آشنایی با ارز دیجیتال گولم Golem

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال گولم Golem
توکن گولم GNT نام دارد و یک توکن برپایه الگوریتم ERC-20 اتریوم است که به عنوان یک ابزار منحصر به فرد، تبادل بین شرکت کنندگان اکوسیستم گولم را اجرایی می‌کند. GNT همچنین برای فرایندهای دیگر شامل ثبت اپلیکیشن و چارچوب تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، Golem یک پلت فرم براساس شبکه همتا به همتا است که منابع محاسباتی به صورت غیر متمرکز سازمان یافته اند تا یک بازار جهانی برای قدرت محاسباتی ایجاد کنند. آنها این ساختار را ابر رایانه جهانی می نامند که هرکسی می تواند در آن شرکت کند و یا قدرت محاسباتی خریداری کند. شبکه توسط بلاکچین اتریوم امن شده و یک سیستم پرداختی مستقیم و شفاف بین سه گروه کاربر ایجاد می کند

  • درخواست کنندگان (Requesters) که خواستار منابع محاسباتی هستند.
  • تامین کنندگان (Providers) که زیرساخت های سخت افزاری را تامین می کنند.
  • توسعه دهندگان نرم افزار (Software developers) که برنامه هایی ایجاد می کنند که استفاده از منابع شبکه را ممکن می سازد.

ارز دیجیتال گولم Golem چیست؟

از آنجا که ساخت یک ابر رایانه، بسیار هزینه بر بوده و برای ساخت هر ابر رایانه، نیاز به خرید سخت افزار های قدرتمند و طراحی سیستم عامل های پیچیده می باشد تا بتوان این سخت افزارها را به هم متصل نموده و به صورت واحد از آن ها استفاده کرد، در این جا، شبکه گولم به کمک می آید و همه امور را متفاوت تر می کند.

شبکه Golem در حقیقت یک شبکه ی محاسباتی غیر متمرکز است که کاربران این شبکه با استفاده از پلت فرم Golem، می توانند قدرت محاسباتی را در یک شبکه ی همتا به همتا خرید و فروش کنند. ارز دیجیتال گولم با نماد GNT نمایش داده می شود و این شبکه با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم، به عنوان یک سیستم معامله برای ریزپرداخت ها در شبکه ساخته شده است.

گولم توسط کارخانه Golem که کارخانه ای سویسی است و با مدیریت عاملی جولیان زاویستوفسکی اداره میشود بوجود آمد. شایان ذکر است Golem در ابتدای راه بوده و در دوران کودکی خود بسر میبرد و هم اکنون در حال توسعه توسط یک تیم اختصاصی از برنامه نویسان و مهندسان نرم افزار است که همه آنها دارای دانش گسترده ای در گرایش P2P و مهندسی بلاک چین می باشند.

کاربرد گولم چیست؟

گولم یک تکنولوژی نوین است که به سمت تمرکز زدایی از قدرت محاسباتی گام برمیدارد. گولم یک سوپر کامپیوتر جهانی است که قدرت محاسبه هر کامپیوتر موجود در شبکه خود را ترکیب میکند.

در اکوسیستم Golem شما قادر خواهید بود منابع و قدرت مازاد سیستم خود را در صورت عدم نیاز به افراد و یا سازمان های دیگر که به توان اضافی برای انجام محاسبات شان نیاز دارند، قرض داده و در ازای آن پول دریافت کنید و این موضوع دقیقاً در ادامه پیروی از تفکر موجود در سایت هایی نظیر Airbnb، Uber و یا اسنپ طراحی گردیده است.

این همان راه جامع برای کسب درآمد از منابع بلااستفاده یا کمتر مورد استفاده شما میتواند محسوب شود. از سوی دیگر، این امکان برای شما نیز میسر خواهد بود که در صورت نیاز به قدرت پردازش بیشتر و یا حتی سرعت بیشتر، از کامپیوتر های موجود در شبکه Golem بهره برده و آنها را به اجاره خود در آورید.

اجازه دهید با یک مثال کاربرد گولم را برای شما روشن کنیم. فرض بر این است که شما نیاز به ایجاد یک سوراخ در دیوار خانه اتان جهت نصب وسیله ای دارید، آیا اقدام به خرید یک دریل میکنید یا اینکه آن را از همسایه خود قرض میگیرید ؟! قطعاً قرض گرفتن به جهت ایجاد یک سوراخ بر روی دیوار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در حقیقت به جای ساخت یک ابر رایانه که در محلی مشخص قرار دارد و فقط برای نخبگان و مهندسان کارساز است، می توان از شبکه گولم که شبکه ای ابر رایانه ای، غیر متمرکز و متن باز است، استفاده کرد.

هر کسی در جهان، قادر به دسترسی و استفاده از منابع این سیستم برای رفع نیاز های خود می باشد. این رویکرد، با دیگر شبکه ها بسیار متفاوت است. اما همانند دیگر شبکه های قدرتمند، غیرمتمرکز می باشد.

علاوه بر این، ابر کامپیوتر شبکه Golem، به شیوه ای کاملا جدید ساخته شده است. از آنجا که سخت افزار های ابر کامپیوتر این شبکه در محل خاصی وجود ندارند، کاربران از سراسر جهان، می توانند ظرفیت بالایی از منابع ابر کامپیوتر را استفاده کنند. همین باعث می شود تا شبکه به صورت چند منظوره فعالیت کند.

امروزه ، فضای رایانش ابری تحت سلطه غول هایی مانند آمازون، مایکروسافت و IBM است که منجر به ناکارآمدی قیمت گذاری بازار می شود. هدف از بازار گولم، برهم زدن این وضعیت موجود و به حداقل رساندن چنین ناکارآمدی های با ارائه اطلاعات کامل و برنامه های پیچیده مانند تصویرسازی کامپیوتری (CGI)، تجزیه و تحلیل ابر داده ها و روش های یادگیری ماشینی است. اگر سازندگان نرم افزار ها با شبکه گولم همکاری کنند، این شبکه در آینده قادر به انجام هر گونه محاسبات جهانی خواهد شد.

ارزش ارز دیجیتال گولم

در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۶، ارز دیجیتال گولم یا همان توکن GNT در قالب یک ICO عرضه شد، و هر ۱۰۰۰ توکن GNT در قبال یک اتر خریداری میشد. این در حالی بود که حداقل و حداکثر امکان سرمایه گذاری ۱۵۰هزار تا ۸۲۰ هزار اتر تعریف شده بود.

ارز دیجیتال گولم قابلیت استخراج ندارد و تعداد نهایی توکن GNT برابر با ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ عدد خواهد بود که در زمان نگارش این مقاله بیش از ۹۵ درصد از توکن آن توزیع شده است و همین محدودیت در عرضه می تواند سبب افزایش قیمت در آینده گردد. در حال حاضر هر توکن گولم ارزشی معادل ۰٫۱۵ دلار دارد و گولم در جایگاه ۴۸ رده بندی وبسایت کوین مارکت کپ قرار گرفته است.

چشم انداز درازمدت تیم Golem ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز به منظور میکرو سرویس هاست که از آن به عنوان اینترنت جدید فردا نام برده میشود.

به گزارش مجله کوارتز، ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت اما این عملکرد حتی به اندازه ای نبود که بتواند آن را در بین ۱۰ ارز دیجیتال جهان که بهترین عملکرد را داشته اند قرار دهد.

در سالی که برای تجارت ارز دیجیتال خارق العاده بود، بزرگترین برنده ریپل بود که نوع جدیدی از سیستم پرداخت برای بانک ها را ارائه داد و در کنار آن گولم توانست با رشدی ۸۰۰۰ درصدی در حالی در جایگاه هفتم این رده بندی قرار بگیرد که بیتکوین در رتبه چهاردهم قرار دارد.

GNT به دارندگان این توکن اجازه دسترسی به کارمزد تراکنش ها را نمی دهد، چون توکن پس از پایان دوره جذب سرمایه دیگر عرضه نخواهد شد و تعداد آن ثابت خواهد ماند. بر این اساس، ارزش بلند مدت GNT به حجم معاملات شبکه و تعداد تراکنش ها بستگی دارد.

افزایش بهره وری در شبکه، محرک اصلی این دو معیار کلیدی خواهد بود که این افزایش به عواملی همچون تکمیل مراحل توسعه توسط تیم گولم، موفقیت استراتژی های بازاریابی و کیفیت و تنوع اپلیکیشن هایی که روی گولم پیاده می شوند، بستگی دارد.

تراکنش های گولم چگونه انجام میشود

دو سیستم برای حفاظت از یکپارچگی و امنیت فرآیند ها و معاملات بر روی شبکه golem دیده شده است. گولم ایمن است و تاکنون هک نشده است. با توجه به نظارت های شبکه ای روی این ارز توسط سازندگان گولم از دست دادن آن تقریبا غیر ممکن است.

در سیستم اول یک مجموعه ثالث دیده شده که خروجی های مالی و تراکنش ها را تایید کرده و در صورت بروز هر گونه مناقشه در پروتکل یا قطع ارتباط شبکه، موظف به اعمال تراکنش از هر طریق می باشند. استفاده از این قابلیت اختیاری بوده و مستلزم صرف هزینه اضافی است.

سیستم دوم همان گارد امنیتی نرم افزار اینتل، موسوم به SGX می باشد که یک تکنولوژی توسعه یافته از اینتل بوده و فضای اجرایی حفاظت شده در حافظه را ایجاد می کند. این امر از کد و داده ها محافظت کرده و رمزگذاری نهایی را فراهم می سازد.

با استفاده از این چارچوب p2p امن، وظایف به زیر وظایف فرعی چندگانه تقسیم شده و پس از پردازش آن توسط بخش هایی که این وظایف به آنها واگذار گردیده است، مجدداً به یکدیگر ملحق شده و در قالب یک خروجی نمود می یابد.

در واقع بایستی گفت تفکر پیدایش گولم دایر به یک بازار سه جانبه است که عرضه کنندگان از یکسو، متقاضیان در سوی دیگر و توسعه دهندگان شبکه گولم در حدفاصل این دو گروه قرار دارند که به عرضه کنندگان اجازه می دهد تا قدرت مازاد محاسباتی کامپیوترشان را با استفاده از یک سازو کار نرم افراری امن درون شبکه Golem به متقاضیان اجاره دهند.

این امکان در شبکه گولم وجود دارد که ارائه دهنده گان تمام پیشنهادهای کاری موجود را در شبکه دیده و مناسب ترین آن را با توجه به قدرت محاسباتی خود انتخاب کرده و قیمت پیشنهادی خود را برای در خواست کننده ارسال کنند. در نهایت، سیستم پرداخت از طریق یک قرارداد هوشمند بر بستر اتریوم و انتقال سرمایه از متقاضی به عرضه کننده اطلاع داده میشود.

جالب توجه آنکه شبکه گولم، نودهای با فیدبک نامناسب را از شبکه حذف می نماید و به سرویس مناسب جهت طرفین اهتمام میورزد. توکن شبکه Golem که بطور اختصار GNT نامیده می شود، از خانواده ERC20 بوده و به منظور پرداخت هزینه قدرت محاسباتی اجاره شده، استفاده می گردد.

کیف پول های نگهداری ارز دیجیتال گولم

اگر شما هم از طرفداران ارز دیجیتال گولم باشید، مسلماً برای نگهداری آن به کیف پول های امن و مطمئن احتیاج پیدا خواهید کرد. در این مطلب چند کیف پول معتبر برای نگهداری GNT به شما معرفی شده است.

۱.کیف پول سخت افزاری لجرنانو

زمانی که امنیت مسئله اصلی می باشد، کیف پول های سخت افزاری بهترین گزینه ممکن هستند. قطعاً نخواهید توانست هیچ والت ایمن تری را نسبت به والت های سخت افزاری برای ذخیره توکن های GNT خود پیدا کنید و لجرنانو اس یک انتخاب بسیار مناسب در این زمینه می باشد.

۲.کیف پول سخت افزاری ترزور

وقتی قیمت بیت کوین هر روز بالاتر می رفت عده زیادی در مورد امنیت بیت کوین های خود بیشتر نگران می شدند. کیف پول ترزور در جمهوری چک توسط شرکتی به نام SatoshiLabs ایجاد شد و تبدیل به اولین کیف پول سخت افزاری دنیا شد که در حال حاضر این کیف پول کاربران فراوانی در سطح دنیا دارد و از گولم های شما پشتیبانی می کند.

۳.کیف پول موبایل و دسکتاپ جکس

jaxx یک کیف پول چند ارزی بلاک چین است که به شما اجازه می دهد به آسانی ارزهای خود را روی دسکتاپ و موبایل مدیریت کنید. این کیف پول برای استفاده های روزانه مناسب است اما نباید برای مقادیر بالای گولم استفاده شود.

جکس به کاربران خود اجازه می دهد تا سرمایه خود را با یک کلید ۱۲ کلمه ای بازگردانند. این کیف پول بسیار ایمن است چرا که شما مالک کلید خصوصی هستید و می توانید هر زمان که نیاز داشتید کلید را وارد یا خارج سازید.

جکس در مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سیستم عامل ios، لینوکس و ویندوز قابل دسترس است.

۴.کیف پول دسکتاپ اکسدوس

کیف پول Exodus به عنوان یکی از بهتری کیف پول های رمز ارز ی شناخته می شود. رابط کاربری این نرم افزار بسیار زیبا است. همچنین باید به خاطر داشت که والت های دسکتاپ اغلب بسیار ایمن می باشند، مخصوصا اگر وب گردی ایمن را رعایت کنید

Exodus نه تنها از توکن های GNT، بلکه حدود ۱۰۰ رمز ارز دیگر را نیز پشتیبانی می کند و تیم توسعه دهنده آن در حال اضافه کردن موارد بیشتری نیز می باشد

۵.کیف پول تحت وب “مای اتر ولت”

MyEtherWallet که با نام MEW نیز شناخته می شود، یک ابزار منبع باز است که به عنوان ابزاری برای ساختن کیف پول های اتریوم به شیوه ای راحت و ایمن عرضه شد.

اگر به دنبال راه حلی ساده و انعطاف پذیر برای ذخیره توکن های سازگار با اتریوم مانند توکن GNT می گردید، MEW می تواند راه حلی خارق العاده برای شما باشد. اگرچه MEW عمدتاً به عنوان یک والت تحت وب به حساب می آید، اما چنین گفته ای کاملا دقیق نیست.

ابزار MEW به شما اجازه می دهد از طریق رابط کاربری مبتنی بر وب خود کیف پول های اتریوم جدید به وجود آورید، اما تمامی سرمایه ها و اطلاعات در کامپیوتر خودتان باقی خواهند ماند. کلیدهای خصوصی هرگز به سرورهای MEW انتقال نمی یابند. چنین چیزی ترکیب بسیار مناسبی را برای رابط های آنلاین به وجود آورده است و همچنین از طریق نگه داشتن کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه خودتان امنیت سرمایه ها را حفظ می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند