آشنایی با ارز دیجیتال کوانت (Quant)

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال کوانت (Quant)
کوانت یا Quant یک پروژه با هدف اتصال بلاکچین ها و شبکه ها است که ارز دیجیتال آن با نماد QNT در مارکت کریپتوکارنسی شناخته می شود، در ادامه این مقاله قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم ارز دیجیتال کوانت را به شما معرفی کرده و درباره ویژگی ها و آینده ارز دیجیتال کوانت (QNT) صحبت کنیم. در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال، پس از بازار سهام پرطرفدارترین حوزه برای سرمایه گذاری در سراسر جهان است. همه ما می دانیم که بیت کوین محبوب ترین و بهترین ارز دیجیتال در بین کاربران است، اما باوجود بیش از 2500 ارز دیجیتال، گزینه های سرمایه گذاری بسیار زیادی در دسترس شما هستند. این که کدام رمزارز گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و در آینده رشد قیمت خواهد داشت، به چالش بزرگی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این حوزه تبدیل شده است. زیرا تمامی ارزهای دیجیتال ساختار مشابهی نداشته و ممکن است هر کوینی سوددهی نداشته باشد.

اخیراً، بازار رمزارزها شاهد تحولات عظیمی بوده که ازجمله این تغییرات می توان به نوسانات قیمت بیت کوین اشاره کرد. در طی سه ماه گذشته ارزش بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته و از 130 میلیارد دلار به 250 میلیارد دلار رسیده است و روزبه روز کاربران جدیدی در حال سرمایه گذاری در این بازار هستند. یکی از این ارزهای دیجیتال پرطرفدار که به تازگی افزایش قیمت خوبی را نیز تجربه کرده، رمزارز کوانت (QNT) است.

ارز دیجیتال Quant چیست؟

ارز دیجیتال Quant در ژوئن سال 2018 و با هدف اتصال بلاکچین ها و شبکه ها در مقیاس جهانی و بدون کاهش کارایی و قابلیت همکاری شبکه راه اندازی شد. این اولین پروژه برای حل مشکل همکاری متقابل از زمان ایجاد اولین پلتفرم عامل بلاکچین است.این پروژه به عنوان سیستم عامل توزیع شده دفتر کل و یک شبکه Overledger برای اتصال شبکه های مختلف بلاکچین ساخته شده است. همچنین این پروژه به عنوان اولین سیستم عامل ساخته شده برای بلاکچین ها معرفی شده است.

هدف اصلی ارز دیجیتال Quant برای استفاده از Overledger برطرف کردن مشکل وجود شکافی است که بین بلاکچین های مختلف وجود دارد. ستون فقرات این پروژه شبکه Overledger است که می تواند سبب شود ارز دیجیتال Quant به عنوان پلتفرمی که اکوسیستم آینده اقتصاد دیجیتال روی آن ساخته خواهد شد، به حساب آید.

شبکه Overledger به توسعه دهندگان اجازه می دهد که برنامه های چند زنجیره ای غیرمتمرکز و معروف به (MApps) را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. برای اینکه توسعه دهندگان در شبکه یک Mapp بسازند، باید مقدار مشخصی از توکن Quant (QNT) را هولد کرده باشند.

ارز دیجیتال Quant

تیم ارز دیجیتال Quant چه کسانی هستند؟

گیلبرت وردیان (Gilbert Verdian)، یکی از بنیان گذاران شبکه Quant، زمانی که در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کرد، ایده ساخت یک پروژه بلاکچین را داشت. وردیان به اهمیت همکاری متقابل شبکه ها، برای اطمینان از تحت پوشش قرار گرفتن بیماران ثبت شده در پلتفرم های مختلف را پی برده بود.وردیان بیش از 20 سال تجربه صنعتی در ارتقای امنیت، تکنولوژی و استراتژی های تجاری در سراسر جهان دارد.قبل از شبکه Quant، وردیان به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات (CISO) در Vocalink، یک شرکت مسترکارت، مدیر اطلاعات آمبولانس NSW و مدیر امنیت وزارت دادگستری انگلستان خدمت می کرد.

بنیانگذار دوم، دکتر پائولو تاسکا (Paolo Tasca)، یک کارآفرین و اقتصاددان دیجیتال است که در زمینه سیستم های توزیع شده تخصص دارد. دکتر تاسکا به عنوان مشاور ویژه در زمینه فناوری های بلاکچین برای پارلمان اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان خدمت کرده است.او همچنین نویسنده چندین کتاب در زمینه fintech است و از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره کنسرسیوم Retail Blockchain است.

ارز دیجیتال کوانت چه می کند؟

از زمان معرفی بلاکچین و فناوری دفتر توزیع شده، موارد استفاده آن تقریباً در هر صنعت شناخته شده ای پیدا شده است. با این وجود، مشکل عدم امکان همکاری بین این پروژه ها وجود دارد. ارز دیجیتال Quant به عنوان حلقه گمشده ارتباطی بین بلاکچین های متفاوت ایجاد شده است.شبکه Overledger در پلتفرم ارز دیجیتال کوانت به گونه ای طراحی شده است که به عنوان دروازه ای برای هر پروژه بلاکچینی برای دسترسی به سایر بلاکچین ها عمل می کند. این پروژه همچنین مانند اتریوم، برای اتصال یک برنامه به برنامه های دیگر در اکوسیستم بلاکچین یکسان هم کار می کند.

غیر از تعامل های بلاکچینی، ارز دیجیتال کوانت لایه های مختلفی را برای تعامل برنامه ها در سطوح مختلف ایجاد می کند. ارز دیجیتال کوانت لایه های مختلفی برای تراکنش ها، پیام رسانی، فیلتر کردن و سفارش دارد. همچنین برنامه هایی برای اشتراک گذاری و ارجاع پیام های یکسان مربوط به برنامه های دیگر را نیز دارد.

فروشگاه App Quant توانایی خواندن و نظارت بر تراکنش در چندین دفتر را دارد. با استفاده از Overledger، توسعه دهندگان می توانند قراردادهای هوشمند را برای طیف گسترده ای از بلاکچین ها، حتی آنهایی را که پشتیبانی نمی کنند، بنویسند. توسعه دهندگان همچنین می توانند از فروشگاه برای ایجاد و انتشار برنامه های چند زنجیره ای (MApps) استفاده کنند.

کاربرد توکن QNT چیست؟

توکن شبکه ارز دیجیتال کوانت QNT نام دارد. یک توسعه دهنده برای ایجاد هر چیزی در این پلتفرم باید مجوز (توکن QNT) را خریداری کند. برای این کار توکن های QNT باید 12 ماه بلاک شوند. هزینه اجرای Gateways و انجام عملیات خواندن یا نوشتن در Overledger مستلزم استفاده از توکن های QNT است.

عرضه کل توکن QNT برابر با 14،612،493 توکن تعیین شده است. توکن های QNT به روش زیر تقسیم شده اند:

  • 9 میلیون توکن QNT از طریق عرضه اولیه (ICO) به عموم فروخته شد.
  • برای ادامه اجرای پروژه، 2.6 میلیون توکن QNT به شرکت اختصاص یافت.
  • 3 میلیون توکن QNT به بنیانگذاران شرکت اختصاص داده شد.
  • 651000 توکن QNT به مشاوران شرکت اختصاص داده شد.

در حال حاضر، میزان عرضه توکن QNT برابر با 12،072،738 است. 2 میلیون توکن دیگر توسط این شرکت نگهداری می شود. این توکن ها می توانند در هر زمانی فروخته یا صادر شوند.

چه چیزی Quant را منحصر به فرد می کند؟

از زمان معرفی بلاکچین و فناوری دفتر توزیع شده ، نوآوران موارد استفاده را تقریباً در هر صنعت شناخته شده پیدا کرده اند.با این وجود ، مشکل قابلیت همکاری یکپارچه بین این پروژه ها پابرجا بود. Quant به عنوان حلقه گمشده بین بلاکچین های “متفاوت” ایجاد شد.

سیستم عامل Quant ، Overledger ، به گونه ای طراحی شده است که به عنوان دروازه ای برای هر پروژه مبتنی بر بلاکچین برای دسترسی به سایر زنجیره های بلوک عمل می کند.همچنین در اتصال یک برنامه به برنامه های دیگر در همان اکوسیستم بلاکچین ، مانند Ethereum ، کار می کند.

بیش از تعاملات متعدد بلاکچین ، Quant لایه های مختلفی را برای تعامل برنامه ها در سطوح مختلف ایجاد می کند.Quant دارای لایه های مختلفی برای معاملات ، پیام رسانی ، فیلتر کردن و سفارش ، و برنامه ای برای به اشتراک گذاری و ارجاع پیام های یکسان مربوط به برنامه های دیگر است.

فروشگاه برنامه Quant توانایی خواندن و نظارت بر معاملات در چندین دفتر را دارد. با استفاده از Overledger ، توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند را در طیف گسترده ای از زنجیره ها از جمله آنهایی که از آنها پشتیبانی نمی کنند ، می نویسند – مانند Bitcoin.توسعه دهندگان همچنین می توانند از فروشگاه برای ایجاد و انتشار برنامه های چند زنجیره ای (MApps) استفاده کنند.

امنیت شبکه کوانت چگونه است؟

اور لجر ستون فقرات شبکه کوانت را تشکیل می دهد. اور لجر ارتباط بین شبکه های DLT را تضمین می کند و با بلاک چین های مختلف ارتباط برقرار می کند.شبکه اور لجر شامل درگاه هایی برای پیوند دادن بلاک چین های مختلف است. مشابه شبکه های اثبات سهام اتریوم، جامعه کوانت در زمینه مدیریت قراردادهای هوشمند خزانه نقش دارند.این جامعه پرداخت های QNT را که از کاربران به درگاه ها منتقل می شود، کنترل می کند. آنها این کار را به روشی انجام می دهند که مردم در مقابل هر ناظری پاسخگو باشند.

از چه صرافی هایی می توانیم ارز دیجیتال Quant را بخریم؟

توکن Quant در صرافی های مختلفی قابل خرید و فروش و معامله است. از این صرافی ها می توان صرافی بیترکس (Bittrex)، صرافی (Bilaxy)، صرافی 1inch، صرافی یونی سواپ و صرافی Hotbit را نام برد.

توکن QNT را می توانید با رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم و همچنین استیبل کوین تتر خریداری نمایید.

کیف پول های توکن کوانت

کوانت براساس استاندارد ERC20 اتریوم ساخته شده است بنابراین تمام کیف پول هایی که قابلیت نگهداری اتریوم را دارند، میتوانند کوانت را نیز ذخیره کنند که در زیر لیست برخی از آنها را میبینید:

  • کیف پول تراست
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول سخت افزاری لجر

نمودار قیمت ارز دیجیتال Quant

قیمت توکن QNT در زمان عرضه اولیه اش در اگوست سال 2018 برابر 0.27 دلار بود. نمودار قیمت ارز دیجیتال Quant از سال گذشته تا کنون را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

نمودار قیمت ارز دیجیتال Quant
نمودار قیمت ارز دیجیتال Quant

آینده ارز دیجیتال کوانت (QNT)

پلتفرم سیا و تیم توسعه دهنده کوانت مشارکت خود را نخستین بار در 5 ژوئن اعلام کردند. تمرکز اصلی این دو پلتفرم بر روی خدمات مشترک بانک ها و مؤسسات مالی و طراحی برنامه است. هدف از این همکاری، فعال کردن قابلیت تعامل پذیری و همچنین ترکیب برنامه اورلجر (Overledger) سیستم عامل اصلی شبکه کوانت با زیرساخت های پلتفرم سیا (SIAchain) است. آن ها امیدوارند که بتوانند راه حل مناسبی را برای مشکلاتی که سازمان های مالی درزمینه ادغام بلاک چین ها با آن روبرو هستند، ارائه دهند.

این دو شرکت در حال حاضر موفق شدند که فناوری اورلجر (Overledger) را با (SIAchain) ادغام کرده و اجازه فعالیت به بلاک چین ها را بدهند. سیا اعلام کرد که این کار امکان راه اندازی اپلیکیشن های مشترک نظیر پرداخت و سرویس های شناخت مشتری و اسناد رسمی را فراهم می کند. هم اکنون آزمایش های اضافی در این زمینه ادامه داشته و پلتفرم های (SIAchain)، شبکه های خصوصی اتریوم و کوردا (Corda) از کنسرسیوم (R3) در حال کار بر روی این پروژه هستند.

سخن پایانی

ارز دیجیتال Quant یکی از صد ارزدیجیتال برتر در میان ارز های دیجیتال موجود است. بنیان گذاران Quant افرادی حرفه ای و بابنیه علمی و فنی قوی هستند و سال ها در پروژه های مهم جهانی شرکت داشته اند. مقر اصلی تیم این پروژه در انگلستان قرار دارد. هدف این ارز دیجیتال ایجاد یک پلتفرم ارتباطی بین بلاکچین ها است. از آنجا که نیاز به وجود چنین پلتفرمی کاملاً احساس می شود و ارز دیجیتال کوانت می تواند مشکل عدم همکاری متقابل بین بلاکچین ها را حل کند، این ارز دیجیتال پتانسیل رشد بسیار خوبی دارد.

توجه داشته باشید که این مقاله تنها با هدف معرفی و اطلاع رسانی این پروژه صورت گرفته و رمزارز نیوز هیچ گونه مسئولیتی در قبال ورود و سرمایه گذاری به این پروژه نخواهد داشت.

در این پلتفرم توسعه دهندگان ارز دیجیتال می توانند قرارداد های هوشمند خود را به گونه ای طراحی کنند که روی طیف گسترده ای از بلاکچین ها قابل اجرا باشد. این شبکه یک دفتر کل توزیع شده جهانی ارائه می دهد و نام آن را Overledger می گذارد. با استفاده از Overledger می توان اپلیکیشن های چند زنجیره ای طراحی کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم