آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (Curve Dao Token)

  شنبه، 05 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (Curve Dao Token)
کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین‌ها است که از یک بازارساز خودکار برای مدیریت نقدینگی استفاده می‌کند. ارز دیجیتال Curve Dao Token و توکن CRV نیز به عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم، به عنوان توکن ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم کرو عمل می‌کند. در ادامه مطلب بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا میشوید . با ما همراه باشید.

Curve یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت کوین های ثابت (Stablecoins) است که از یک سازنده بازار خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. Curve در ژانویه سال ۲۰۲۰ به عنوان یک DeFi راه اندازی شد و درحال حاضر و از نیمه ی دوم سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته است. مدیر عامل شرکت Curve مایکل آگروف روسی است که تجربه های زیادی در خصوص شرکت های رمزارزهای پایه دارد. وی در سال ۲۰۱۵ بنیان گذار شرکت CTO of NuCypher بود که این شرکت در زمینه تجارت ارزای رمزنگاری شده بر پایه حفظ حریم خصوصی و زیر ساخت ها فعالیت می کرد. آگروف همچنین بنیان گذار شبکه های بانکی غیر متکِرو فایننس یک صرافی ارز دیجیتال در حوزه دیفای است که به صورت غیرمتمرکز کار می کند. این پلتفرم محلی برای تبدیل استیبل کوین ها و توکن های بیت کوین است. به همین دلیل به چنین پلتفرم هایی DEX یا صرافی غیرمتمرکز می گویند.

ارز دیجیتال Curve Dao Token

در واقع ارز دیجیتال CRV) Curve DAO Token) توکن بومی این صرافی است. این ارز دیجیتال یک وسیله مبادله غیرمتمرکز است که از آن به عنوان سکه در پلتفرم فایننس برای مدیریت نقدینگی استفاده می شود. هدف تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال CRV، همسو با معاملات فضای دیفای بود. ازاین رو این رمزارز در نیمه دوم سال 2020 با استقبال خوبی مواجه شد و رشد چشمگیری داشت. تیم رمزارز CRV در همان سال، موفق شد تا یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز را راه اندازی کند، که ارز دیجیتال CRV به عنوان نشانه آن سازمان بود.

هدف این سازمان استفاده از بستر بلاک چین اتریوم، برای برقراری ارتباط با چندین قرارداد هوشمند حوزه دیفای بود. درواقع هدف این تیم استفاده از بستر شبکه اتریوم برای افزایش نقدینگی واریزشده در پلتفرم CRV بود. مایکل ایگورو (Michael Egorov)، مدیر اجرایی پلتفرم کرو فایننس، در نوامبر ۲۰۱۹، وایت پپیر این پلتفرم را ارائه کرد. او در این وایت پپیر، پلتفرم کرو فایننس را به عنوان یک StableSwap معرفی کرده است. تیم توسعه دهنده این پلتفرم، کار خود را بر روی این رمز ارز، از دسامبر سال ۲۰۱۹ آغاز کرده بود.مرکز LoanCoin است.

ارز دیجیتال Curve Dao Token

Curve DAO Token چیست؟

Curve DAO Token با کارکرد به عنوان یک AMM اختصاصی برای بیت کوین های ثابت، مورد توجه قرار گرفت، راه اندازی توکن DAO و CRV با توجه به استفاده حکومتی CRV، سودآوری بیشتری به همراه دارد ، زیرا این سود براساس تعهد میزان نقدینگی و مدت مالکیت به کاربران تعلق می گیرد. در ماه آگوست ، Curve یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) را راه اندازی کرد، که CRV به عنوان توکن داخلی آن شناخته می شود. DAO یک ابزار مبتنی بر اتریوم (Ethereum) است که میان هزینه واریز شده توسط کاربران، قراردادهای هوشمند ایجاد می کند.

بنیانگذاران کرو چه کسانی هستند؟

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت کرو، مایکل اگروف (Michael Egorov)، دانشمند روسی است که تجربه زیادی در زمینه شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال دارد.

اگروف در سال ۲۰۱۵، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری NuCypher بود؛ یک کسب وکار رمزارزی که در زمینه زیرساخت ها و پروتکل های حفظ حریم خصوصی فعالیت می کند. وی همچنین بنیانگذار شبکه غیرمتمرکز بانکی و وام دهی LoanCoin است.

در آگوست سال ۲۰۲۰، اگروف در واکنش به قدرت رأی دادن در پروتکل یرن فایننس (yEarn.Finance)، تعداد زیادی از توکن های CRV را قفل کرد و در این مرحله، ۷۱ درصد از قدرت حکمرانی در شبکه را به خود اختصاص داد.

چه چیزی کرو دائو را منحصربه فرد می کند؟

کرو دائو با دنبال کردن وظایف خود به عنوان یک بازارساز خودکار، به ویژه برای معاملات استیبل کوین ها، مورد توجه قرار گرفته است.

راه اندازی دائو و ارز دیجیتال Curve Dao Token با توجه به استفاده از این توکن برای مشارکت در مدیریت پلتفرم، سودآوری بیشتری برای کرو به همراه داشت؛ چراکه یکی از موارد استفاده از این توکن، پاداش دهی آن به کاربران در ازای تأمین نقدینگی و مالکیت و نگهداری آن است.

رشد قابل توجه معاملات دیفای و بازگرداندن میزان زیادی از نقدینگی و سودهای مرتبط با آن به کاربران توسط بازارسازهای خودکار، ماندگاری توکن کرو دائو را تضمین کرده است.

به این ترتیب، می توان گفت که کرو برای هر کسی که در فعالیت های دیفای مانند ییلد فارمینگ (Yield farming) و استخراج نقدینگی مشارکت دارد و همچنین افرادی که به دنبال به حداکثر رساندن سوددهی بدون ریسک از طریق نگهداری استیبل کوین ها هستند، گزینه مناسبی است.

این پلتفرم با کسر کارمزد ناچیز که به تأمین کنندگان نقدینگی پرداخت می شود، درآمد کسب می کند.

تعداد توکن های کرو (CRV) در گردش چقدر است؟

ارز دیجیتال Curve Dao Token (توکن CRV) در آگوست سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد. این توکن به عنوان یک ابزار مدیریتی، تشویقی، روشی برای پرداخت کارمزدها و همچنین روشی برای کسب درآمد بلندمدت برای تأمین کنندگان نقدینگی، عمل می کند.

کل عرضه توکن CRV، معادل ۳٫۰۳ میلیارد واحد است که بیشتر آنها (۶۲ درصد) میان ارائه دهندگان نقدینگی توزیع می شوند. از میان توکن های باقی مانده نیز، ۳۰ درصد به سهامداران، ۳ درصد به کارمندان و ۵ درصد به ذخیره جامعه اختصاص یافته است. توکن های اختصاص یافته به سهامداران و کارمندان طی یک برنامه واگذاری دو ساله ارائه خواهند شد.

توکن CRV هیچ استخراج اولیه ای نداشت و باز کردن تدریجی قفل توکن ها به این معنی است که حدود ۷۵۰ میلیون توکن باید یک سال پس از راه اندازی در گردش باشند.

امنیت شبکه کرو چگونه تأمین می شود؟

کرو خطرات معمول مربوط به واریز وجوه در قراردادهای هوشمند و معامله با بازارسازهای خودکار، یعنی ضرر ناگهانی را به همراه دارد.

از آنجایی که کرو تنها از استیبل کوین ها پشتیبانی می کند، خطر حرکت سریع بازارها را کاهش می دهد، اما در زمان ایجاد تعادل مجدد در قیمت های بازار، کاربران همچنان ممکن است ضرر کنند.

پلتفرم کرو مورد حسابرسی قرار گرفته است، اما این بدان معنا نیست که کاربران به طور کامل در برابر خطرات مربوط به این ارز دیجیتال مصون هستند.

ارز دیجیتال Curve Dao Token را از کجا خریداری و کجا نگهداری کنیم؟

توکن کرو (CRV) یا ارز دیجیتال Curve Dao Token را می توان با استفاده از انواع دارایی ها، مانند ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها و ارزهای فیات از صرافی های پشتیبانی کننده خریداری کرد.

بیشتر معاملات توکن کرو دائو توسط صرافی بایننس (Binance) پردازش می شود. علاوه بر این، این توکن در صرافی های شناخته شده دیگری مانند هوبی گلوبال (Huobi Global)، کوین بیس (Coinbase)، اوکی اکس (OKEx) و … نیز لیست شده است.

توکن کرو یک توکن ERC-20 است و روی شبکه اتریوم فعالیت می کند. بنابراین، آن دسته از کیف پول هایی که از توکن های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کنند، از جمله کیف پول های لجر (Ledger)، تراست (Trust) و متامسک (MetaMask)، از ذخیره و مدیریت توکن کرو دائو نیز پشتیبانی می کنند.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال Curve Dao Token

توکن کرو (CRV) در زمان راه اندازی در آگوست سال ۲۰۲۰، با قیمت ۵۴ دلار معامله می شد. در همان ماه، کرو بالاترین رکورد قیمتی خود را در ۶۰٫۵ دلار به ثبت رساند. با این حال، قیمت ارز دیجیتال curve dao token به سرعت به ۱۵ دلار سقوط كرد و با در پیش گرفتن یک روند نزولی، به پایین ترین سطح ماهانه خود در ۲٫۵۵ دلار رسید.

در پایان ماه آگوست و ابتدای سپتامبر، قیمت کرو دائو دوباره به ۳ دلار و سپس ۴ دلار بازگشت. این توکن در اولین روز سپتامبر حتی توانست تا ۵٫۷۹ دلار صعود کند. با این حال، این توکن دوباره وارد یک بازار خرسی شد؛ به طوری که در پایان ماه سپتامبر، قیمت آن به زیر ۱ دلار رسیده بود.

در ماه اکتبر، قیمت CRV کمتر از ۱ دلار باقی ماند و در ۲۵ همان ماه، این توکن پایین ترین قیمت تاریخی خود را در ۰٫۳۳ دلار ثبت کرد. پس از آن و تا پایان سال ۲۰۲۰، توکن کرو دائو یک روند تقریباً خنثی به خود گرفت و تغییرات قیمتی محسوسی نداشت.

نمودار قیمت توکن کرو دائو (CRV) از ابتدا تاکنون
نمودار قیمت توکن کرو دائو (CRV) از ابتدا تاکنون
تا اینکه در ژانویه سال ۲۰۲۱ و همزمان با آغاز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت توکن کرو نیز تا ۲٫۸۷ دلار افزایش یافت. روند صعودی این توکن تا اواخر ماه فوریه با ثبت اوج ۳٫۸۷ دلاری ادامه داشت، تا اینکه در پایان ماه به ۱٫۶۱ دلار سقوط کرد. از مارس تا می سال جاری نیز، قیمت این توکن بیشتر در محدوده ۲ تا ۴ دلار قرار داشت.

بهترین صرافی های Curve DAO Token چیست؟

Curve یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت کوین های ثابت (Stablecoins) است که از یک سازنده بازار خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند.در اینجا به بررسی بهترین صرافی های Curve DAO Token می پردازیم که این صرافی ها عبارتند از: Binance، Huobi Global، OKEx، HBTC و BitZ.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (228 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (93 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (62 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (61 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (23 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر)
تیتر امروز   
جمعیت اتباع در این استان به اندازه یک‌ شهرستان‌ شده است!
نامۀ اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی و دعوت از رئیس جمهور منتخب ایران برای حضور در جمع دانشجویان
تعابیر خاص رهبر معظم انقلاب درباره هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد چه بود ؟/ رئیس‌جمهوری که با عنوان «جناب ایشان» از او یاد شد
برگزیدگان مرحلۀ نهایی المپیاد از تسهیلات و مزایای ویژۀ استعداد درخشان بهره‌مند می‌شوند
سپهر حیدری بالاخواه اسطوره پرسپولیس درآمد +عکس
سریال‌های دودی؛ صدا، دوربین، سیگار، حرکت!
چالش دقت/ حتی افرادی با قدرت بینایی 10 از 10 نتوانستند در 6 ثانیه "کودکی" را که خوابیده است در این "مهدکودک" شلوغ ببینند
ویدیو/ سوال مهران مدیری از جوانان ایرانی: چقدر کتاب می‌خونین؟/ ای کاش به جای دور‌دور توی بلوار و نشستن تو آرایشگاه کتاب خوندن مُد بود...
ویدیو/ سریع‌ترین حیوان روی زمین از لاک‌پشت و دایناسور بگیر تا شترمرغ و چیتا...
ویدیو/ روایتی از خوش‌شانس‌ترین عکاس جهان که گران‌ترین عکس تاریخ را برای ویندوز Xp به طور اتفاقی ثبت کرد
ویدیو/ تدریس خنده‌‌دار "ببعی" برای "جیگر" در کلاس فوق برنامۀ قبل از خواب/ اطلاعات پزشکی "ایرج طهماسب" به خاطر خمیازۀ جیگر زیاد شد
ویدئو / سیمان و چتر، ترکیب جادویی برای خلق یک اثر هنری/ یک ایده عالی برای دکوراسیون باغچه و حیاط شما!
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «دیو و دلبر»/ مکالمات پرکاربرد
حضور 70 هیئت و مقام خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری
ویدیو/ شوخی جالب دکتر الهی قمشه‌ای با روایتی از ملانصرالدین/ همه چیز درست است فقط باید وجه درست را دید
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌