دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

آشنایی با ارز دیجیتال یو بیکس (UBIX) 

چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400
UBIX.Network یک بلاکچین/گراف جهت‌دار غیرمدور ترکیبی است که با هدف ادغام بلاکچین‌های مختلف در یک شبکه همتا به‌ همتای واحد طراحی شده است. در ادامه این مقاله بیشتر با این رمز ارز آشنا خواهید شد.

ارز دیجیتال درواقع پول دیجیتالی غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاکچین است. احتمالا شما با محبوب ترین نسخه های رمز ارز یعنی بیت کوین و اتریوم آشنا باشید، اما در حال حاضر بیش از ۵۰۰ ارز رمزپایه مختلف در جهان وجود دارد.

از این نوع ارز می توان برای خرید کالاها و خدمات استفاده کرد؛ اگرچه بسیاری افراد این ارز را به مثابه سایر دارایی ها مانند سهام یا فلزات گرانبها دانسته و بر روی سرمایه گذاری می کنند. با آنکه رمز ارز نوع جدید و جالبی از دارایی به حساب می آید اما در عین حال خرید آن می تواند ریسک هایی نیز داشته باشد. زیرا برای درک کامل نحوه کار هر سیستم باید تحقیقات زیادی انجام داد.

برای ایجاد تصویر بهتر از اینکه ارز دیجیتال چیست باید نحوه کار آن را نیرز بشناسیم. رمز ارز وسیله ای برای مبادله است که دیجیتالی، رمزگذاری شده و غیرمتمرکز است. برخلاف دلار آمریکا یا یورو، هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که ارزش آن را مدیریت و حفظ کند. در عوض این وظایف به طور گسترده از طریق اینترنت در بین کاربران رمز ارز توزیع می شود.

ارز دیجیتال UBIX (یو بیکس)

توکن ارز دیجیتال UBIX.Network با نماد اختصاری UBX روی شبکه اتریوم فعالیت می کند. حداکثر عرضه برای ارز دیجیتال UBIX هزار میلیارد واحد در نظر گرفته شده است. توکن UBX استخراج نمی شود و مدل الگوریتم اجماع آن از نوع اثبات سهام (PoS) است.

در حال حاضر، سازوکار مدیریت انتشار این ارز دیجیتال در حال توسعه است. در حالت کلی، مقررات اصول واحد توکن UBX بر اساس معادله فیشر (Fisher) تنظیم می شوند؛ افزایش عرضه ارز دیجیتال UBIX باید با رشد محصول داخلی اکوسیستم مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، به منظور تثبیت نرخ تبدیل ارز، از یک صندوق ذخیره و احتیاطی استفاده می شود. یک خودمختاری چندسطحی نیز جهت ایجاد تعادل در غیرمتمرکزسازی و کارآیی سیستم مدیریتی پروژه اجرا می شود.

پروژه ارز دیجیتال UBIX با پروتکل نوآورانه خود به توسعه دهندگان اجازه می دهد که بلاکچین های مختلف خود را بدون هیچ واسطه ای در یک شبکه واحد ایجاد کنند. از آنجایی که تمام بلاکچین های ایجادشده، در یک شبکه مشترک قرار دارند، می توانند بدون استفاده از هیچ درگاهی با یکدیگر ادغام شوند.

پروژه UBIX.Network چگونه کار می کند؟

پروژه UBIX.Network یک اکوسیستم باز است که با هدف ادغام برنامه های غیر متمرکز (DApps) در یک کل منسجم طراحی شده است. برای این منظور، پروتکل اصلی غیرمتمرکز UBIX -گراف جهت دار غیرمدور، متشکل از انواع مختلف بلاکچین- برای تبادل داده های حساس (داده های اصلی) میان برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این، رابط سوپر برنامه این پروتکل که Ubikiri نام دارد و روی میکروسرویس ها ساخته شده است، برای تبادل داده ها بین برنامه ها از طریق رابط برنامه نویسی کاربردی (API) داخلی استفاده می شود.

همچنین، یک راه حل قانونی به کاربران اجازه می دهد که رابطه حقوقی ایجادشده میان خود و دارندگان نود را از لحاظ قانونی تعیین کنند. این چارچوب قانونی بر اساس مجوز اصلی UBIX است که برای برنامه های غیر متمرکز طراحی شده است. به منظور توسعه برنامه ها نیز، از پلتفرم لانچ پد UBIX استفاده می شود که در رابط Ubikiri ادغام شده است. علاوه بر این، از یک رویکرد ویژه به نام fair-ICO (fICO) برای تأمین سرمایه پروژه های داخلی استفاده می شود.

برای تبادل ارزش در UBIX.Network، ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم با نماد اختصاری UBX منتشر شد. علاوه بر توکن UBX (یوبی ایکس) برای این منظور از توکن های صادرشده توسط پروژه های مختلف نیز استفاده می شود. از سوی دیگر، برای ادغام اقتصادی با اکوسیستم های خارجی (در درجه اول با اتریوم)، رسیدهای سپرده رمزارزی به طور گسترده ای هم برای توکن UBX و هم برای توکن های صادرشده در پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرند.

فناوری های مورد استفاده در UBIX.Network

در پروژه UBIX.Network، برای ایجاد بلاکچین های یکپارچه از رویکرد زیر استفاده شده است:

  1. کاربران می توانند بلاکچین های خود را ایجاد کنند که هر کدام Consilium نام دارد.
  2. هر تراکنش دارای برچسب خاصی است که مشخص می کند کدام Consilium می تواند آن را پردازش کند.
  3. زمانی که شرایط تعریف شده توسط قوانین Consilium محقق شود، Consilium فعال می گردد و تراکنش های جمع شده در استخر حافظه (Mempool) مربوط به آن پردازش می شوند.
  4. بلاک ایجادشده توسط Consilium به دفتر کل توزیع شده کلی ارسال می شود؛ جایی که بلاک ها در یک درخت مرکل (Merkle tree) به یکدیگر متصل می شوند و یک گراف جهت دار غیرمدور (DAG) را تشکیل می دهند.

ارز دیجیتال UBIX را از کجا خریداری و کجا ذخیره کنیم؟

از جمله صرافی هایی که شما می توانید در آنها اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال UBIX کنید، می توان به کوکوین (KuCoin)، یونی سواپ (Uniswap) و هات بیت (Hotbit) اشاره کرد.

بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، ارز دیجیتال UBIX را نمی توان به صورت مستقیم با ارز فیات خریداری کرد. به همین دلیل، شما باید ابتدا یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) یا تتر (USDT) را از صرافی بخرید و سپس آن را با توکن UBX مبادله کنید.

از آنجایی که توکن UBIX یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است، می توان آن را در کیف پول متامسک (MetaMask) ذخیره کرد. علاوه بر این، کیف پول تراست (Trust Wallet) نیز از ارز دیجیتال UBIX پشتیبانی می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی