آشنایی با ارز دیجیتال ملد (MELD)

  دوشنبه، 15 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ملد (MELD)
ارز دیجیتال MELD یکی از پروژه‌های رمزنگاری است که با هدف ترکیب بازار ارزهای دیجیتال و فیات به‌ منظور وام‌دهی، ایجاد شده است. در این پروژه از بلاکچین رمزارز کاردانو استفاده شده و افراد می‌توانند بدون سپرده‌گذاری ارز دیجیتال هم تا سقف معینی، وام دریافت کنند.در ادامه مطلب بیشتر درباره این ارز دیجیتال بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پروژه MELD یکی از پروژه های وام دهی و وام گیری است که با هدف ادغام بازار ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات بر بستر بلاکچین کاردانو، ایجاد شده است. در این مطلب قصد داریم در مورد پتانسیل های احتمالی ارز دیجیتال ملد و احتمال برآورده شدن اهداف این پروژه، مطالب مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال MELD چیست؟

ملد MELD اولین پروتکل بانکی دیفای غیرحضانتی می باشد که در بلاکچین کاردانو راه اندازی شده است.این پروژه همانند پروژه های آوه Aave، کامپاند Compound و.. در حوزه قرض دهی/وام دهی Lending Borrowing و امور مالی غیر متمرکز Defi فعالیت دارد.با استفاده از پلتفرم ملد MELD شما به راحتی می توانید ارزهای دیجیتال خود و فیات را قرض دهید و یا وام بگیرید.

تفاوت پروتکل ملد MELD با سایر پروژه های حوزه ی دیفای این است که ملد MELD، اولین پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال و آن هم بر بستر کاردانو می باشد که به شما امکان قرض دهی و وام دهی برای فیات(پول قانونی=دلار، یورو و...) می دهد!در واقع پروتکل ملد MELD همانند پُلی بین دنیای دیفای کریپتوکارنسی(امور مالی نوین) و دنیای بانکی سنتی(امور مالی سنتی) عمل میکند. و اینکار را با استفاده از قراردادهای هوشمند Smart Contracts و اوراکل ها Oracles انجام می دهد.

پروژه هایی وجود دارد که وام های فیات را در برابر ارزهای دیجیتال ارائه می دهند، اما همه آنها متمرکز هستند و نیاز دارند که کلیدهای خصوصی خود را واگذار کنید. اما ملد MELD یک پروتکل غیر متمرکز غیرحضانتی است که در آن نیازی به واگذاری کلیدهای خصوصی ندارید. و کلیدهای خصوصی در دست شما باقی می ماند! در پروتکل ملد MELD، ارزهای دیجیتال شما در یک قرارداد هوشمند قفل می شود و به ازای آن می توانید سود(نقدی) دریافت کنید و یا وام(نقدی) بگیرید.

ارز دیجیتال MELD

بنیانگذار و خالق پروتکل ملد MELD

کن اولینگ Ken Olling، بنیانگذار و خالق پروتکل ملد MELD می باشد. وی در مورد نحوه ی شکل گیری ایده ی اولیه ی پروتکل ملد MELD در طی مصاحبه ای اینگونه پاسخ داد: " با جمعی از دوستان ثروتمندم به صرف شام در یک رستوران رفته بودیم. پس از اتمام شام، هیچ یک از دوستان ثروتمندم با وجود داشتن پورتفوی چندهزار دلاری از بیت کوین و اتریوم و سایر رمزارزها، پول نقد(فیات) کافی به همراه نداشتند! و من تنها فرد آن جمع بودم که شام همه را با پول نقد حساب کردم. و بعد این قضیه برام جالب و خنده دار به نظر رسید که دوستان ثروتمندم با وجود داشتن چندین هزار دلار ارز دیجیتال حتی پول نقد کافی برای پرداخت شام ندارند و از طرفی حیف شان می آید برای یک شام ساده ارزهای دیجیتال خود را بفروشند. و بعد به این فکر فرو رفتم که چه میشد اگر ارزهای دیجیتال خود را وثیقه میگذاشتیم و به جای آن پول نقد دریافت میکردیم؟ اینگونه هم پول نقد داشتیم و هم ارزش ارزهای دیجیتالمان حفظ می شد. و این جرقه ی اولیه ای بود برای شکل گیری ایده ی پروتکل ملد MELD ! "

هدف پروژه ارز دیجیتال MELD چیست؟

هدف اصلی این پروژه، تامین خدمات مالی و وام دهی به افرادی است که به هر دلیل به سیستم های بانکی دسترسی ندارند یا قادر به استفاده از طرح های مالی بانک ها نیستند. بر اساس بررسی های انجام شده، 97 درصد از مردم دارای مشکلات مادی در زندگی روزمره هستند و این پروتکل می تواند سرمایه قفل شده در جهان را آزاد کند و به شکل وام در اختیار افراد نیازمند قرار دهد.

ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال MELD

در حال حاضر پروژه MELD به دنبال مشارکت با برخی از پروتکل های DeFi 11 است و تا 18 ماه آینده، قصد دارد خدمات زیر را ارائه دهد:

  • وام با پشتوانه رمزنگاری
  • وام Genius
  • دبیت کارت MELD
  • MELDApp

پروژه MELD با جذب دارایی رمزنگاری شده از بلاکچین های مختلف در اکوسیستم کاردانو، جریان نقدی لازم را برای وام دهی فراهم می کند. برای استفاده از مزایای این پروژه، باید MELDApp را نصب و سپس یک کیف پول MELD ایجاد کنید.اگر می خواهید وام بگیرید، شما باید با رمزارزهایی مانند ADA ،BTC ،ETH و … در قرارداد هوشمند MELD با نرخ بازگشت 50% موافقت کنید؛ به این معنی که اگر ADA به ارزش 100 دلار ارسال کنید، فقط می توانید حدود 50 دلار فیات دریافت کنید.یکی از مهم ترین مزایا و شاید نقطه قوت پروژه MELD این است که افراد می توانند بدون سپرده گذاری هم بر اساس MELD Credit، تا سقف معینی وام دریافت کنند.

نقشه پروژه ارز دیجیتال ملد

در ادامه نقشه پروژه ارز دیجیتال ملد را مشاهده میکنید.

نقشه پروژه ارز دیجیتال ملد ارز دیجیتال MELD

نحوه تخصیص توکن MELD

توکن رمز ارز MELD، از نوع توکن سودمند و حاکمیت است که مقدار کل آن 4 میلیارد است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی صاحبان این پروژه، نحوه تخصیص توکن MELD به صورت زیر است:

  • 30 درصد: فروش اختصاصی
  • 20 درصد: ICPO
  • 20 درصد: پاداش های نقدینگی
  • 5 درصد: اعضای تیم
  • 5 درصد: عضویت
  • 5 درصد: بنیان گذاران

کاربرد توکن MELD

  • استیکینگ (بیمه شدن در برابر ضرر ناپایدار LP و از بین رفتن وثیقه)
  • امکان رأی دادن به پروژه های جامعه.
  • پرداخت کارمزد تراکنش های درون شبکه.
  • تشویق کاربران به استفاده از توکن های پروژه برای افزایش نقدینگی و حفظ جریان نقدی اکوسیستم.

چگونه توکن MELD را به دست بیاوریم؟

برای به دست آوردن توکن MELD مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. خرید رمز ارز ADA.
  2. تخصیص ADA به یکی از نودهای Cardano MELD
  3. MELD (100% MELD)
  4. MELD (50% MELD 50% ADA)
  5. هر 5 روز یک بار، ارز دیجیتال MELD دریافت می کنید.

صاحبان ADA، می توانند از طریق سهام گذاری در استخرهای دیگران یا راه اندازی استخر مخصوص خود، پاداش دریافت کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (773 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (85 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (59 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
گفتگوی پدرانه رهبر انقلاب با فرزندان شهدای امنیت + فیلم / پدر یعنی گرمی یک خانه، پدر یعنی شانه مردانه، پدر یعنی اشک پنهانی، پدر یعنی قلب بارانی ...
دنیای سلامت؛ خوراکی‌هایی که مغز شما را نجات می‌دهند
استاد دانشگاه تبریزی از خیر خانه 12 میلیادری‌اش گذشت ...
بسته تاریخ امروز | بذل و بخشش شاه پهلوی برای معشوقه هالیوودی‌اش و ولخرجی فرح دیبا از جیب ملت برای طلا و جواهراتش!
ماجرای کامل غزاله و آرمان؛ عشقی که منجر به جنایت شد / جزئیات پرونده مقتول جوانی که مفقود ماند!
کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس»؛ منتخب پنجمین دورۀ مسابقات کتابخوانی دانشجویی هشت‌بهشت
دانشجویان با استعداد قربانی موسسات غیرمجاز اعزام دانشجویان به خارج از کشور+ ویدیو
ماجرای خنده‌دارترین و عجیب‌ترین عکس انیشتین در جشن تولد 72 سالگی‌اش چیست؟/ عکسی که در مودِ خستگی و بی‌حوصلگی انیشتین گرفته شد تبدیل به کارت پستال جهانی شد
بسته فیلم امروز | سفارش عجیب عمو رشید برای یک اعدامی، عصبانیت مریم امیرجلالی از رضا عطاران، دلخوری اکبر عبدی از قضاوت‌ها و مجسمه جالب مهران غفوریان با تمام جزئیات
جزئیات دقیق و کامل دوئل مرگبار به خاطر عشق دختر صاحبکار / قتل بی‌رحمانه جوان 26 ساله به دست دوستش
عکس/ پاسخ خنده‌دار یک دانش‌آموز ایرانی به سوال امتحانی که معلم بعد از خواندن جوابش، ترجیح داد استعفا بدهد😂
(ویدئو)درخواست دانش‌آموز قاتل از معلم طناز و کمدینش، عمو رشید/ قدرت الله ایزدی: سفارش می‌کنم یه جای خوش‌ آب‌ و هوا دارت بزنن!
(ویدئو) شاهکار هنرمند خلاق و باذوق ایرانی با تبدیل کردن فرمول‌های ریاضی به تصویر«پروفسور مریم میرزاخانی»+ عکس
تست هوش ناسا/ حتی افرادی با ضریب هوشی بابک فردوسی نمی‌توانند سوالی از آزمون ورودی ناسا را در 10 ثانیه پاسخ دهند
جذاب ترین تصویر روز ناسا: خفاش کیهانی؛ زایشگاهی در دل تاریکی
منتخب روز   
جزئیات دقیق و کامل دوئل مرگبار به خاطر عشق دختر صاحبکار / قتل بی‌رحمانه جوان 26 ساله به دست دوستش جزئیات کامل عملیات ناموفق گروگان گیری مسلحانه / پسر 18 ساله به سلامت آزاد شد قتل توسط فردی که 4ماه از آزادی اش می گذشت بازگشت مجدد موج شدید فیلترینگ / آقای رئیس جمهور! فقط 2 ساعت فیلترینگ را برداشتید رفتار خارج از عرف و بی‌احترامی اردوغان به پزشکیان در اجلاس بریکس+ویدئو (فیلم) کباب بازی مردم لبنان زیر بمباران وحشتناک اسرائیل / انصافاً این روحیه مردم لبنان قابل ستایشه ... عکس دیده نشده از معشوقه یهودی مظفرالدین شاه قاجار / ماشالا مَردیه برای خودش!😂 زوایای پیدا و پنهان سرطان‌های ارثی/آیا سرطان ارثی است؟ بازداشت مردی که به اسیدپاشی روی دوستش متهم است وحشتناک ترین قتل مرد جوان به دست بستگانش / صحنه‌سازی زن و شوهر جوان برای طبیعی جلوه دادن مرگ 4 محکوم پرونده مشروبات الکلی مسموم اعدام شدند مال باخته برای پیدا کردن دزد خودرواش اشتباهی مردی بیگناه را ربود!