آشنایی با ارز دیجیتال ریون‌کوین Ravencoin

  یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ریون‌کوین Ravencoin
ریون‌کوین به عنوان جایگزینی برای بیت‌کوین یا پروتکل‌های انتقال ERC-20 ساخته شد. مکانیسم اجماع PoW برای محافظت از داده‌های کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاداش استخراج ریون‌کوین از 5000 RVN آغاز شد (در مقایسه با 50 BTC در بیت‌کوین).

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،دیجیتالی کردن دارایی ها به منزله معرفی یک دارایی فیزیکی روی بلاکچین است. ریون کوین (Ravencoin) پروژه بلاکچینی با تمرکز بر فراهم سازی امکان انتقال دارایی ها از یک کاربر به کاربر دیگر است.

ریون کوین به گونه ای طراحی شده که بتواند پاسخگوی نیاز عصر دیجیتال برای معاملات بین المللی دارایی ها و اوراق بهادار باشد، درست مانند بیت کوین که انتقال بدون دردسر پول در سرتاسر جهان را ممکن می کند.

ریون کوین چه کاربردی دارد؟

ریون کوین با علامت اختصاری توکن RVN یک پروژه متن باز بر مبنای فورکی از کدهای بیت کوین ساخته شده است. ریون کوین از لحاظ مختلف با بیت کوین تفاوت دارد، از جمله زمان بلاک (block time reward که 1 دقیقه است)، تعداد کوین های منتشر شده (21 میلیارد RVN عرضه خواهد شد)، امکان ایجاد دارایی، و قابلیت های پیام رسانی.

کاربران پروتکل ریون می توانند روی بلاکچین ریون کوین و برای هر گونه دارایی توکن عرضه کنند. این توکن ها احتیاج به استخراج (mining) ندارند. هر کسی که این توکن ها را عرضه کند تمام ویژگی های آن را نیز تعیین می کند.

این توکن ها قابل انتقال هستند و مانند بیت کوین به سهولت جابه جا می شوند. دارایی هایی که می توان آنها را روی پلتفرم ریون کوین توکنیزه (tokenize) کرد شامل شمش طلا، سند زمین، سکه های نقره، کارت های هدیه، امتیازهای خرید، و غیره می شوند.

برای ایجاد یک توکن دارایی روی این پلتفرم، کاربران باید چند توکن RVN را سوزانده و نام خاصی برای توکن خود انتخاب کنند. سپس، باید ویژگی های توکن را تعیین کنند، از جمله تعداد توکن، تعداد اعشار، و اینکه آیا میزان توکن ثابت است یا می توان آن را در آینده افزایش داد.

از RVN می توان برای پاداش دادن به دارندگان توکنِ ایجادشده روی بلاکچین ریون کوین استفاده کرد.

همچنین، درست مانند توکن ERC-721 اتریوم، ریون کوین نیز قابلیت ایجاد توکن های خاص را ارائه می دهد. توکن های خاص (unique token) توکن هایی هستند که اعتبار و اصالت را اثبات می کنند زیرا فقط یکی از این توکن ها موجود خواهد بود. این توکن برای مواردی مانند کلکسیون های هنری، مجوز نرم افزارها، و غیره کاربرد دارد.

ریون کوین یک راه ارتباطی بین عرضه کننده توکن و دارنده توکن را فراهم می کند.

دارندگان توکن می توانند در صورت تمایل از این ارتباط بیرون بیایند. به عنوان مثال، پیامی از یک عرضه کننده توکن می تواند به دارندگان توکن خبر از یک رای گیری بدهد، و یک توکن رای برای تسهیل فرآیند رای گیری عرضه شود.

مکانیسم اجماع ریون کوین

مکانیسم اجماع (Consensus Mechanism) ریون کوین مشابه مکانیسم اجماع بیت کوین است: اثبات کار (Proof-Of-Work) یا به اختصار PoW.

با این حال، این مکانیسم الگوریتم هشینگ (hashing) متفاوتی نسبت به بیت کوین دارد. بیت کوین از الگوریتم هشینگ SHA-256 استفاده می کند، درحالیکه ریون کوین الگوریتم X16R را به کار می گیرد. این الگوریتم اجازه استخراج با دستگاه های ایسیک (ASIC) را نمی دهد.

ریون کوین به عنوان جایگزینی برای بیت کوین یا پروتکل های انتقال ERC-20 ساخته شد. مکانیسم اجماع PoW برای محافظت از داده های کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. پاداش استخراج ریون کوین از 5000 RVN آغاز شد (در مقایسه با 50 BTC در بیت کوین).

تاریخچه و تیم ریون کوین

ریون کوین 3 ژانویه 2018، در نهمین سالگرد راه اندازی بیت کوین آغاز به کار کرد. استخراج ریون کوین در این روز همانطور که در توییت زیر نشان داده می شود آغاز شد.

ریون کوین هیچ ICO یا فروش توکنی نداشته است، و سرمایه تیم اصلی توسط مدیسی ونچرز (Medici Ventures) که متعلق به شرکت اوراستاک (Overstock) است تامین می شود.

این شبکه هیچ مسترنودی (masternode) ندارد و هیچ پیش استخراجی (pre-mine) نیز انجام نشده است. و هیچ درصدی از این کوین نیز برای بنیانگذاران کنار گذاشته نشده یا قفل نشده است.

ریون کوین به عنوان یک پروژه منبع باز و مبتنی بر یک تکنولوژی راهگشا، جامعه کاربرانی در حال رشد دارد.

وایت پیپر ریون کوین توسط بروس فنتون (Bruce Fenton)، یکی از اعضای بنیاد بیت کوین (Bitcoin Foundation)، و تیرون بلک (Tron Black) نوشته شده است.

نقشه راه و دستاوردها

ریون کوین در حال حاضر در فاز دوم توسعه قرار دارد.

فاز اول که پیش از این تکمیل شده شامل تنظیمات اولیه شبکه ریون می شود.

فاز دوم که هم اکنون در دست توسعه است شامل مقاومت در برابر ASIC ها، پشتیبانی دارایی، قابلیت پاداش، و متادیتا (metadata) می شود.

فاز سوم مربوط به اجازه پرداخت RVN به دارندگان توکن و فاز چهارم توسعه دارایی های خاص است. پنجمین فاز مرتبط با ویژگی پیام رسانی و فاز ششم متمرکز بر رای گیری است.

مدیرعامل اوراستاک، پاتریک بایرن (Patrick Byrne)، در فوریه 2018 در مصاحبه ای اعلام کرد که این شرکت میلیون ها دلار روی تیم هایی که روی ریون کوین کار می کنند سرمایه گذاری کرده است. اخیرا با اضافه شدن ریون کوین به بایننس این پروژه رشد چشم گیری داشته است.

چالش ها و رقبا

برخلاف سایر پروژه های مبتنی بر بلاکچین، هیچ فشاری روی ریون کوین نیست، زیرا هیچ فروش توکنی وجود نداشته و بنابراین هیچ انتظاری برای بازگشت سرمایه وجود ندارد.

با این حال، این پروژه بدون چالش نیز نبوده است.

به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، پیش نویس یک یادداشت قانونی مبنی بر اینکه RVN جزو اوراق بهادار محسوب نمی شود دردسرآفرین شد زیرا بسیاری از صرافی ها برای لیست کردن به آن احتیاج دارند.

در این جریان، یک داوطلب از جامعه ریون کوین که وکیل بود مقاله ای تهیه کرد که اثبات می کرد RVN جزو اوراق بهادار محسوب نمی شود.

همچنین از نظر توکنیزه کردن دارایی ها در بلاکچین نیز تعدادی رقیب وجود دارند.

وِیوز (Waves)، که به کاربران خود اجازه ایجاد توکن خودشان را می دهد یکی از این رقباست. پُلیمَث (Polymath) نیز روی اوراق بهادار تمرکز دارد.

یکی دیگر از رقبای جدی ریون کوین بایتوم (Bytom) است. تفاوت بین بایتوم و ریون کوین این است که در بایتوم استخراج ASIC امکان پذیر است و این شبکه فروش توکن داشته است.

توکن RVN

توکن RVN توکن بومی و مخصوص بلاکچین ریون کوین است.

از این توکن برای پرداخت هزینه ها در شبکه استفاده می شود و همچنین ارزی است که توسعه دهندگان و استخراج کنندگان (miner ها) به وسیله آن پاداش دریافت می کنند.

تعداد در گردش RVN در حال حاضر به بیش از 4.7 میلیارد کوین رسیده است.

یک راه برای بدست آوردن RVN این است که دست به استخراج این ارز بزنید. پلتفرم ریون کوین برای استخراج برای آن دسته افرادی که تمایل به استخراج کردن RVN دارند یک راهنما نیز ایجاد کرده که در این صفحه می توانید بخوانید.

RVN را می توان روی پلتفرم بایننس (Binance) و بسیاری از پلتفرم های معاملاتی دیگر خریداری کرد.

RVN را می توان در سایر صرافی ها با بیت کوین و اتر (Ether) خریداری کرد.

ریون کوین دارای یک کیف پول دسکتاپ و همچنین یک کیف پول اندروید و iOS است که در آن می توان RVN ذخیره کرد. این تیم با کوینومی (Coinomi)، جکس (Jaxx)، و اتوس (Ethos) نیز برای ذخیره RVN کار می کند.

سخن آخر

توکنیزه کردن دارایی ها و اوراق بهادار مزیت مهمی است که تکنولوژی بلاکچین برای حوزه مالی به همراه داشته است. با اینکه بازیکنان بسیاری در این حوزه فعالیت می کنند، ریون کوین با مدل PoW و مقاومت دربرابر دستگاه های ASIC و سایر ویژگی هایش توانسته پروژه ای برجسته شود.

با افزایش تقاضا در این حوزه، ریون کوین یکی از مهمترین گزینه ها برای انتقال دارایی دیجیتال به شمار می رود.

برخلاف اکثر پروژه های مبتنی بر بلاکچین که همزمان درصدد حل کردن دو یا چند مشکل هستند، ریون کوین تنها روی انتقال دارایی تمرکز دارد، و این تمرکز ویژه می تواند نقطه قوت ریون کوین در آینده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس