنابراین تبدیل به leech شدن چندان مطلوب نیست.

به کل شبکه ی آپلودکننده ها (seeds) و دانلوکننده ها برای یک فایل خاص، swarm گفته می شود.

معماری توزیع شده بیت تورنت به شما این امکان را می دهد تا فایل های بزرگ را به صورت ارزان و کارآمد آپلود و دانلود کنید و به کاهش تراکم اینترنت شما نیز کمک می کند.

توکن BTT

بیت تورنت مدت ها پیش از توکن BTT ایجاد شد. حتی امروزه شما می توانید از پروتکل رایگان بدون توکن نیز استفاده کنید.

با توجه به وایت پیپر این پروژه:
” BTT به عنوان یک مکانیزم کلی برای انجام معاملات در منابع محاسباتی مشترک بین مشتریان بیت تورنت و یک بازار شفاف از درخواست کنندگان سرویس و ارائه دهندگان سرویس عمل می کند.”

در کنار BTT، تیم توسعه این پروژه ” BitTorrent Speed” را نیز معرفی کرده اند.

از آنجاییکه هیچ گونه انگیزه مالی برای نقش seed در این پروتکل اصلی در نظر گرفته نشده است، swarm ها اغلب به صورت نابهنگام از بین می روند.

در جهت حل این مشکل، BitTorrent Speed پاداشی را (توکن BTT) به کاربرانی که پس از دانلود فایل به seed بودن ادامه می دهند، ارائه می کند.

در طرف دیگر معادله ی BTT، شما می توانید اولویت دسترسی به seed ها، در دسترس بودن مداوم یک فایل و استفاده از منابع دیگر را با پرداخت توکن خود بخرید.

هدف نهایی جهت پیاده سازی BTT این است که، بیت تورنت به یک اکوسیستم محتوا از جمله تحویل محتوا، ذخیره سازی غیر متمرکز و پراکسی ها تبدیل شود.

رقابت

با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر Tron و بیت تورنت، این پروژه در حال رهبری سیستم های به اشتراک گذاری فایل همتا به همتا است.
پلتفرم معروف دیگر در زمینه ی به اشتراک گذاری فایل (مبتنی بر فناوری بلاک چین)،Upfiring است.

پلتفرم Upfiring هر فایلی را که seeder ها میزبانی می کنند رمزگذاری می کند، در حالی که در بیت تورنت این چنین نیست.

با توجه به موارد استفاده ی بی شمار از مقوله ی به اشتراک گذاری فایل ها، به نظر می رسد که برای هر دوی این پلتفرم ها فضای رشد بسیاری وجود داشته باشد.

معاملات توکن بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت تورنت، عنوان یکی از بهترین عملکردها را در میان کریپتوکارنسی ها در سال 2019 به خود اختصاص داد.

BTT با قیمت عرضه ی اولیه 0.00012 دلار راه اندازی شد، و پس از مدتی معاملات پرنوسان در اویل، قیمت آن در حدود 0.0008 دلار تثبیت شد.

قیمت این ارز دیجیتال از اواسط ماه می شروع به بالا رفتن کرد و در پایان ماه می 2019 به اوج قیمتی خود یعنی 0.0018 دلار رسید.

به نظر نمی رسد که این صعود قیمت در نتیجه ی خبری خاص رخ داده باشد، بنابراین می توانیم این افزایش قیمت را به روند بازار در آن زمان ربط دهیم.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در این پروژه هستید، انتشار پروژه ی Speed و Live را نیز در نظر داشته باشید. هر دوی این محصولات می توانند به خوبی قیمت را بالا ببرند.

از کجا می توان ارز دیجیتال BTT را تهیه کرد :

گزینه های زیادی برای خرید BTT وجود دارند.
می توانید برای معاملات BTT به سراغ سایت بایننس بروید.

این کریپتوکارنسی را می توانید در پلتفرم بایننس با ارز BTC (بیت کوین)، BNB (بایننس) و بسیاری از جفت ارز های دیگر مبادله کنید.

به دلیل اینکه بیت تورنت ممکن است در صرافی های ایرانی وجود نداشته باشد، می توانید از طریق سایت های مانند بیدارز، بیت کوین خریداری کنید و آنرا از طریق پلتفرم های معاملاتی به بیت تورنت تبدیل کنید.

کیف پول توکن بیت تورنت (BTT)

در کجا می توان BTT را ذخیره سازی کرد؟

BTT یک توکن TRC-10 است که از شبکه Tron استفاده می کند، بنابراین می توانید آن را در هر کیف پولی که از TRX پشتیبانی می کند ذخیره کنید.

Tron را کیف پول های بسیاری پشتیبانی می کنند که در وب سایت رسمی آن می توانید اسامی شان را ملاحظه کنید.

برخی از کیف پول هایی که می توانید توکن بیت تورنت را روی آن داشته باشید:

کیف پول Atomic wallet

کیف پول Trust wallet

سخن پایانی

علاوه برKIN (که احتمالا پروژه ای رو به پایان است)، پروژه ی بیت تورنت نیز یکی از بزرگترین تلاش ها در جهت توکنآیز کردن (tokenize) یک شبکه ی موفق به حساب می آید.

به نظر می رسد که اضافه کردن توکن در سیستم به جهت انگیزش به seeder ها، اقدامی منطقی است.

با این حال، تا زمانی که پروژه های Speed و Live وارد بازار نشده اند نسبت به این موضوع مطمئن نخواهیم بود. تا آن زمان، بیت تورنت نیز تنها یک توکن دیگر از دنیای آلت کوین هاست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (461 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (31 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند