آشنایی با ارز دیجیتال وتور (VeThor)

  یکشنبه، 23 خرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال وتور (VeThor)
بلاکچین VeChainThor از یک سیستم دو توکنی تشکیل شده است. توکن وی چین که به عنوان محل ذخیره و انتقال ارزش عمل می کند و VTHO که توکن دیگر آن است.در اینجا قصد داریم بررسی دقیقی از VeThor داشته باشیم با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بپردازیم. ارز دیجیتال وتور (VeThor) توکن ثانویه شبکه VechainThor است و از آن به عنوان سوخت برای تراکنش های این شبکه استفاده می شود.

تکنولوژی بلاکچین VechainThor دو توکن دارد. توکن Vechain (VET) که به عنوان ابزاری برای ذخیره و انتقال ارزش استفاده می شود و توکن VechainThor Energy a.k.a VeThor (VTHO) که به عنوان سوخت در این شبکه استفاده می شود.

برای اطلاع از جزئیات این شبکه و چگونگی عملکرد هر یک از این توکن ها در ادامه با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال وتور (VeThor) به عنوان سوختی برای شبکه VeChain

برای انتقال داده در شبکه VechainThor به توکن VTHO نیاز است. این یعنی برای هر تراکنشی از جمله ارسال توکن یا ارسال داده به قراردادهای هوشمند، به پرداخت توکن VTHO نیاز دارید.

مقدار توکن VTHO مورد نیاز برای هر تراکنش بستگی به حجم داده هایی دارد که قرار است منتقل شوند. معمولاً یک تراکنش معمولی VET چیزی حدود 30 VTHO کارمزد خواهد داشت، این در حالی است که انتقال توکن تحت قراردادهای هوشمند در این شبکه ممکن است تا 1000 VTHO هزینه داشته باشد.

دریافت اطلاعات از بلاکچین برای همگان رایگان است و نیازی به پرداخت کارمزد و هزینه ندارد.

زمانی که اطلاعات تراکنش را در اکسپلوررهای بلاکچین چک کنید، چیزی تحت عنوان Gas Used یا مقدار گس شبکه خواهید دید که نشان دهنده کارمزد پرداختی شما در شبکه است. در حال حاضر هر 1000 گس معادل 1 VTHO است.

ارز دیجیتال وتور

وتور توکن (Vethor Token) چیست؟

وتور برای ثبت داده در بلاک چین وچین تور به کار برده می شود. این به آن معنا است که تمام تراکنش ها باید با توکن وتور انجام شود. مقدار وتور برای هر تراکنشی که انجام می گیرد بستگی به سایز داده ای که در حال ارسال است خواهد داشت. به طور مثال یک تراکنش ساده وتور حدود 30 VTHO هزینه دارد، ضمن این که خواندن اطلاعات در بلاکچین برای همه رایگان است و نیازی به توکن ندارد. وقتی که مرورگرهای بلاکچین را بررسی می کنید، به واژه ی gas used نیز برخورد می کنید. در واقع 1000 گس در حال حاضر برابر با 1 VTHO است که با متغیر VTHO/kgas برای کاربران تعریف می شود.

هر توکن وی چین برابر با 0.00000005 VTHO است و زمان ساخت بلاک در آن حدود 10 ثانیه است، به این ترتیب نرخ تولید وی تور برای هر وی چین به صورت روزانه 0.000432 است. این نرخ پیش فرض وی تور است و عملا افزایش می یابد، با این مقدار پیش فرض می توانید یکی از سهامداران این شبکه باشید و در رای گیری های آن شرکت کنید. در حال حاضر هر روز 37.5 VTHO ساخته می شود که چیزی در حدود 70 درصد از این مقدار از بین می رود، 30 درصد باقی مانده نیز به عنوان پاداش به صاحب بلاک برای تایید تراکنش تعلق می گیرد.

در واقع VTHO بخش جدانشدنی از عملکرد VeChainThor است و طراحی دو نشانه ای از بلاکچین ها به کاربران این اجازه را می دهد تا با هر دو نشانه مشارکت داشته باشند بنابراین پروژه وی چین به پروژه ای چند وجهی تبدیل می شود.

به دلیل این که زنجیره بلوک وی چین تور دارای افزایش سرعت پردازش و طراحی متن باز می باشد به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا تلاش های خود را ذخیره کنند.

VeThor

ارتباط میان VET و VTHO

برای عملکرد صحیح شبکه VechainThor به هر دو توکن VET و VTHO نیاز است. برای ایجاد و دریافت توکن های VTHO به توکن های VET نیاز خواهید داشت. برای این کار می توانید با نگهداری توکن VET توکن های VTHO به دست آورید و سپس از این توکن ها برای پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده نمایید.

بدون داشتن توکن های VET امکان به دست آوردن توکن VTHO وجود ندارد و تنها راه برای پرداخت کارمزد تراکنش ها نیز استفاده از توکن VTHO است. بنابراین هر دوی این توکن ها برای این شبکه لازم و حیاتی هستند.

نحوه ایجاد ارز دیجیتال وتور (Vethor (VTHO)) جدید

در هر بلاک جدیدی که ایجاد می شود، به ازای هر توکن وِت، 0.0000005 توکن VTHO ایجاد می شود. هر 10 ثانیه یک بار یک بلاک جدید به بلاک های قبلی اضافه می شود. بنابراین به ازای هر توکن VET در هر روز، تعداد 0.000432 توکن VTHO ایجاد می شود. به عبارت دیگر، فردی که 10 هزار توکن VET داشته باشد، به ازای هر روز 4.32 توکن VeThor به دست خواهد آورد. نرخ تبادل و نحوه ایجاد این توکن ها در حال حاضر به این صورت است؛ البته ممکن است در آینده این مقدار افزایش یابد اما از این تعداد کمتر نخواهد شد. این موضوع از طریق رأی گیری و موافقت دارندگان این توکن ها اتفاق می افتد.

30 درصد از توکن های VTHO برای پاداش نودهای شبکه در نظر گرفته شده است و در قبال تأیید تراکنش ها به آنها پرداخته می شود.

چگونگی ثابت نگه داشتن هزینه معاملات در شبکه VeThor

یکی از تفاوت های این شبکه با دیگر سیستم ها این است که در این شبکه از دو توکن استفاده می شود، این در حالی است که در اغلب شبکه ها تنها یک توکن وجود دارد. همین امر موجب شده است که هزینه تراکنش ها در این شبکه تقریباً ثابت بماند.

به عنوان مثال به نحوه عملکرد شبکه اتریوم دقت کنید. با توجه به روند صعودی اخیری که در قیمت اتریوم رخ داد، میانگین کارمزد تراکنش ها به چیزی حدود 1 دلار رسید؛ این در حالی است که این مقدار چیزی حدود 0.1 دلار بوده است. این موضوع از نظر کاربران این شبکه، یک نکته منفی به شمار می رود.

در شبکه VeThor کارمزد تراکنش ها طبق فرمول زیر محاسبه می شود:

کارمزد تراکنش = قیمت VTHO * مقدار VTHO مورد نیاز

نکته قابل توجه این است که در این شبکه، قیمت ارز دیجیتال وتور چیزی کاملاً مجزا از کارمزد تراکنش ها است.

باتوجه به دو مکانیزم زیر، کارمزد تراکنش ها تقریباً ثابت خواهد بود:

افزایش پاداش استخراج VTHO

با افزایش نرخ ایجاد توکن های VTHO در ازای نگهداری توکن VET، تقاضا کاهش می یابد و باعث کاهش در قیمت این ارز و در نتیجه میزان کارمزد تراکنش ها می شود. در این روش علی رغم اینکه قیمت توکن VTHO در حال کاهش یافتن است، تعداد توکن های VTHO که به دارندگان توکن های VET تعلق می گیرد، بیشتر خواهد شد.

تغییر مقدار توکن VTHO مورد نیاز

تغییر مقدار توکن VTHO مورد نیاز برای هر تراکنش و کم و زیاد شدن این مقدار، بر کارمزد و هزینه تراکنش نیز تأثیرگذار خواهد بود.

هنگامی که مقدار توکن مورد نیاز افزایش یابد، هزینه تراکنش نیز افزایش می یابد. این موضوع در نتیجه فرآیند توکن سوزی در این شبکه کنترل می شود. هر چه تعداد توکن های سوزانده شده بیشتر شود، میزان تقاضا برای آن کوین بیشتر می شود و در نتیجه قیمت و کارمزد تراکنش ها افزایش خواهند یافت. از طرفی دیگر کاهش این مقدار باعث کاهش در قیمت و کارمزد تراکنش ها می شود.

هر دوی این تغییرات نیاز به نظرسنجی و اعلام موافقت اعضای شبکه دارد. با توجه به عملکرد غیرمتمرکز شبکه هر کدام از اعضا می توانند در نظرسنجی شرکت و موافقت خود را اعلام نمایند. در صورتی که اکثریت اعضا با یک تغییر موافق باشند، آن تغییر در شبکه اعمال می شود.

در صفحه قیمت وی چین (VeChain) می توانید به صورت لحظه ای قیمت توکن VET و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

علی رغم وجود سیستم دو توکنی در این شبکه، افراد می توانند از میان راهکارهای موجود، روش مورد نظر خود را برای پرداخت هزینه تراکنش ها انتخاب نمایند:

  • تهیه توکن های VTHO از بازار آزاد بدون نیاز به نگهداری توکن VET
  • تهیه توکن VET و استفاده از آن جهت به دست آوردن توکن های VTHO و استفاده از توکن های ایجادشده برای پرداخت کارمزد تراکنش ها
  • تهیه توکن VET و فروش توکن های VTHO به دست آمده در بازار آزاد

با توجه به سازگاری های موجود در شبکه VeChain، تقاضا برای توکن VTHO و در پی آن تقاضا برای توکن VET افزایش خواهد یافت.

ویژگی های فرا معامله ای VeChainThor

علاوه بر موارد بالا VeChainThor دارای ویژگی های فرا معامله ای نیز می باشد که به معامله کنندگان و کاربران این امکان را می دهد تا پرداخت های چندطرفه و معاملات چندکاره را به راحتی مدیریت کنند.

این تطبیق پذیری در بلاکچین به کاربران سازمانی در هرسطحی که باشند این امکان را می بخشد که از قتبلیت بلاکچین ها بهره مند شوند.علاوه بر این شبکه VeChainThor از طرح توکن دوتایی استفاده می کند زیرا معاملات و قراردادهای هوشمند توسط رمز ارزهای VTHO انجام می شوند که ارتباط مستقیمی با ارزش بازار VET نخواهد داشت.

کارمزد تراکنش

بلاکچین وی چین تور از یک سیستم با دو توکن تشکیل شده است، این سیستم به عنوان محل ذخیره و انتقال ارزش عمل می کند، VTHO توکن دیگر آن است.کارمزد تراکنش این توکن با استفاده از فرمول : کارمزد تراکنش = قیمت x مقدار VTHO لازم افزایش میزان کارمزد تراکنش به دو علت بستگی دارد که به شرح زیر است:

افزایش نرخ تولید VTHO

با افزایش نرخ تولید، وی تور بیشتری نیز وارد بازار می شود، این مسئله باعث می شود که قیمت این ارز کاهش یافته و هزینه معاملات نیز در پی آن کاهش یابد. در واقع با این رخداد صاحبان VET هنوز همان مقدار ارزش را از توکن های خود تولید می کنند، زیرا ممکن است زمانی که قیمت VTHO کاهش یابد میزان وی تور تولید شده نیز افزایش پیدا می کند.

تغییر مقدار VTHO لازم برای تراکنش

با افزایش یا کاهش مقدار وی تور لازم برای تراکنش، مقدار کارمزد تراکنش نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، بنابراین در زمان افزایش مقدار VvTHO مورد نیاز، هزینه معاملات افزایش می یابد. افزایش سوزاندن توکن ها ، تقاضا برای آن را افزایش داده و قیمت آن توکن و هزینه معاملات را نیز بیشتر می کند. از طرف دیگر نیز با کاهش مقدار توکن مورد نیاز هزینه معاملات کاهش پیدا می کند و در نهایت توکن کمتری سوزانده خواهد شد.

امتیازات ارز دیجیتال وی چین چیست؟

توکن وتور غیر قابل استخراج بوده و و در بلاک چین وی چین کاربرد دارد. به عبارتی این رمز ارز، برای افزایش کارایی و اضافه کردن یک سری قابلیت به بلاک چین وی چین متولد شد؛ وتور استفاده از قراردادهای هوشمند در بستر VeChain را فراهم کرده که یک قابلیت بسیار مهم و کاربردی تلقی می شود. این بلاکچین به گونه ای طراحی شده است که نیازمندی های اهداف تجاری کمپانی ها را به خوبی برطرف کند. آنها قصد دارند که کمپانی های بیشتری را به گروه وی چین ملحق کنند، این بلاکچین برای هر نوع استفاده تجاری در اشکال مختلف آمادگی دارد.

نحوه خرید و فروش و معاملات وی چین در بلاکچین همانند دیگر ارزهای دیجیتال است و از همان قوانین پیروی می کند، ممکن است از نظر نرخ کارمزد و یا تعداد مجاز تراکنش ها تفاوت های جزئی وجود داشته باشد.

قیمت ارز دیجیتال وتور توکن

ارز دیجیتال وتور کار خود را در سال 2018 با قیمت 0.03135 دلار آغاز کرد. اما قیمت وتور توکن به سرعت سقوط کرد و تا پایان سال 2020 قیمت VeThor Token در حوالی 0.001 دلار باقی ماند و نوسان های کوچکی داشت. با شروع سال 2021 و همراه با رشد بازار ارزهای دیجیتال، قیمت توکن VTHO هم بالا کشید و سعی کرد که از بازار گاوی به وجودآمده عقب نماند. در ماه می 2021 وتور توکن تا مرز 0.024 بالا رفت و پس از آن، بار دیگر قیمت ارز دیجیتال وتور (VeThor Token)، همچون دیگر ارزهای دیجیتال، سقوط کرد.

نمودار ماهانه ارز دیجیتال وتور را در شکل زیر مشاهده می کنید.

قیمت ارز دیجیتال وتور توکن

آینده ارز وی تور چگونه پیش بینی می شود؟

وی چین در سال 2015 و توسط سانی لو مدیر ارشد سابق کمپانی لویی ویتون در چین ساخته شده است، این توکن در ابتدا روی بلاکچین اتریوم کار می کرد ویچین در سال 2018 به بلاکچین خود منتقل شد و خود را مجددا معرفی کرد. نام بلاکچین ون، به عنوان بخشی از بازسازی برند جدید آن در سال 2018، به VeChainThor تغییر کرد.

به نظر می رسد که آینده خوبی در انتظار این ارز باشد، با توجه به این که در سال های اخیر استقبال از رمزارزها به شدت افزایش یافته است در صورتی که وی تور بتواند نیاز کاربران را تامین کرده و با شیوه صعودی پیش روی خود پیش برود مطمئا می تواند آینده درخشانی داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی ارز دیجیتال وتور (VeThor) پرداختیم. در این شبکه برخلاف بعضی شبکه ها از دو توکن استفاده شده که یکی از آنها توکن شبکه است و دیگری به عنوان سوخت در شبکه استفاده می شود. این نکته باعث افزایش سازگاری و بهبود عملکرد این شبکه شده است. همچنین به دلیل وابستگی عملکرد این دو توکن به یکدیگر، تقاضا برای هر دو توکن VET و VTHO افزایش یافته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (444 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (9 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد