آشنایی با ارز دیجیتال ماینریوم Minereum

  چهارشنبه، 17 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ماینریوم Minereum
ارز دیجیتال Minereum یک قرارداد هوشمند برای استخراج خودکار است. عملیات استخراجی که این رمزارز از آن استفاده می‌کند، تا کنون وجود نداشته است. به جای استفاده از راهکارهای سنتی برای استخراج، مقدار کوین قابل‌استخراج برای هر آدرس جنسیس بر اساس فرمول‌های خاصی محاسبه می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ارز دیجیتال ماینریوم با دیگر ارزهای دیجیتال قابل استخراج متفاوت است و بر خلاف رمزارزهای دیگر، نیازی به زیرساخت کامپیوتری، برق و هزینه های جانبی دیگر برای استخراج ندارد. روشی که این ارز دیجیتال استفاده کرده است، استخراج خودکار نام دارد. در این روش، ایجاد کوین های جدید از طریق قراردادهای هوشمندی که بر بستر بلاکچین اتریوم قرار دارند صورت می گیرد.

ارز دیجیتال Minereum یک قرارداد هوشمند برای استخراج خودکار است. عملیات استخراجی که این رمزارز از آن استفاده می کند، تا کنون وجود نداشته است. به جای استفاده از راهکارهای سنتی برای استخراج، مقدار کوین قابل استخراج برای هر آدرس جنسیس بر اساس فرمول های خاصی محاسبه می شود.

همچنین در مورد روش جلوگیری از ایجاد تورم یا مازاد عرضه در این ارز دیجیتال، این گونه توضیح داد:

در مقایسه با شبکۀ اتریوم که در هر بلاک 5 اتریوم ایجاد می شود، تعداد کل رمزارزهای ماینریومی که استخراج می شوند، 1.36576 توکن MNE در هر بلاک است (0.00032 MNE*4268). بنابراین نرخ تورم در ارز دیجیتال Minereum حدود 72 درصد کمتر از این نرخ در اتریوم است.

در حال حاضر امکان معاملۀ این ارز دیجیتال در Livecoin.net و با نماد MNE وجود دارد.

سرویس ایجاد توکن بر پایۀ اتریوم

تیم ارز دیجیتال ماینریوم قصد دارد که مجموعه ای از خدمات را به صورت اختصاصی برای تیم خود راه اندازی کند. تمرکز اصلی این تیم بر این است که سرویسی ایجاد کنند که کاربران بتوانند با استفاده از آن به طور خودکار توکن های بر پایۀ اتریوم ایجاد نمایند. در این روش، افراد می توانند تنها با تراکنش های ماینریوم به ایجاد توکن بپردازند.

نمایندۀ ارز دیجیتال ماینریوم در مورد این سرویس چنین توصیح می دهد:

تمامی توکن های MNE دریافت شده از طریق تراکنش ها به طور خودکار از بین می روند و از چرخه خارج می شوند. بعد از اینکه این سرویس راه اندازی شود، تمرکز خود را بر ایجاد سرویس دیگری قرار خواهیم داد.

این پروژه هنوز به صورت عمومی اعلام نشده است و بعد از اینکه از طریق فضاهای مجازی این تیم اطلاع رسانی عمومی اتفاق بیفتد، جزئیات بیشتری در اختیار خواهیم داشت.

چگونگی استخراج توکن MNE

استخراج توکن MNE تنها از طریق آدرس های جنسیس صورت می گیرد. در حالت پیش فرض، تمامی آدرس ها در سطح یک هستند و در این سطح امکان استخراج وجود ندارد. بعد از ارتقای آدرس ها به سطح دو و سه، می توان در عملیات استخراج شرکت کرد. بعد از ارتقا به سطح دو و سه، هر آدرس می تواند 0.00032 توکن MNE در ازای تولید هر بلاک در شبکۀ اتریوم استخراج کند. این پروسه چیزی حدود 50 سال طول خواهد کشید.

مشخصه های آدرس جنسیس سطح 2

  • فراهم شدن امکان استخراج توکن MNE
  • امکان فروش آدرس جنسیس سطح 1

توجه داشته باشید که قیمت آدرس جنسیس با قیمت توکن MNE متفاوت است. با فروش آدرس جنسیس، آدرسی را می فروشید که با استفاده از آن می توانید توکن MNE استخراج نمایید. قیمت این آدرس ها براساس اتریوم تعیین می شود.

مشخصه های آدرس جنسیس سطح 3

  • فراهم شدن امکان استخراج توکن MNE
  • فراهم بودن امکان فروش آدرس سطح 1
  • فراهم شدن امکان انتقال توکن های MNE استخراج شده

هزینۀ کارمزد ارتقای آدرس جنسیس به سطح 2، مقدار 0.15 اتریوم و هزینۀ کارمزد ارتقای آدرس جنسیس به سطح 3، مقدار 0.45 اتریوم است.

اشکالات و نکات مبهم موجود در پروژه ارز دیجیتال Minereum

اولین ایرادی که به این شبکه وارد است، در مورد ارتقای آدرس جنسیس به سطوح دو و سه است. ارتقا به هر کدام از این سطوح مستلزم پرداخت کارمزد است. فرض کنید با پرداخت کارمزد 0.15 اتریوم، به سطح دو ارتقا یافتید. علاوه بر این، مقدار 10 درصد سود نیز به صرافی ماینریوم پرداخت خواهید کرد. در این حالت می توانید روزانه 1.84 توکن MNE استخراج کنید، اما همچنان امکان فروش توکن های استخراج شده برای شما وجود ندارد.

سپس برای اینکه بتوانید توکن های خود را به فروش برسانید، باید وارد سطح بعدی شوید. لازمۀ این کار، پرداخت 0.45 اتریوم و 10 درصد کارمزد به صرافی ماینریوم است.

کل این فرآیند چیزی حدود 0.5 اتریوم برای شما هزینه خواهد داشت. باید دید که آیا این هزینه در قبال چیزی که به دست می آورید ارزشمند است یا خیر.

با توجه به قیمت فعلی اتریوم، قیمت ارز دیجیتال ماینریوم (توکن MNE) و میزان استخراج روزانه در این شبکه، بعد از رسیدن به سطح 3، زمانی که جهت بازگشت سرمایه نیاز است، اصلاً منطقی نیست.

ایراد دیگری که در این شبکه وجود دارد، مربوط به فروش آدرس جنسیس است. اگر فردی آدرس خود را به فرد دیگری بفروشد، در این حالت هر دو نفر کلید خصوصی آن آدرس را خواهند داشت. ممکن است منظور از فروش آدرس، فروش 32000 توکن MNE به صورت یکجا باشد. تنها در صورتی که آدرس جنسیس خود را به سطح دو ارتقا داده باشید، می توانید تعیین کنندۀ قیمت آن باشید. در غیر این صورت، پلتفرم به صورت خودکار و با استفاده از فرمول زیر قیمت فروش آن را مشخص می کند:

قیمت آدرس جنسیس= دو برابر کارمزد ارتقا به سطح ۲ + کارمزد ارتقا به سطح ۳ + ۱۰ درصد کارمزد صرافی ماینریوم

که از این مقدار، تنها کارمزد انتقال به سطح دو به فرد فروشنده پرداخت می شود و مقدار باقی مانده میان هولدرهای شبکه تقسیم خواهد شد. آخرین مستندات مربوط به فروش آدرس جنسیس مربوط به چیزی حدود 8 ماه قبل است و از آن زمان به بعد دیگر هیچ خریداری برای این آدرس ها وجود نداشته است.

نکتۀ بعدی مربوط به وایت پیپر ارز دیجیتال Minereum است. در وایت پیپر این شبکه هیچ ایدۀ خاص یا نقشۀ راه مشخصی وجود ندارد.

در توییتر ارز دیجیتال Minereum نیز خبری از همکاری با شرکت ها و پروژه های دیگر وجود ندارد و تنها افراد را به فعالیت، استخراج و استیکینگ توکن MNE تشویق کرده است.

علاوه بر این، در وبسایت این شبکه، سود استیکینگ تا 1000 درصد اعلام شده است که این خود تاحدودی غیرمنطقی است. در حال حاضر سود استیکینگ ارز دیجیتال ماینریوم 208 درصد است و برای دریافت این سود شما باید 365 روز توکن های خود را در این شبکه استیک کنید. با توجه به اینکه محل تأمین این سودها را مبادلات صرافی غیر متمرکز (DEX) ماینریوم معرفی کرده اند و با توجه به تعداد معاملات اندک این شبکه، تأمین چنین سودهایی کاملاً غیرقابل انجام است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (349 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند